UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Echt van die 'dierenvrienden' die lopen te mekkeren over vuurwerk, vanwege arme vogeltjes. Ook hebben ze een paar katten die naar buiten mogen want binnen is zielig. Dat katten verantwoordelijk zijn voor een ware slachting onder zangvogels in nederland willen ze niet zien.
En die schijtbeesten pissen mijn hele gazon kapot, en graven de wortels van mijn struiken open en pissen en schijten erop. (niet dat ik er verder last van heb, maar wil gewoon wat te zeiken hebben... ik kopieer ze gewoon.)

Het moet niet gekker worden in dit land. Echt een plank voor de kop. Ik vraag mij oprecht af of zij nou echt overtuigd zijn dat een verbod hun belangen gaat behartigen. Zijn ze nou zo blind voor de realiteit? Dat kan toch niet waar zijn.....

Zouden die mensen nou zelf overlast ervaren? Nee.

Deze mensen zitten lekker binnen, op feestboek te koekeloeren waar ze nou weer eens mensen dwars kunnen zitten.

Oh hey, ze schieten carbid in oost Nederland?

Nouja zeg, verbieden! Ik hier in den haag hoor zelfs de carbid, oh wat erreg! Verbieden!

Wat een mafklappers man

Het moet niet gekker worden in dit land. Echt een plank voor de kop. Ik vraag mij oprecht af of zij nou echt overtuigd zijn dat een verbod hun belangen gaat behartigen. Zijn ze nou zo blind voor de realiteit? Dat kan toch niet waar zijn.....
Helaas het is waar, ze bestaan echt. De beroepsdrammers, die verder niets anders te doen hebben dan met de paarden, honden en katten te leven.

En die doen net zo goed al die polls en enquetes beïnvloeden hè?

Waar ik mij zorgen om maak is dat dit soort mensen straks de illegale knalbobo's aan gaan spreken en daardoor mishandeld gaan worden. Ik gun dat niemand maar omdat straks alles verboden is krijg je 2 kampen die lijnrecht tegenover elkaar komt te staan....

Afgelopen jaar werden wij aangevallen door een Pool die vond dat wij in de avond geen vuurwerk af mochten steken. Wij deden niets verkeerd...

Aankomend oud & nieuw worden normale burgers aangevallen die CAT1 af aan het steken zijn. Daar durf ik mijn vingers voor in het vuur te steken. Een angstige gedachte!

Heb onder de eerste drie berichten wat reacties gelezen, daarna gelijk weg bij die fb groep. Wat een enge [strike]mensen[/strike], voor zover je ze zo mag noemen...

Moet je maar eens kijken veel zitten er ook nog in het onderwijs of gerelateerd aan het onderwijs of natuurbewegingen. Ik heb altijd geweten dat de onderwijswereld erg links is.

Ik hoop dat er ook een carbid verbod komt en/of dat de pleuris uitbreekt. Heb het gevoel dat het toch al nooit meer goedkomt. Laat het dan maar lekker uit de klauwen lopen

Ik ben elk jaar met een paar man en 5 melkbussen overdag lekker aan het schieten, dus ik hoop zeker niet dat het verbod er komt. Dit gebeurd op een aangewezen veldje, waar zo nu en dan de politie even komt kijken en een praatje komt maken. Meestal eten ze gewoon een oliebol mee, en is de sfeer heel gemoedelijk. Er is ruimte zat voor de 1,5 meter, iedereen schiet netjes dezelfde kant op, van de stad weg zeg maar, waardoor er in de stad zelf niet bijster veel te horen is. Aangezien het vuurwerkverbod dit jaar, is dit het laatste wat nog over is van iets dat op een oud en nieuw viering lijkt. We doen niets verkeerd, laat dat aub door gaan.....

Ik hoop dat er ook een carbid verbod komt en/of dat de pleuris uitbreekt. Heb het gevoel dat het toch al nooit meer goedkomt. Laat het dan maar lekker uit de klauwen lopen

Nja wat mij betreft verbieden ze het e.e.a. Mochten er daarna nog knallen zijn dan ben ik benieuwd met wat voor idee ze dan komen. 24/7 grenscontroles? Zie ik ze wel voor aan. Wat uiteraard ook een belachelijk idee is en overigens in strijd met de verdragen van Schengen. Maar oke op inhoud kun je toch al niet met ze praten dusja... Ik ben in ieder geval voorbereid op het ergste.

Een maatje van mij werk bij de marechaussee op schiphol, onze grenspolitie. Die hebben al een heel jaar geen reet te doen en zitten veel thuis. Ze zijn in de vakantie aan de duitse grens ingezet toen er een negatief reisverbod was. Hij gaf aan de ze nu ook aan de grens met België en Duitsland ingezet gaan worden. Hoe dat er precies uit gaat zien en op welke schaal weet ik niet.

Ik ben elk jaar met een paar man en 5 melkbussen overdag lekker aan het schieten, dus ik hoop zeker niet dat het verbod er komt. Dit gebeurd op een aangewezen veldje, waar zo nu en dan de politie even komt kijken en een praatje komt maken. Meestal eten ze gewoon een oliebol mee, en is de sfeer heel gemoedelijk. Er is ruimte zat voor de 1,5 meter, iedereen schiet netjes dezelfde kant op, van de stad weg zeg maar, waardoor er in de stad zelf niet bijster veel te horen is. Aangezien het vuurwerkverbod dit jaar, is dit het laatste wat nog over is van iets dat op een oud en nieuw viering lijkt. We doen niets verkeerd, laat dat aub door gaan.....

Tijd dat deze agenten opstaan en even een krachtig statement maken naar de TOP die dit soort beslissingen door dramt

Overigens, als er dit jaar veel mensen komen schieten die het nooit gedaan hebben, weet ik zeker dat er veel tips gegeven worden door de ervaren mannen. De sfeer is op zo'n veldje gewoon gemoedelijk, en als er iets gevaarlijks gebeurd weet ik zeker dat er wat van gezegd word. Althans, dat is mijn ervaring.

Begrijp me niet verkeerd. ik gun iedereen zijn plezier. Ik ben een pyro. maar op dit moment denk ik: ga alles verbieden om er dan achter te komen hoe achterlijk de gedachtegang in Den Haag is. IK vraag me alleen af of er ooit een moment komt dat politici hun fouten erkennen

Vandaag is er een gesprek met importeurs omtrent de compensatie, ik ben benieuwd of we hier iets of terug horen en of ze hun argumentatie hebben kunnen doen!
Ik hoop het echt, ondanks dat het waarschijnlijk niets helpt. Maar dat ze in ieder geval laten weten dat hun en de liefhebbers onrecht is aangedaan.

Een maatje van mij werk bij de marechaussee op schiphol, onze grenspolitie. Die hebben al een heel jaar geen reet te doen en zitten veel thuis. Ze zijn in de vakantie aan de duitse grens ingezet toen er een negatief reisverbod was. Hij gaf aan de ze nu ook aan de grens met België en Duitsland ingezet gaan worden. Hoe dat er precies uit gaat zien en op welke schaal weet ik niet.

Tijdens het negatieve reisadvies werd alleen gevraagd wat je in NL kwam doen. Ze kunnen immers niet elke auto uitkleden. Steekproefsgewijs kost dat ook veel tijd. Misschien gaan ze toch op een paar plekken staan en doen zij het steekproefsgewijs. Maar goed, er zijn ook andere taken die belangrijker zijn dan de vuurwerkimport uit Duitsland en België.

Hier een artikel waar de politie zegt dat zij ervan uitgaan dat de Nederlander zich aan de regels houdt: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/11/1...bod-is-voor-de-politie-een-sluitstuk-a4020026 open 'm in incognito!

Klopt! ze vroegen inderdaad alleen wat de reden van het bezoek was. Dat zullen ze nu ook doen? Misschien met meer bevoegdheden om de auto to controleren? Ik ben zelf sowieso niet van plan om iets te gaan halen, alleen carbid schieten en cat1 vuurwerk.... :sad:

Klopt! ze vroegen inderdaad alleen wat de reden van het bezoek was. Dat zullen ze nu ook doen? Misschien met meer bevoegdheden om de auto to controleren? Ik ben zelf sowieso niet van plan om iets te gaan halen, alleen carbid schieten en cat1 vuurwerk.... :sad:

Ze vroegen het dan ook aan auto's met buitenlandse kenteken volgens mij ;) die zijn immers verdachter dan een auto met Nederlands kenteken. Binnen de vuurwerkkwestie is dat vice versa. Nja... of dat uitmaakt voor wat betreft de kwantiteit binnenkomst auto's... i dunno

Ze kunnen wel met meer bevoegdheden controleren, maar dat kost simpelweg tijd. En zoveel capaciteit hebben zij simpelweg niet. Het is een kat en muisspel.

Ik heb uiteraard medelijden met je :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan