UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moet eerlijk zeggen dat veel punten die die aangeeft wel wat inzit. O.a. kaas van het brood laten eten, protest komt te laat, snel toegeven m.b.t. single shots, rotjes, romeinse kaarsen etc.

Moet eerlijk zeggen dat veel punten die die aangeeft wel wat inzit. O.a. kaas van het brood laten eten, protest komt te laat, snel toegeven m.b.t. single shots, rotjes, romeinse kaarsen etc.
Ja maar Ruben heeft makkelijk lullen. Die heeft weinig te verliezen.

Koet en verstandig? En justitie kijkt mee. Klopt maar bij deze gozer hadden ze minimaal al 5 jaar achter elkaar in kunnen grijpen. Alle filmpjes van illegaal vuurwerk wat hij afsteekt en plaatst. Films van collecties in zijn schuur die dik de 25kg over gaan. Nee justitie klopt niet zomaar bij koetje aan. Dan hadden ze dat al veel eerder moeten doen. Helemaal nu het gezeik met verboden en de irritaties omtrend illegaal vuurwerk zo aan de gang is.

Beetje moraalridderige comment wel vind ik. Lekker wapperen met dat vingertje...

En verder vat je samen wat ik impliciet zeg toch?

Maar goed, speciaal voor jou:

Puntje bij paaltje lag er vrij weinig in zijn schuur, ja een heleboel dummies. Het zwaarste vuurwerk werd meestal in het buitenland afgestoken, dat is grijs gebied voor de Nederlandse justitie. Uiteindelijk is het promoten van winkels waar in Nederland verboden vuurwerk te krijgen was hem fataal geworden. Volgens mij is "aanzetten tot het plegen van strafbaar feit X" wat hem ten laste is gelegd. Dit vergrijp is uitermate lastig te bewijzen. Niet gek dus dat justitie hem zo lang zijn gang heeft laten gaan, in de ogen van justitie is er niks mooiers dan een verdachte die uit eigen beweging meehelpt met het verzamelen van bewijs tegen zichzelf.

Maar wat vind je in dat licht bezien van de collectiefotos hier op VWC die dik de 25kg over gaan? Hoeveel kg heb je zelf in huis gehaald afgelopen jaren? Wat vind je van verhalen over projectjes? Wat vind je van advertenties voor schietkisten? Wat vind je van België topics en nitraten? Of tripreports van leden die buiten de verkoopdagen om Belgisch vuurwerk halen? Of beelden van vuurwerk wat nu uit protest wordt afgestoken? Of beelden uit Valencia waar zwaar illegaal vuurwerk wordt afgestoken? Ook allemaal maar verwijderen en de gebruikers een permaban?

De irritaties omtrent illegaal vuurwerk zijn er altijd al geweest, en vanaf dit jaar is (bijna) alles illegaal, dus het gezeur zal er zeker niet minder om worden. Het is een mentaliteits- en een handhavingsprobleem. En gezien het feit dat velen momenteel een mentaliteit hebben van "wat? nog meer verboden? ik zal eens even laten zien wat ik daarvan vind!" gaat het handhavingsprobleem zeker niet kleiner worden met dit verbod.

die foto ook.... dit zijn dus de mensen die van alles willen verbieden en het in de hand hebben

Nee, dit zijn de mensen die denken dat door alles te verbieden je alles in de hand kunt houden...:rolleyes:

Maar ik snap je punt. Altijd het zelfde 'soort' mensen.

Overigens als carbid verboden is, kun je die bus ook gewoon met een ander brandbaar gas vullen hoor. Mag het dan wel?

En propaanballonnen? Zijn die eigenlijk al verboden?

Nee, dit zijn de mensen die denken dat door alles te verbieden je alles in de hand kunt houden...:rolleyes:

Overigens als carbid verboden is, kun je die bus ook gewoon met een ander brandbaar gas vullen hoor. Mag het dan wel?

Het valt mij erg op dit jaar dat er zoveel moeite gedaan wordt en zoveel tijd en geld wordt geïnvesteerd in het tegenhouden van maar liefst 8 uurtjess van het jaar

8 uur van de 8760 uur in een jaar...

alsof ze in deze tijd echt niets beters hebben om tijd in de investeren dan vuurwerk....
het lijkt wel een principe ding te worden van een klein aantal mensen die het anderen niet gunnen

Ja klopt horsetails er zal wel een run op scheikunde boeken komen maar niet door studenten:thumbsdown:

Of gaan ze scheikunde boeken ook verbieden?

bewoners boos om wegblijven politie: ‘Je belde 112, maar niemand kwam’

Hoppa, onschuldige bewoners ook al boos. Clusterfuck, Marcouch!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan