UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kansloos.... om te janken dit!!! Wat een vies, vuil smerig zaakje het stinkt aan alle kanten deze beslissing. Het was allemaal al rond wat ik je brom.... Bah mag hopen dat t een totale mislukking word dat hele verbod, dat zal ze leren!!!

Ik ben even helemaal op. Wat een klote dag zeg. Wilde zo graag dit moeizame jaar mooi afsluiten maar nu, omdat zij niet kunnen handhaven op al bestaande verboden, wordt er nog een verbod opgelegd. 40 miljoen van onze belastingcenten worden vrijgemaakt voor de hoop op een minimale verlichting van de zorg gedurende één dag! Dat geld hadden ze vele malen beter op andere manieren in de zorg kunnen investeren.

De hulpverleners ontzien is de grootste onzin. Raddraaiers blijven raddraaiers, en zij die op het randje stonden om er één te worden, heb je zojuist over de grens getrokken.

Een vuurwerkverbod voor dit jaar afkondigen en gelijk erachteraan komen met bioscopen, zwembaden, musea, theaters, pretparken en dierentuinen weer open.. Prima dat die open gaan hoor, niets op tegen. Maar de hele geloofwaardigheid van de noodzaak van een vuurwerkverbod is dan toch volledig weg?

Het voelt echt als onrecht. Dat onze hobby en passie wordt afgepakt zonder goede reden.

Dat lijkt me wel zo slim ja.
Want omdat iemand toch even een fobtijntje afsteekt krijgt hij straks geen baan meer omdat hij een strafblad heeft...

Bepaalde beroepen uitgezonderd waar je niet meer welkom bent met een strafblad, zullen werkgevers altijd kijken of die aantekening relevant is voor de functie. Hier zou ik me totaal niet druk om maken, maar ieders situatie is uiteraard anders. Vergeet niet dat o.a. grove verkeersovertredingen ook worden geregistreerd.

Laat je niet gek maken!

Klote... aan de ene kant wordt er gezegd dat het moeilijk is om inschattingen te maken en dat dag voor dag beoordeeld moet worden wat wel/niet mogelijk is. Maar dit kan dan wel? Inconsistent... die 40 miljoen hadden ze fooi aan de zorg mogen geven.

Ik heb nog een mini-voorraad voor 5 minuten plezier, vastberaden om dat gewoon af te steken maar nu lees ik dat je een strafblad kan krijgen? Ik werk voor de overheid dus daar zit ik niet op te wachten. Heb inmiddels van de eerste winkel op hun eigen initiatief bericht dat ik mijn geld terugkrijg. Dat siert ze, maar ik had niks liever gewild dan stoken...

Bepaalde beroepen uitgezonderd waar je niet meer welkom bent met een strafblad, zullen werkgevers altijd kijken of die aantekening relevant is voor de functie. Hier zou ik me totaal niet druk om maken, maar ieders situatie is uiteraard anders. Vergeet niet dat o.a. grove verkeersovertredingen ook worden geregistreerd.

Laat je niet gek maken!

Iedere boete word geregistreerd.

Grote verschil zit in misdrijven en overtredingen.

Jullie laten je echt bang maken.

Laat je niet gek maken!
Nou dan ga ik toch stoken dit jaar hoor. dan maar 100 euro en ben niet werkzaam in branched die met vuurwerk te maken hebben

Stoken, we moeten stoken. Als iets gebleken is in dit land, is dat ze totale schijt hebben aan de hardwerkende man en/of ondernemer. Als je je aan de regels houdt, het boeit ze niet, ze zullen echt niet ons gaan belonen als we er een keurige jaarwisseling van maken. Dan is het zichzelf op de schouder kloppen kijk eens wat een goede bestuurders we zijn, laten we er een totaalverbod van maken.

Helemaal mee eens, we moeten met zijn alle stoken als een malle. Schijt hebben aan dit besluit wat op niks gebaseerd is. Ik calculeer de 100 boete alvast in maar ga dit weekend flink bestellen in Duitsland

Helaas heeft het geen enkele nut wat ik schrijf want het neemt niemands emotie weg.

Toch wil ik jullie allemaal extra bedanken voor de afgelopen dagen. Alle tijd en moeite die er ingestoken is om tegengeluid te geven. Dat tegengeluid is er gekomen maar helaas te laat...

Het is ook al eerder genoemd maar we moeten eigenlijk massaal verder gaan met de voorbereidingen van 2021 om toch te proberen de traditie weer op de kaart te krijgen/houden. Ik weet niet hoe maar stil staan is geen optie.

Hou jullie taai de komende tijd en maak er toch een mooi O&N van. Of je nu gaat stoken of niet.
(Ik hoop dat de lucht met O&N gewoon gevuld wordt met prachtig vuurwerk) Legaal of illegaal het maakt mij niet uit.

Ik ga de komende tijd eens goed nadenken hoe ik het in ga vullen. Vanavond trek ik even wat speciaalbiertjes open om mijn hoofd leeg te maken.

Hoe zit het eigenlijk met de vuurwerkregels in Wit Rusland? Regering verschilt weinig van hier maar als vuurwerk daar wel toegestaan is.

"Het kabinet beraadt zich verder op de mogelijkheden om de handhaving van het
tijdelijke vuurwerkverbod te versterken."

Dit is ook een enge zin!

Absoluut!

Zullen ze zover gaan om eventueel de noodtoestand uit te roepen en het leger de handhaving te laten controleren?
Zou voor sommige wijken zomaar die kant op kunnen gaan.

Brrrr Covid-1984 blijkt een heerlijke stok om mee te slaan. Een stok die steeds langer wordt ook trouwens, omdat we het wel best vinden met zn allen. Ze lachen zich gek in Den Haag.

Op bezit van vuurwerk zit toch geen verbod? Ik ga gewoon mijn vuurwerk ophalen. Wie zegt dat ik dat afsteek ? Heb ik in het begin dit jaar al gekocht. Wel even de 25kg regel in de gaten houden.

Ik hoop dat hier dus officieel verduidelijking in komt. Mag ik inderdaad rondrijden met mijn vuurwerk, of het vuurwerk dat ik uit duitsland gehaald heb rond oud en nieuw? Of word ik aangehouden als ze dit legaal vuurwerk in mijn kofferbak vinden

Helaas heeft het geen enkele nut wat ik schrijf want het neemt niemands emotie weg.

Toch wil ik jullie allemaal extra bedanken voor de afgelopen dagen. Alle tijd en moeite die er ingestoken is om tegengeluid te geven. Dat tegengeluid is er gekomen maar helaas te laat...

Het is ook al eerder genoemd maar we moeten eigenlijk massaal verder gaan met de voorbereidingen van 2021 om toch te proberen de traditie weer op de kaart te krijgen/houden. Ik weet niet hoe maar stil staan is geen optie.

Hou jullie taai de komende tijd en maak er toch een mooi O&N van. Of je nu gaat stoken of niet.
(Ik hoop dat de lucht met O&N gewoon gevuld wordt met prachtig vuurwerk) Legaal of illegaal het maakt mij niet uit.

Ik ga de komende tijd eens goed nadenken hoe ik het in ga vullen. Vanavond trek ik even wat speciaalbiertjes open om mijn hoofd leeg te maken.

Ik denk inderdaad dat we een of ander collectief moeten gaan vormen, of vanuit een collectief die al bestaat. Wat er anders moet is dat we vanaf moment 1 = 1 januari vuurwerk bespreekbaar moeten maken. Collectief zou moeten staan uit mensen met bepaalde kwaliteiten en uit bepaalde beroepsgroepen.

Iets wat we moeten voorkomen is dat we nu schreeuwen en straks weer uitkijken naar de zomer en festivals met als gevoel dat we na de zomervakantie weer staan waar we nu staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan