Grizmo Raizor
VWC lid
Iemand die weet wat de boete in Duitsland zou zijn wanneer je vuurwerk afsteekt terwijl het niet mag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Iemand die weet wat de boete in Duitsland zou zijn wanneer je vuurwerk afsteekt terwijl het niet mag?
Men bedoelt inderdaad georganiseerde vuurwerkshows, geen consumentenvuurwerk. 'Veranstaltete' is het sleutelwoord. Vuurwerk afsteken wordt afgeraden, maar is buiten 'bestaande' vuurwerkvrije zones en drukke straten en pleinen toegestaan, ook in het openbaar. Ik denk dat het 'drukke straten en pleinen'-deel handhaving buiten specifiek en formeel vastgelegde vuurwerkvrije zones wat makkelijker maakt. Dit lijkt me trouwens ook buiten corona om logisch; als er ergens een hoop doorloop is of mensenmassa's zijn, is daartussen vuurwerk afsteken sowieso onverantwoordelijk.Vind het ook een beetje een vaag bericht.
Openbaar vuurwerk is verboden (lees: vuurwerk shows?)
Vuurwerkverbod op pleinen en drukke straten.
Aanbevelen prive vuurwerk (lees: vuurwerk op eigengrond afsteken)
Pleinen en straten zal boven op de vuurwerkvrije regios komen van ziekenhuizen etc. Maar wat ze dan bedoelen met de eerste regel...![]()
Nee, deze laatste drie dagen niet - sorry. Ik had niet begrepen dat je vraag over dit jaar ging, Normaliter is het toegestaan om tot 25kg vuurwerk, goedgekeurd volgens RACT en voorzien van Nederlandse instructies, mee te nemen. Als de wetgeving die ze nu hebben bedacht akkoord wordt bevonden door de EU, dan mag dat dit jaar dus niet.
Braniac heeft echter wel gelijk dat je geen illegaal vuurwerk invoert, als je je aan bovenstaande regels houdt - ook dit jaar. Vogels het RACT is bijv. een pakje fonteinen nog altijd aangewezen als consumentenvuurwerk. Daarmee is het dus geschikt en toegestaan voor particulieren. Het vuurwerkbesluit stelt echter alleen (en alleen dit jaar) dat je het alleen thuis mag hebben en dus niet bij je mag hebben. Je krijgt een boete op basis van overtreden van de regels van het vuurwerkbesluit, niet omdat je niet voor de consumenten aangewezen vuurwerk bij je hebt.