UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat als je het vuurwerk wel doorgang zal geven er een grote groep mensen juist thuis zal blijven.
Waarom zou ik nu thuis moeten blijven? Oudejaarsconference, naar de klok kijken, knal van de kurk?

20201111_101835.jpgzo! Nog snel wat cat 1 ingeslagen voordat er een run op is en de prijzen omhoog gaan. Ik denk niet dat ze dit gaan verbieden, dan heb ik iig iets om met de kids te doen. En uiteraard heeft papa zn mooi spul voor 00.00 al lang en breed klaar liggen. Zal t wel bij 3 compounds houden, maar die gaan de lucht in. Btw: kosten van cat1: totaal 39euro

Ik kreeg deze reactie terug van CDA:
Geachte heer/mevrouw TCDD,

Hartelijk dank voor uw mail aan de Tweede Kamerfractie van het CDA. Recent heeft u een mail gestuurd naar ons kamerlid Chris van Dam over het vuurwerkverbod. Door de grote hoeveelheid mails die hij hierover binnenkrijgt neem ik graag de behandeling van hem over. De regering heeft vorige week toegezegd met een visie en een besluit over de jaarwisseling te komen. Hoe dat eruit gaat zien, inclusief vuurwerk. Gisteren is daaruit gekomen dat er een vuurwerkverbod komt. Ziekenhuizen kunnen mogelijk het aantal vuurwerkslachtoffers niet aan. We willen niet doof zijn voor deze oproep vanuit de zorg. Daarom is het CDA bereid een eenmalig vuurwerkverbod te steunen.

Daar staat tegenover dat een vuurwerkverbod er wel echt significant aan moet bijdragen dat er minder vuurwerkslachtoffers in het ziekenhuis belanden. Er zal mogelijk nog steeds illegaal vuurwerk afgeschoten gaan worden. Er zitten nog wel wat haken en ogen aan, bijvoorbeeld handhaving en bestrijding illegaal vuurwerk. Ook staat het voor ons vast dat er zeker een vorm van schadeloosstelling moet zijn richting ondernemers bij een eventueel vuuwerkverbod dit jaar.

Ik ga ervan uit u hiermee afdoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Lisanne

#TeamCDA

www.cda.nl

Erg bijzonder dat ze zegt dat het gister is besloten. gister is de stemming uitgesteld, en Stientje van Veldhoven zegt zelf dat er nog niets is besloten
Gisteren is wel het overleg geweest met Rutte en MCC-19 (commissie corona) waar het naar verluid ook op de agenda stond

Ik kreeg deze reactie terug van CDA:
Geachte heer/mevrouw TCDD,

Hartelijk dank voor uw mail aan de Tweede Kamerfractie van het CDA. Recent heeft u een mail gestuurd naar ons kamerlid Chris van Dam over het vuurwerkverbod. Door de grote hoeveelheid mails die hij hierover binnenkrijgt neem ik graag de behandeling van hem over. De regering heeft vorige week toegezegd met een visie en een besluit over de jaarwisseling te komen. Hoe dat eruit gaat zien, inclusief vuurwerk. Gisteren is daaruit gekomen dat er een vuurwerkverbod komt. Ziekenhuizen kunnen mogelijk het aantal vuurwerkslachtoffers niet aan. We willen niet doof zijn voor deze oproep vanuit de zorg. Daarom is het CDA bereid een eenmalig vuurwerkverbod te steunen.

Daar staat tegenover dat een vuurwerkverbod er wel echt significant aan moet bijdragen dat er minder vuurwerkslachtoffers in het ziekenhuis belanden. Er zal mogelijk nog steeds illegaal vuurwerk afgeschoten gaan worden. Er zitten nog wel wat haken en ogen aan, bijvoorbeeld handhaving en bestrijding illegaal vuurwerk. Ook staat het voor ons vast dat er zeker een vorm van schadeloosstelling moet zijn richting ondernemers bij een eventueel vuuwerkverbod dit jaar.

Ik ga ervan uit u hiermee afdoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Lisanne

#TeamCDA

www.cda.nl

Erg bijzonder dat ze zegt dat het gister is besloten. gister is de stemming uitgesteld, en Stientje van Veldhoven zegt zelf dat er nog niets is besloten

Zelfde mail gehad net, inderdaad vreemd verhaal

Als je die mail zo leest lijkt het er op dat er al een besluit genomen is? Ik hoop dat Rutte en De Jonge over een uur wat vragen gaan beantwoorden over het vuurwerk. Misschien kunnen we daar meer duidelijkheid uit halen, want die mails van het cda lijken allemaal hetzelfde te zijn

Zo, weer een rondje Den Haag gehad...

Beste mevrouw Van Veldhoven, beste fractieleden van D66,

In het interview waarin u gisteren, 10 november op BNR.nl aan het woord was wordt aangegeven dat u niet bang bent dat mensen bij een mogelijk algeheel verbod op vuurwerk illegaal vuurwerk uit het buitenland gaan halen.. Uw reactie is dat er gehandhaafd gaat worden op bezit van verboden vuurwerk en dat u ervan uit gaat dat mensen niet de grens over zullen gaan om daar hun vuurwerk te gaan halen… en dat als het verbod er komt dat dit ervoor moet zorgen dat de druk op de zorg wordt verlicht…
https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/10425934/totaalverbod-op-vuurwerk-nog-geen-uitgemaakte-zaak?

Handhaving al jaren een probleem, verbod op legaal=toename illegaal vuurwerk
Handhaving is elke jaarwisseling en de periode daaraan vooraf al een issue. In het dorp waar ik woon zie je bijvoorbeeld geen politie of boa’s, en toch wordt er elk jaar illegaal zwaar vuurwerk afgestoken. Er zijn simpel weg niet genoeg handhavers en die zijn er ook niet tijdens de komende jaarwisseling.
Wat er nu al wel is ,is het illegale vuurwerk. De nitraten, en Cobra’s waarin volop wordt gehandeld op de middelbare scholen, op straat en via diverse social media kanalen. Het is een kleine moeite om aan dit verboden zware vuurwerk te komen en de vraag zal nog groter worden bij een mogelijk algeheel vuurwerkverbod. En net als andere jaren zal er tijdens de laatste dagen van het jaar flink vuurwerk ingeslagen worden wat bijvoorbeeld bij onze Oosterburen gewoon in de schappen van de Aldi en de Lidl ligt. Het is een illusie, en ook naïef om te denken dat vuurwerkliefhebbers niet hun jaarlijkse portie siervuurwerk zullen gaan halen. Helemaal na dit corona jaar zien mensen uit naar hun siervuurpakket om deze samen met het gezin voor het huis af te gaan steken.

De motie van Groen Links en de PvdD om een algeheel vuurwerkverbod om de zorg te gaan ontlasten is gezien de werkelijke cijfers (www.veiligheid.nl) … totaal misplaatst. De snel afnemende corona besmettingen zullen voor een verlichting in de zorg gaan zorgen.

Dit zeggen artsen als reactie op een mogelijk vuurwerkverbod:

Wat écht zou helpen om de werkdruk in het ziekenhuizen te verlichten tijdens oud en nieuw, is een alcoholverbod. Dat zeggen de artsen van een van de grootste spoedeisende hulpen van Nederland, die in het Haagse HMC. Leest u maar eens na in het AD. https://www.ad.nl/dossier-dit-zijn-...Pp6Ycn3u6Njzd71_9Th03tqmLoP3MIrnQtObAX6RgNtd0

Met vriendelijke groet,

Dat eerste stuk uit die mail slaat volgens mij kant nog wal, dat laatste stuk komt bekend voor en is volgens mij gewoon gekopieerd van een eerder statement. Als ik dit goed lees is er dus nog helemaal niets definitief, want: CDA wil wel dat de zorg inderdaad significant ontlast wordt en dat de ondernemers gecompenseerd worden. Daar is naar mijn weten nog niets over bekend.

Ik neem deze mail met een korreltje zou en word er verder niet geruster of ongeruster van.

Dat eerste stuk uit die mail slaat volgens mij kant nog wal, dat laatste stuk komt bekend voor en is volgens mij gewoon gekopieerd van een eerder statement. Als ik dit goed lees is er dus nog helemaal niets definitief, want: CDA wil wel dat de zorg inderdaad significant ontlast wordt en dat de ondernemers gecompenseerd worden. Daar is naar mijn weten nog niets over bekend.

Ik neem deze mail met een korreltje zou en word er verder niet geruster of ongeruster van.

Significant ontlasten van de zorg was inderdaad de voorwaarde van het CDA..

Significant ontlasten van de zorg was inderdaad de voorwaarde van het CDA..

Dus, wie nog een mailtje wil sturen, mail de CDA, mail ze dat de zorg niet significant ontlast gaat worden. Mensen houden zich fantastisch aan de regels, de besmettingen kelderen enorm. Beloon mensen, beloon ons als bevolking, door ons het jaar feestelijk af te laten sluiten met prachtig, legaal, veilig en goedgekeurd siervuurwerk.

Krijg zojuist ook dezelfde mail terug van CDA.
Hier ook, zelfde verhaaltje vanochtend gekregen..
Wijkt niet heel veel af van eerder gekregen response.

Ik ga inderdaad nogmaals een reactie sturen. Het kwaad lijkt toch al geschied... :sad:
Maar alles aangrijpen om ze toch aan het twijfelen te brengen denk ik dan.
Andere fracties zijn overigens wat minder actief met antwoorden, dat valt me vooral van VVD (Ziengs) beetje tegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan