Dromen over vuurwerk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nog steeds ieder jaar af en toe de bekende droom dat het oud en nieuw is en ik op 1 of andere manier geen vuurwerk heb of er gebeurd iets waardoor ik het niet kan afsteken. Wel grappig hoe zoiets in je onderbewustzijn kan zitten en niet alleen in je kinderjaren.

Al jaren niet meer. Vroeger wel veel, maar dat was echt in de jaren dat ik er maanden lang naar toe leefde, en overdag nog vuurwerk afgestoken mocht worden. Tegenwoordig is dat allemaal veel minder, de beleving, de reis naar oudejaarsdag en nacht toe etcetera.

nee droom nooit over vuurwerk (althans niet dat ik mij kan herinneren). Wel heb ik op de nacht naar de 28e vaak dat ik bang ben dat ik mij verslaap voor het ophalen van mijn vuurwerk en dan schrik ik weer veel te vroeg wakker

Leuk topic!
Ik droom best wel vaak over vuurwerk, zeker eens per week.
Ik heb dromen over jaarwisseling situaties, maar dan met veel meer en veel groter vuurwerk, maar droom ook vaak over het speuren naar oud vuurwerk.
Dan zit ik meestal in een grote bunker, of een soort van loods, waar stellingen vol vuurwerk staan, die ik dan een voor een uitspit, in de hoop dat ik het gezochte item vind. Soms vind ik ook een of meerdere van die items, maar meestal zijn die tegen de tijd dat ik ze af wil rekenen alweer zoek geraakt. En dan begint het zoeken weer opnieuw.

Ik heb nog steeds ieder jaar af en toe de bekende droom dat het oud en nieuw is en ik op 1 of andere manier geen vuurwerk heb of er gebeurd iets waardoor ik het niet kan afsteken. Wel grappig hoe zoiets in je onderbewustzijn kan zitten en niet alleen in je kinderjaren.

heel herkenbaar dit! goed om te lezen dat meer mensen dit hebben:)

Oh man... hou op! Die droom komt de laatste tijd steeds vaker voorbij. Zal het dan toch... :bonk:

Ik had een tijdje geleden nog een vage vuurwerk droom.
Ik was druk bezig met vuurwerk afsteken, maar het was allemaal alleen nog maar klein spul. Het was al na 0:00 uur, maar het was nog helemaal niet donker en het was ook niet koud, want ik had helemaal geen jas aan (en die doe ik al vrij snel aan).
Vervolgens wilde ik beginnen met de grotere spullen (cakes en boxen) en toen kwam ik erachter dat ik de helft vergeten was, waaronder een groot deel van mijn finale. Vervolgens was het ook al 02:00 uur geweest, maar het was wel helemaal licht buiten (daglicht). De afsteektijd was dus plotseling voorbij waardoor er niet meer afgestoken kon worden (het was ook meteen stil buiten) en toen had ik dus een hele hoop vuurwerk over. :bonk:
Eén van de vreemdste dromen die ik in lange tijd heb gehad. :confuse:
Ik kan er nu in ieder geval wel om lachen. :D

Eddy.

Hier vannacht de eerste nachtmerrie gehad. Het bekende verhaal, afhalen gaat mis, geen vuurwerk met oud en nieuw.

Ja of die bekende dat je gewoon tijdens de jaarwisseling in coma slaapt en dat je wakker wordt op 1 januari en er allemaal afgestoken vuurwerk op de straat ligt.

Ik heb het al jaren niet zozeer vlak voor de jaarwisseling, maar wel jaarlijks een paar keer lukraak door 't jaar heen. En dan meestal van "huh, is het nou al" en dan nog gauw vuurwerk van zolder moeten halen ofzo. OF dat het al geweest is en ik denk "wtf, heb ik het gemist?!" Vroegâh als kind droomde ik nog wel 'ns van megagrote blokken en colaflesgrootte pijlen, maar sinds ik dat allemaal in realiteit heb gebracht zijn die dromen wel verleden tijd :D

Dromen over vuurwerk doe ik zelden wanneer ik dagdromen niet mee tel. Slapen op zich wordt wel soms flink beperkt door te denken aan vuurwerk. Niet in slaap kunnen vallen en vroeg wakker worden. Met name einde van het jaar maar kan sporadisch het hele jaar door voorkomen.

Ik droom wel eens van vuurwerk in de maand december.
Vaak zijn dit leuke, kleine, nietszeggende rare droompjes. Eigenlijk nooit iets engs.

Met in slaap komen heb ik gelukkig geen problemen, het is juist dat ik vaak heel erg vroeg wakker wordt en dan alleen maar aan dingen denk die met vuurwerk te maken hebben..

ja, ik droom eigenlijk vanaf september al elke dag over vuurwerk. slaap daardoor ook heel slecht en sta tussendoor elke keer op om wat youtube filmpjes te bekijken of artikelen op te zoeken.

mijn dromen zijn eigenlijk altijd hetzelfde. vanaf september weet ik al ongeveer wat ik wil hebben...in mijn dromen, of net voordat ik slaap, visualiseer ik mijn vuurwerkopstelling letterlijk van minuut tot minuut, van cake tot cake..

meestal kom ik dan tot de conclusie dat ik nog wat mis, en ga dan weer zoeken naar die ene cake die perfect past in mijn opstelling...en als die cake moeilijk te verkrijgen is volgen daarop weer transport-dromen, omdat ik dan simpelweg in gedachten al in ga plannen wanneer ik wat en waar ga halen...

dus tja, ik zou liegen als ik zeg dat ik geen vuurwerk stress heb haha, al is het bij mij meer een soort van vier maanden lange voorpret...

daarbij speelt ook mijn leeftijd een rol. ik ben 37 en ik durf wel te stellen dat (op mijn familie na) 99% van mijn vrienden en kennissen niet meer van vuurwerk houdt, of er in geval niet meer zo fanatiek mee bezig is als tijdens hun tienerjaren.

dit heeft als gevolg dat ik ook veel meer moeite moet doen om bepaalde cakes te regelen... knalvuurwerk doe ik zelf ook niet meer, maar grote soercakes zijn voor mij een must. vroeger was het simpelweg even een belletje plegen of een kennis raadplegen om dat soort dingen te regelen, maar nu de connecties verwaterd zijn moet ik echt ruim van te voren dingen gaan plannen en mensen gaan contacten..soms zelfs al in april/mei

heel herkenbaar dit! goed om te lezen dat meer mensen dit hebben:)

Voor mij idem!, inderdaad dat je niks hebt besteld of dat er iets anders misgaat :shocked: . Eergisteren zelfs dat er een man (in pak) aan de deur kwam bij mij thuis om te vertellen dat de F3 singleshots allemaal niet geleverd konden worden en omdat het om zo'n groot bedrag ging dat hij persoonlijk langs kwam! Eng he?, zo'n realistische nachtmerrie..

Kwam waarschijnlijk door een echt een telefoontje dat de Knetterton XL van Zena niet kon worden geleverd en gezien het om een groot bedrag ging ( :D ) ze wilden weten of ik andere artikelen wilde of het geld terug.

Ik heb een aantal keren gedroomd over vuurwerk. Vrijwel allemaal nachtmerries eigenlijk.

Ik droomde een aantal jaren geleden dat ik te moe was om mijn vuurwerk op te halen en dat ik van de 29e tot 2 januari in slaap was gevallen.

De meest erge droom was dat ik heel lang buiten stond met al mijn vuurwerk en het zo hard begon te regenen, dat ik midden in een waterval stond.

Vannacht om 5:00 wakker geschrokken in een nachtmerrie dat het 23:30 was en nog niets van mijn vuurwerk klaar had gemaakt voor 00:00. En ben nu al een poosje aan het zoeken of ik nog iets moet bestellen. :shy:

Afgelopen nacht gedroomd dat ik in de aldi ruzie kreeg met stel tokkie's die het schap vol met Artus leeg graaide voor me neus terwijl ik er maar 2 wilde, moet niet gekker worden :bonk:

Ik weet niet meer wat echt of niet echt is, want de laatste dagen zijn 1 grote droom inmiddels van genot :yes: Maar ook intense stress en kopzorgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan