UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat al eerder is gezegd, ga er maar niet vanuit dat het verbod dit jaar mog van tafel geveegd gaat worden, ze hebben vandaag een gesprek met de ministers maar dat is echt puur compensatie, dus al die mooie berichten over brussel enzo zal ik totaal geen hoop uit putten.
Je hebt volkomen gelijk Avalance, de gesprekken gaan inderdaad over de compensatie.
Ik hoop dat er ruimte is geweest voor argumentatie vanuit importeurs, het lijkt toch onverkoopbaar met de dalende corona cijfers en de versoepelingen van de maatregelen.
Ik denk dat Firewor-Tornado duid op het gene waar BPN mee bezig is, wat 'vaag' gecommuniceerd is.

Het zijn logische strohalmen waarnaar we willen grijpen, en ik koester ook echt nog wel een sprankje hoop op een wonder. Maar dat gaat echt pas spelen als he-le-maal duidelijk is dat er andere beslissingen haaks staan op dit besluit. En dat is de pest; we wéten nog niet of de horeca open gaat met kerst, we wéten nog niet hoe de ziekenhuisbezetting dan is, en we wéten niet hoeveel maatregelen er dan nog zijn.

Ik probeer mij erbij neer te leggen, en ben druk bezig met het vormgeven van een alternatieve viering. Dat betekend niet dat ik ook maar één poll oversla, en ben gestopt met mensen (zowel online als offline) te overtuigen van deze bullshit. Want volgend jaar mag het niet zomaar definief worden.

Ik merk alleen dat ik van valse hoop niet gelukkiger wordt, en ik denk dat graag in wat er wél kan. Cat.1, restantenprojectje, misschien weer eens bij mijn ouders vieren (omdat ik voorgaande jaren simpelweg niet kon slepen met die dozen), etc.

En mocht je toch graag hoop houden, dan denk ik dat er het volgende zou moeten gebeuren om kans te hebben op legaal vuurwerk dit jaar:

- Terugdraaien maatregelen rondom de kerst/jaarwisseling
- Interne problemen bij politie m.b.t. de handhaving (klachten over de uitvoerbaarheid dus)
- De oppositie die de onrust en teleurstelling ziet bij de bevolking en dit aangrijpt voor gewin van stemmen.

Helaas zie ik dit niet gebeuren, hoe oneerlijk alles ook is.

Het zijn logische strohalmen waarnaar we willen grijpen, en ik koester ook echt nog wel een sprankje hoop op een wonder. Maar dat gaat echt pas spelen als he-le-maal duidelijk is dat er andere beslissingen haaks staan op dit besluit. En dat is de pest; we wéten nog niet of de horeca open gaat met kerst, we wéten nog niet hoe de ziekenhuisbezetting dan is, en we wéten niet hoeveel maatregelen er dan nog zijn.

Ik probeer mij erbij neer te leggen, en ben druk bezig met het vormgeven van een alternatieve viering. Dat betekend niet dat ik ook maar één poll oversla, en ben gestopt met mensen (zowel online als offline) te overtuigen van deze bullshit. Want volgend jaar mag het niet zomaar definief worden.

Ik merk alleen dat ik van valse hoop niet gelukkiger wordt, en ik denk dat graag in wat er wél kan. Cat.1, restantenprojectje, misschien weer eens bij mijn ouders vieren (omdat ik voorgaande jaren simpelweg niet kon slepen met die dozen), etc.

En mocht je toch graag hoop houden, dan denk ik dat er het volgende zou moeten gebeuren om kans te hebben op legaal vuurwerk dit jaar:

- Terugdraaien maatregelen rondom de kerst/jaarwisseling
- Interne problemen bij politie m.b.t. de handhaving (klachten over de uitvoerbaarheid dus)
- De oppositie die de onrust en teleurstelling ziet bij de bevolking en dit aangrijpt voor gewin van stemmen.

Helaas zie ik dit niet gebeuren, hoe oneerlijk alles ook is.

Zie het maar als een experiment. Als dit jaar mislukt dan is het toch duidelijk dat een verbod geen zin heeft, maar dat wij met de andere partijen tot een compromis moeten komen. Alhoewel dat vanaf 1 dec 2020 al in zou gaan. We hebben niet eens de kans gehad om het uit te voeren en daarop te reflecteren.

Dat is wel héél erg off-topic.

Eerder in deze topic is de aanleiding hiervan in verband met het vuurwerkverbod besproken. Toen ik het filmpje zag moest ik hier gelijk aan denken. Die boeren zitten met enorme overwaardes op hun gronden die gerealiseerd moeten worden, zodat ze kunnen aftikken bij de fiscus. Wat ertoe leidt dat zij flink armer gaan worden.

Maar je hebt gelijk hoor!

Lijkt wel alsof er geen pagina voorbij kan gaan voordat het weer over complottheorieën gaat.
Ik begin me er een beetje aan te irriteren eerlijk gezegd.

Lijkt wel alsof er geen pagina voorbij kan gaan voordat het weer over complottheorieën gaat.
Ik begin me er een beetje aan te irriteren eerlijk gezegd.
Ja, dat is wel een dingetje, die complottheorieën. Ik heb inmiddels meerdere mensen om me heen die corona hebben gehad, en er echt goed ziek van zijn geweest (eentje zelfs op de IC). En dan vervolgens lees je op het internet dat het allemaal nep is, en dat corona niet bestaat.

Als er dan een verbod moet komen, dan is het wel een verbod op stemmen voor dit soort mensen. Van die complotgekkies met aluhoedjes op. Doordrammen en met van die vage websites komen waar geen woord van waar is.

Ik hoop oprecht, en heb nog een beetje hoop, dat dit echt een eenmalig verbod is, en dat we de komende jaren weer kunnen genieten van prachtig vuurwerk. Voor dit jaar ga ik me gelukkig prijzen met cat 1 en samen met de kids er een leuke avond van maken. Kan wel zitten malen, maar daar schieten we allemaal niets mee op.

Wat ik wel enorm hypocriet zou vinden, is als de horeca zo weer volledig open mag. Stampvolle kroegen, elkaar lekker aansteken, en in februari zeker met z'n alle weer overvolle ziekenhuizen hebben. En dat je dan achteraf een bericht leest met: "Het was dit jaar een rustige jaarwisselingen, weinig vuurwerkongelukken. Wel zijn er 1500 mensen in verschillende ziekenhuizen beland vanwege agressie door alcohol, alcoholvergiftiging en het uitlokken van politie"

Dan staat dat hele verbod natuurlijk echt totaal scheef. Dat staat het nu al, maar dan ben je gewoon bezig met het volledig te verneuken.

Mee eens, ben zelf ook erg ziek geweest van corona. Voor anderen is het gewoon een griepje. Verschil moet er wezen. Maar om nou te zeggen dat het niet bestaat gaat wel heel erg ver. Vrij respectloos ook naar de meer dan een miljoen doden wereldwijd.

Tsja het is een lastig iets qua horeca. Dat zijn ook ondernemers die hun geld willen verdienen. En de mensen hebben behoeften aan gezelligheid. In een volle kroeg met een borrel op praat je echter al snel met consumptie en kun je die anderhalve meter ook vergeten.. je ziet ook vaak dat er in kroegen / kantines e.d. Niet 1 of 2 maar gelijk 10 of meer aangestoken worden. Daar moeten ze wel iets op verzinnen voordar ze dat weer open gooien. Sneltesten voor de deur bijcoorbeeld? Ik roep maar wat.

Hoe dan ook ik heb zelf geen hoop meer dat het vuurwerkverbod voor dit jaar wordt ingetrokken. Logistiek en administratief ook niet te realiseren, nu orders worden geannuleerd, geld wordt teruggboekt, voorraden naar andere landen worden gebracht etc etc.

Ik hoop wat wellicht vals is, dat er nog iets van een gedoogbeleid komt op het laatste moment....

Iedere gemeente zal hier een eigen beleid op hebben.
Daar de politie, officieel gezien nog steeds vanuit de burgemeester wordt aangestuurd.

- Woon je ergens midden in de polder, dan zal het allemaal wel los lopen;
- Woon je in een gemeente waar het ieder jaar bal is, ook zonder vuurwerk, dan zal de gemeente zijn focus leggen op het handhaven van de corona regels ivm oud en nieuw feesten;
- Woon je in een gemeente met veel dorpjes waar verder niets gebeurd, maar normaal wel vuurwerk overlast is dan moet je goed bedenken als je geen gedoe wilt of je je vuurwerk afsteekt;
- Woon je in een gemeente met veel dorpjes waar verder niets gebeurd en met oud en nieuw ook rustig is, dan kan je de gok wel wagen :)

Geloof je toch niet echt? hahahaha is een hoax. Er zijn zelfs al reacties op en zelfs een update. Dit is in elkaar geknutseld.

Wel hoe de waarheid kan zijn op 1 januari
Natuurlijk is het een fake bericht dat snap ik, maar zo zie je ze kunnen alles maken. En denk dat er redelijk wat waarheden in staan.

Ik had eigenlijk wel een media bericht verwacht over de gesprekken tussen BPN en 2e kamer. Al was het een mededeling dat het van 40 naar 60 miljoen gegaan is...

Iemand nog iets meegekregen?

Ik had eigenlijk wel een media bericht verwacht over de gesprekken tussen BPN en 2e kamer. Al was het een mededeling dat het van 40 naar 60 miljoen gegaan is...

Iemand nog iets meegekregen?

Inderdaad Funkyi.
Ook erg stil bij de importeurs, het verbod zal niet teruggedraaid worden, maar ik ben benieuwd of er verder nog iets uit is gekomen.

En die doen net zo goed al die polls en enquetes beïnvloeden hè?

Waar ik mij zorgen om maak is dat dit soort mensen straks de illegale knalbobo's aan gaan spreken en daardoor mishandeld gaan worden. Ik gun dat niemand maar omdat straks alles verboden is krijg je 2 kampen die lijnrecht tegenover elkaar komt te staan....

Afgelopen jaar werden wij aangevallen door een Pool die vond dat wij in de avond geen vuurwerk af mochten steken. Wij deden niets verkeerd...

Aankomend oud & nieuw worden normale burgers aangevallen die CAT1 af aan het steken zijn. Daar durf ik mijn vingers voor in het vuur te steken. Een angstige gedachte!

Nou de eerste moet nog komen die mij dat flikt. Als is het natuurlijk wel zo dat de haters geen enkel benul hebben wat Cat1 is. Ik lees in de media sterretjes, erwten en trektouwtjes. Anyway ik ga mijn Cat1 lekkah opstoken met tussendoor iets ondeugends:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan