Wetgeving Duitsland

Vind het ook een beetje een vaag bericht.
Openbaar vuurwerk is verboden (lees: vuurwerk shows?)
Vuurwerkverbod op pleinen en drukke straten.
Aanbevelen prive vuurwerk (lees: vuurwerk op eigengrond afsteken)
Pleinen en straten zal boven op de vuurwerkvrije regios komen van ziekenhuizen etc. Maar wat ze dan bedoelen met de eerste regel...:shocked:

Empfehlung zum Verzicht auf privates Feuerwerk.

Dat betekent dat wordt aangeraden om af te zien van prive vuurwerk. Zou best kunnen dat grote groepen Duitsers zich daaraan houden.

Vind het ook een beetje een vaag bericht.
Openbaar vuurwerk is verboden (lees: vuurwerk shows?)
Vuurwerkverbod op pleinen en drukke straten.
Aanbevelen prive vuurwerk (lees: vuurwerk op eigengrond afsteken)
Pleinen en straten zal boven op de vuurwerkvrije regios komen van ziekenhuizen etc. Maar wat ze dan bedoelen met de eerste regel...:shocked:
Men bedoelt inderdaad georganiseerde vuurwerkshows, geen consumentenvuurwerk. 'Veranstaltete' is het sleutelwoord. Vuurwerk afsteken wordt afgeraden, maar is buiten 'bestaande' vuurwerkvrije zones en drukke straten en pleinen toegestaan, ook in het openbaar. Ik denk dat het 'drukke straten en pleinen'-deel handhaving buiten specifiek en formeel vastgelegde vuurwerkvrije zones wat makkelijker maakt. Dit lijkt me trouwens ook buiten corona om logisch; als er ergens een hoop doorloop is of mensenmassa's zijn, is daartussen vuurwerk afsteken sowieso onverantwoordelijk.

Oftewel, zoek een parkeerplaats of iets aan de rand van een stad en stook lekker daar. Zou prima regeling zijn, tenminste over nagedacht...

Wat bizar ook om te zien dat ze daar wel een stuk verder denken dan in hun buurland. Ik denk dat als ze hier hetzelfde hadden gedaan dat dit ook al ontzettend had gescheeld. Veel mensen die niet zo gek zijn als wij hadden dan denk ik gerust een jaartje afgezien of een stuk minder besteld. Gemiste kans weer.

Groot nieuws. Volgens Exchange van dit forum mag je dit jaar gewoon tijdens de laatste 3 dagen van dit jaar gewoon F2 vuurwerk wat voldoet aan de Nederlandse regelgeving RACT invoeren vanuit Duitsland tot een Max van 25 kilo. Waar maken we ons druk om dan. Inslaan zou ik zeggen en meerdere keren rijden,

Ja, een cm over de grens en dan moet je stoppen. Vervoer binnen NL is nu in die dagen verboden en ook al heb je het in een niet publiek toegankelijke plek, auto, je vervoert het. Als je ermee rijdt, ergens op enig moment binnen de landsgrenzen.

Denk dat de overheid er zelf meer verstand van heeft, en die voegt het vervoersverbod tijdelijk toe aan het besluit. Maar EU onderling verkeer van goederen mag niet belemmerd dus in principe mag het de grens over. En dan mag je halt houden. Leuk hè, halfbakken EU wetgeving.

Maar doe vooral wat je niet laten kunt, staan toch vnml grote overgangen te checken. Ff leuk omweggetje door landelijk gebied nemen verder weg van de geijkte grensplaatsen met groot NL vw toerisme en je bent zo thuis met je speelgoed :thumbup:

Kunnen we afspreken dat wanneer je het antwoord op de vraag niet weet, je ook niet reageert? Ik vind het op deze manier erg vervelend lezen.

Volgens Exchange niet en die heeft toch verstand van wetgeving?

Bekijk bijlage 57733

Kan iemand die het wel weet hier een fatsoenlijk antwoord op geven. Wel zo duidelijk. Heb soms het gevoel dat ik hier op een kinderforum zit. Mij is het nu in elk geval niet meer duidelijk. De 1 zegt dit de ander zegt dat. Ik ging er van uit dat je dit de laatste 3 dagen van dit jaar niet meer mocht, want dat word nu in de media naar buiten gebracht namelijk. Heb er geen zin dat mijn leuke spulletjes van El Gato straks in een kofferbak van de douane beland.

Met spanning wacht ik af. Dan ook hopen en duimen dat de grenzen openblijft zoals het dit jaar nog niet gesloten was.

Haha, ik vraag me af hoe dat in Kerkrade gaat (zuid Limburg). Daar heb je straten die letterlijk op de grenslijn ligt met NL en DE. Lekker aan de overkant van de straat afsteken en kijken hoe de handhavers aan het huilen zijn? Bij mij honderd meter verderop ligt ook een zandweg die precies op de grenslijn ligt, nou ja, eigenlijk loopt deze net iets schuin van NL naar DE, waarbij het grootste gedeelde in DE ligt. Rammen zeg ik...:tongue2:

Antwoord van Exchange op het vervoer betreffende. Eindelijk een duidelijk antwoord.:)

Nee, deze laatste drie dagen niet - sorry. Ik had niet begrepen dat je vraag over dit jaar ging, Normaliter is het toegestaan om tot 25kg vuurwerk, goedgekeurd volgens RACT en voorzien van Nederlandse instructies, mee te nemen. Als de wetgeving die ze nu hebben bedacht akkoord wordt bevonden door de EU, dan mag dat dit jaar dus niet.

Braniac heeft echter wel gelijk dat je geen illegaal vuurwerk invoert, als je je aan bovenstaande regels houdt - ook dit jaar. Vogels het RACT is bijv. een pakje fonteinen nog altijd aangewezen als consumentenvuurwerk. Daarmee is het dus geschikt en toegestaan voor particulieren. Het vuurwerkbesluit stelt echter alleen (en alleen dit jaar) dat je het alleen thuis mag hebben en dus niet bij je mag hebben. Je krijgt een boete op basis van overtreden van de regels van het vuurwerkbesluit, niet omdat je niet voor de consumenten aangewezen vuurwerk bij je hebt.

Back
Bovenaan