Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Dat is een aardige samenvatting. Je vergeet de hersenloze, ruggengraatloze, harteloze politici die daadwerkelijke problemen niet durven aan te pakken en constant de gewone burger aan alle kanten naaien om de linksroepers en de 'laten we ze raddraaiers noemen' te pleasen. Wegkijken waar het kan, ingrijpen waar het niet moet. Tuig is het.Malloten die met vuurwerk de hulpverleners aanvielen? Afsteken van illegaal vuurwerk al maanden voor 31 december? Opkomen van de (groene) linkse rakkers? Verpampering van de samenleving?
Malloten die met vuurwerk de hulpverleners aanvielen? Afsteken van illegaal vuurwerk al maanden voor 31 december? Opkomen van de (groene) linkse rakkers? Verpampering van de samenleving?
Ook heeft de branch op bepaalde vlakken gefaald in mijn ogen (dit jaar weer) niet dat ze zich niet genoeg inzetten. Maar bijv (legale) Cobra knallers maken/vlinders. De kleine thunderkings hadden er eerder uit gemoeten, dit jaar vond ik het ook erg fout dat ze gewoon weer goedkope thunderkings op de markt brachten (al dan niet aangepast) Waarom mag Joost weten, leuk spul maar in mijn ogen ook zeker uitdagen..
Voor de rest natuurlijk de hele zeik cultuur waar we in leven en met de dag erger word, mensen gunnen een ander niks meer
Ik denk dat de opkomst van de social media een grote rol spelen in deze en andere veranderingen van de afgelopen jaren.
Het volk is veel beter in staat om aandacht te vragen en draagvlak te creeëren.
Als je vroeger, bij het uitlaten van je hond, begin oktober een harde knal hoorde, waardoor je hond van slag was, dan kwam je thuis en zei je dat tegen je vrouw.
Daar hield het bereik voor die avond wel weer op.
Tegenwoordig worden deze (kleine) dingen niet alleen tegen de vrouw vertelt, maar ook direct op social media gegooid. Hier komt vaak veel bijval bij van andere mensen die dezelfde knal hebben gehoord of zelf iets dergelijks hebben meegemaakt.
Doordat er op deze manier meer en sneller draagvlak wordt gecreëerd, moet de overheid hier eerder op acteren om de groeiende onvrede in toom te houden.
Daarnaast het feit dat kranten en nieuwssites, door opkomst van de social media, vaak achter de feiten aanlopen. Ze zijn zelden de eerste met het naar voren brengen van nieuws, omdat de burger zelf de snelste reporter is geworden.
Daarmee is het verdienmodel van de nieuwsmedia veranderd. Omdat eerlijk en onderzocht nieuws langer duurt om te maken, ben je niet meer de eerste die het publiceert en daarmee 'oud nieuws'.
Daarnaast gaat het op social media (zie de vloggers op youtube) voornamelijk om sensatie. Dat is waar je kijkcijfers op scoort.
Met het steeds meer verdwijnen van de gedrukte kranten en niet meer de eerste zijn die nieuws kan leveren, moet het verdienmodel ook worden aangepast.
Sensatie verdient. Spannende koppen en berichtgeving die misschien tegen de waarheid aanschuurt, maar waar vooral ook sensatie te lezen is.
Dat is weer voedingsbodem voor discussies op social media en zo versterkt het een het ander.
Ik denk dat het verdwijnen van de vuurwerk traditie niet perse enkel met linkse politiek te maken.
Natuurlijk komt het voorstel nu van twee linkse partijen, maar het steeds verder groeiende draagvlak bestaat niet enkel uit linkse mensen.
We hebben immers al geruime tijd een overwegend rechtse regering en linkse partijen voornamelijk in de oppositie, wat betekent dat de meerderheid van de mensen rechts stemt.
Als je dat beeld vergelijkt met de jaarlijks groeiende roep om een vuurwerkverbod (bijna 50/50 verdeeld tegenwoordig, als ik de peilingen mag geloven), is ook een grote groep van rechtse mensen voor een verbod.