UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat denkt deze meeuw nou dan, eerst met de bek voorop om het vuurwerk af te schaffen. Nou komt hij met het fantastische idee om voor de jeugd bijeenkomsten te doen met oud en nieuw. Zodat ze stoom af kunnen blazen. Ome Bruls onze grote held, organiseert dat wel eem.

Voel je de hete adem al in je nek jong. De jeugd wil knallen en dat gaan ze ook doen.

Hey stel dat ik inderdaad bij de EU zon klacht wil indienen, waar kan ik ook alweer vinden welk EU richtlijn wordt overtreden?

Je zou het erop kunnen gooien dat de tijdelijke coronawet misbruikt wordt. Dit omdat de EC zelf ook heeft aangegeven dat ze signalen ontvangt dat lidstaten de coronawetten misbruiken om beleid door te drukken. En dan aanvullen met de hier al eerder geposte argumenten.

Klachtenloket:
https://ec.europa.eu/assets/sg/report-a-breach/complaints_nl/index.html

Nog zo'n nul beleid:

Bron: Telegraaf live blog.
"Reizigers die in Nederland aankomen worden straks verplicht te bewijzen dat ze getest zijn op het coronavirus. Daaruit moet ook blijken dat ze het virus niet onder de leden hebben. Dat wil althans coronaminister Hugo de Jonge, maar daar is wel een aanpassing van de wet voor nodig. Het verplichten van een negatieve testverklaring kan daardoor pas op zijn vroegst in het voorjaar worden ingevoerd, verwacht de bewindsman.

Waarom kan dat pas in het voorjaar, maar wordt dat verbod er wel ff op stel en sprong doorheen gejast? Andere landen hebben die verklaringsplicht allang.

Hoe minder virusdragers het land in hoe beter. Nee dan verbieden we vuurwerk, dan kunnen 100.000? mensen met elkaar virusdeeltjes uitwisselen in Duitse supermarkten, Belgische vuurwerkshops en Poolse markten.
Het is de omgekeerde wereld.

Screenshot_20201118_091138_com.facebook.katana.jpg

Tja, ga er maar niks over zeggen denk ik.
Wat wel duidelijk is is dat ze een beter socialmedia bereik hebben dan wij.

Huisdieren raken vaak panisch omdat de eigenaar panisch doet. Ik heb een Boxer en die heb ik laten wennen aan vuurwerk. Ze wil er nu achteraan

Opvallend.

Wij werken met een bepaalde methode voor begrijpend lezen, altijd met actueel nieuws. En deze week ging het natuurlijk over het vuurwerkverbod. In de methode zit elke week een nieuwsbericht. En ik heb hem nog niet eerder zo kritisch gezien. Er stond zelfs letterlijk in: 'Het gaat echter niet om grote aantallen, want de meeste vuurwerkslachtoffers gaan na behandeling weer naar huis. Enkele gewonden blijven hooguit een of twee nachten in het ziekenhuis.'

Daarnaast zit er altijd een filmpje bij van een speciaal NOS jeugdjournaal. Helaas staat het filmpje zelf afgeschermd anders had ik deze graag gedeeld. Maar er wordt een aantal keer benadrukt dat het een eenmalig verbod is. Er komen alleen maar kinderen aan het woord die het vuurwerk prachtig vinden en het jammer vinden dat het dit jaar niet mag.

Ook zit er een kort interview in met mevr. Stientje van Veldhoven. Zij beloofd dat het verbod echt tijdelijk is:

'Het verbod is echt voor één jaar, want dit is gewoon zo'n ander jaar als andere jaren. Dat we zeggen, we kiezen nu voor een verbod.'

Interviewer: 'Dus volgend jaar mogen we het wel weer afsteken?'

'Ja, het verbod geldt alleen voor dit jaar.'

Vond het al met al een behoorlijk kritische les. Niet dat we er verder iets aan hebben voor dit jaar, maar ook hier is weer het geluid te horen dat het verbod écht eenmalig is.

Hopelijk zet de dalende lijn zo door... dan ontkomt het Kabinet er bijna niet aan het verbod of in te trekken of te gedogen dat er vuurwerk wordt afgestoken..
Een mens mag hoop hebben maar ga daar maar niet van uit.

Ik ben me wel een beetje aan het verdiepen in het vervoer van F2 vanuit bijvoorbeeld DE. Mag het nu wel of niet? Erg onduidelijk...

Ik sprak gister een raadslid in zoetermeer over dat ze onze hobby afpakken en dat me dochter van 5 zo verdrietig is.Krijg ik als antwoord .Je dochter is het volgend jaar vergeten dat er vuurwerk was op 31 dec.en door jouw de papa is ze verdrietig.Als je raadslid met blauwoog ziet lopen in zoetermeer.Weet je waar het van komt.Stelletje uit de hoge boom gevallen mafketels.

Wat ze zich alleen niet beseffen is dat ze, door hun grote bereik, het ook promoten :applause:
Ik weet niet of dit promoten de juiste ingang is. Ik ben het er 100% mee eens dat we van ons moeten laten horen. Echter, door vuurwerk af te steken krijg ik het nare onderbuikgevoel dat we juist bezig zijn om het verbod steeds meer in de handen te spelen van de politiek.

Welke EU-regels (verdragen, verordeningen, richtlijnen, besluiten) of beginselen van het EU-recht worden volgens u geschonden?

welke was dit ook alweer voor het corona virus? kan het zo snel niet meer terug vinden in al die pagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan