Wetgeving Duitsland

Ik overweeg ook een stookmeeting/huisje in Duitsland. Als de wetgeving ivm corona eind deze maand versoepelt zou een huisje het meest interessant zijn.

Mn vriendin wilde me opbeuren na het treurige nieuws van de week dus ze stelde voor een huisje te boeken in duitsland. Voelde me gelijk een stuk beter en de zin in O&N begon weer te komen!

Besloten te shoppen bij pyro depot en daarna naar een huisje te rijden waar we overnachten. Op 4 minuten lopen zit een mooie parkeerplaats om te stoken!

Vandaag wat stooklokaties gezocht hier net over de grens. Blijkt een mooi zandweggetje letterlijk gelijk aan de grens te lopen waar een mooi plekje voor dit jaar wordt om te vieren. Kunnen die singleshots ook gewoon de lucht in. :angel:

Ook nog een prima parkeerplek gevonden 1 km over de grens. Pikke donker daar. Geen mens die daar snachts komt. En zo heb ik nog heel wat prima plekken gevonden. En dat alles binnen 5 minuten te bereiken vanaf mijn thuis..

Ik hoorde vandaag nog dat er iemand in duitsland wilde boeken en dat kon niet ivm aankomende corona maatregelen.

Ik zag net dit ergens in het Duitse nieuws:

Vertaald: Ook in Duitsland wordt gesproken over een vuurwerkverbod. Zoals de stad Keulen zaterdag aan de WDR aankondigde, zou er binnenkort een beslissing over dit onderwerp moeten zijn. "Dit jaar wordt er veel op de proef gesteld, waaronder het oudejaarsvuurwerk", zegt stadswoordvoerder Alexander Vogel desgevraagd.

In de steden Noordrijn-Westfalen aan de grens met Nederland zou het onderwerp binnenkort op de agenda moeten staan. Omdat veel vuurwerkfans uit Nederland wellicht een reis over de grens plannen om hun vuurwerk af te steken.

Ik kan me goed voorstellen dat Duitsland met argusogen de situatie in Nederland volgt. Het blijft zo zonde, jarenlang was er sprake van een soort balans tussen de 3 landen (NL-BE-DE) die nu plotseling door Nederland volledig wordt gesloopt. De gevolgen zijn ons allemaal bekend.

Ik zag net dit ergens in het Duitse nieuws:

Vertaald: Ook in Duitsland wordt gesproken over een vuurwerkverbod. Zoals de stad Keulen zaterdag aan de WDR aankondigde, zou er binnenkort een beslissing over dit onderwerp moeten zijn. "Dit jaar wordt er veel op de proef gesteld, waaronder het oudejaarsvuurwerk", zegt stadswoordvoerder Alexander Vogel desgevraagd.

In de steden Noordrijn-Westfalen aan de grens met Nederland zou het onderwerp binnenkort op de agenda moeten staan. Omdat veel vuurwerkfans uit Nederland wellicht een reis over de grens plannen om hun vuurwerk af te steken.

Heb jij een linkje van jou bron?

Ze zullen zeker doorgaan, maar ik denk dat de Duitse branche een succesvolle weerstand kan bieden. Vergeet niet dat de markt in Duitsland voor vuurwerk ook groot is, en het in Duitsland ook veel moeilijker is om illegale handel tegen te houden. Ze grenzen aan tal verschillende landen, waarvan er 3 bekend staan als bron van illegaal vuurwerk. De VPI heeft ook redelijk succesvol campagne gevoerd tegen de fijnstofleugens van de Umwelthilfe.

Toch zie ik in de 2de link van lildance dat het gewone vuurwerk en knallers niet willen verbieden met oudjaar.

Klopt Daniel, daarnaast denk ik dat cultuur/traditie veel sterker verweven zit in de Duitse maatschappij. Verwacht ook niet dat ze dit stukje erfgoed (weet niet of dit in Duitsland ook formeel zo is vastgelegd) overboord kieperen.

Back
Bovenaan