UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat betekend dit? Heb echt geen verstand van politiek :bonk:
Dat GL besloten heeft deze motie nu niet in stemming te laten brengen. Maar dat hoeft helaas niks te zeggen want de motie dient alleen om het kabinet aan te zetten om met een reactie/plan te komen. En het kabinet heeft al aangegeven dit te gaan doen.

Die media blijft aandikken man, ik weet niet hoe dat nog legaal kan zijn. Ze liegen en bedriegen! Ik word zo onderhand gek in me kop van het zwakke gelul van de media. Hoe het nieuwsbericht begint en eindigt, VERBOD en VERBOD VOOR ALTIJD.
Zieke manipulatie ten top. Zieke geesten.

Als je het mij vraagt, speelt de VVD gewoon spelletjes.

Deze krantenartikels zijn wat ze noemen een visje uitwerpen.

Iets laten uitkomen in de media, kijken wat de reacties zijn.

De liefhebbers en de branche zoet houden in de eerste heftige emoties.
"nou er is nog niets definitief"

En dan een beetje later
"ja joh we konde niet anders dit jaar"

Noem me maar negatief, zou me verbazen als het niet zo was.

Wat valt er te sussen dan? Staat het land in brand nu er een mogelijk vuurwerk verbod komt? Het intresseerd niemand wat, nouja behalve de liefhebbers en de branche die nu gaat janken.

Maar het is iets wat we allemaal al 10 jaar zien aankomen en COVID is nu een goed excuus om het er door te drukken. Alle partijen (politie, burgemeesters, artsen, dieren vrienden, groene hippies, politieke partijen etc) die al jaren lobbyen staan in de media hoe blij ze ermee zijn.

En we hebben het allemaal zelf gedaan door al jaren elke keer weer zonder slag of stoot maar akkoord te gaan met de beperkingen.

Als iemand 20 jaar geleden had gezegt dat ooit rotjes, simpele rotjes, zwaar verboden zouden worden was je afgevoerd naar een gekkenhuis maar het kan allemaal zonder slag of stoot. En ik weet wel nou gaan er weer mensen aan komen hoe hard de branche vecht voor vuurwerk maar ik zie er niks van, laat staan de grote menigte.

We zijn allemaal een stel makke schaapjes en we zijn goed in even klagen maar er echt iets aan doen? Nope en we gaan weer over tot de orde van dag.

Iedereen weet dat het niet te handhaven is, maar toch is er angst om af te steken.

De politiek lacht zich een breuk met slapjanussen zoals ons.

Dat we van de heren in maatpak toestemming moeten hebben om onze passie te beoefenen.

Alsof een vader tegen zijn kleine kinderen zegt dat ze geen pret mogen beleven.

Gewoon stoken.

Ik weet niet of iemand hem al heeft ontvangen maar ik kreeg onderstaande reactie vanuit het CDA.

Bekijk bijlage 57251

Het lijkt er dus op dat CDA voor een verbod is wanneer dit de zorg significant ontlast. Dit is dus niet het geval en slechts een druppel op een gloeiende plaat (lees alle cijfers van veiligheid.nl) 6.1% van de bezoeken aan de SEH en 1,91% van de klinische opnames vanuit een bezoek per dag. PER DAG! Dus we ontlasten de zorg minimaal voor 1 dag.

Mischien dus allemaal nog even CDA mailen met deze feiten? Daar valt mogelijk nog wat te winnen.

Vanmorgen nog een rondje gedaan aan alle Kamerleden maar het is inderdaad een goeie om het CDA op hun eigen uitspraken te wijzen. Ik neem dan ook de sterk dalende corona besmettingen hierin mee..

En tevens.. "Kabinet treft geen extra coronamaatregelen in probleemregio's" ... en dan wel over 7 weken een algeheel vuurwerkverbod ?!

Was op de stemmingslijst eerder vandaag al bekend dat motie werd aangehouden. Oftewel ze hebben meer tijd nodig om hun gezever rond te krijgen.

Denk helaas niet dat het dat betekent.

De motie is waarschijnlijk aangehouden omdat deze achterhaald is.

De motie roept n.l. het Kabinet op om met een vuurwerkverbod te komen.

Het Kabinet heeft echter al laten doorschemeren dat zie hier zelf al mee bezig zijn. Dan heeft die oproep niet veel zin meer. Ze houden de motie dan aan om af te wachten waarmee het Kabinet zelf komt.

Door de motie aan te houden kunnen ze deze later alsnog in stemming brengen als het Kabinet terugkrabbelt o.i.d.

Hmmm uitstel betekend meestal dat er ergens iets nog niet goed zit.
Heeft GL twijfels dat de motie niet aangenomen wordt (nog ff wat lobbyen)
Zit met toch te bakkelijen over een tussen vorm waarbij beide partijen een beetje blij van worden of kost het gewoon teveel geld en administratieve romp slomp.
Ben benieuwd.

De R zit weer onder de 1. Dat betekent dat 1 besmette persoon minder dan 1 iemand gemiddeld aansteekt. Dat is echt keurig. Nog een argument en bewijs dat de daling doorzet. Politiek wordt wakker stelletje achterbakse droeftoeters!

Hmmm uitstel betekend meestal dat er ergens iets nog niet goed zit.
Heeft GL twijfels dat de motie niet aangenomen wordt (nog ff wat lobbyen)
Zit met toch te bakkelijen over een tussen vorm waarbij beide partijen een beetje blij van worden of kost het gewoon teveel geld en administratieve romp slomp.
Ben benieuwd.
Denk eerder dat Groen Links vertrouwen heeft in de aanstaande beslissing van het kabinet, helaas.

Denk eerder dat Groen Links vertrouwen heeft in de aanstaande beslissing van het kabinet, helaas.
Dat denk ik ook! Echter zou dat geen reden moeten zijn om geen stemming te doen als ze die wel zouden kunnen winnen. Met die "gewonnen" stemming zouden ze dan namelijk mooi de eer op kunnen strijken.

Maar al met al denk ik ook dat ze het verbod er al zien komen en hem (mede) daarom aangehouden hebben.

Gizmo75, kom er maar in met uw helende woorden.......

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog niet de vinger achter heb gekregen. De oppositie pakt elke kans aan om het mogelijke verbod in het nieuws te krijgen. En áls er een meerderheid zou zijn geweest vandaag, dus dat de Motie in meerderheid zou zijn aangenomen, dan was dat ook een duidelijk signaal naar het Kabinet geweest. Voor mij voelt het als een bevestiging van de onenigheid binnen de verschillende partijen en dat het daardoor ook echt nog geen gedane zaak is. Omdat dit hele verhaal niet alleen onder ons maar ook bij het grote publiek een "hot item" is verwacht ik dat er vandaag nog wel wat aanvullende info naar buiten zal komen over het hoe en waarom.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog niet de vinger achter heb gekregen. De oppositie pakt elke kans aan om het mogelijke verbod in het nieuws te krijgen. En áls er een meerderheid zou zijn geweest vandaag, dus dat de Motie in meerderheid zou zijn aangenomen, dan was dat ook een duidelijk signaal naar het Kabinet geweest. Voor mij voelt het als een bevestiging van de onenigheid binnen de verschillende partijen en dat het daardoor ook echt nog geen gedane zaak is. Omdat dit hele verhaal niet alleen onder ons maar ook bij het grote publiek een "hot item" is verwacht ik dat er vandaag nog wel wat aanvullende info naar buiten zal komen over het hoe en waarom.

Onze wijze heeft gesproken, het kleine vlammetjr hoop brand nog

Dat denk ik ook! Echter zou dat geen reden moeten zijn om geen stemming te doen als ze die wel zouden kunnen winnen. Met die "gewonnen" stemming zouden ze dan namelijk mooi de eer op kunnen strijken.

Maar al met al denk ik ook dat ze het verbod er al zien komen en hem (mede) daarom aangehouden hebben.
Wat ik toch vreemd vind is dat ze binnen een week blijkbaar de impact berekend hebben voor als het verbod er doorheen komt. Sociale impact, impact op het zakenleven, impact op handhaving, impact op de zorg. Binnen een week is alles doorgerekend? Dat kan ik mij niet voorstellen. Er moet dan toch een fatsoenlijk plan zijn? Heeft de politie een plan hoe ze het illegale vuurwerk tegen gaan? Wat dacht je van de ruzies en vechtpartijen tussen de bevolking omdat er partijen zijn die zich niet aan de regels houden? Hebben ze genoeg man om in dorpen en steden al die opstootjes in goede banen te leiden?

Ik gun de zorg ook minder drukte maar dan gun ik ze liever echte maatregelen dan maatregelen die niet doordacht zijn....

Er zou inderdaad wel sprake zijn van onenigheid binnen het kabinet. Dat zou nog kunnen helpen.

Hopelijke zorgen de afnemende corona besmettingen voor onenigheid, dat zou ik me kunnen voorstellen. Als die daling dan doorzet de komende dagen zou het motto van Groen Links tot een motie geen hout meer zagen, al doet het dat sowieso niet..

Ben het er zeker mee eens dat het nog geen gelopen race is, tot nu toe enkel lekken naar de pers en daarbij inderdaad berichten over onenigheid en ik denk dat veel politici hun mailbox flink vol hebben gehad de afgelopen dagen.

Wat betreft de motie, ik denk dat als ze die vandaag in stemming hadden gebracht de meeste partijen hadden gezegd "wij wachten het Kabinet af, en daarom stemmen we tegen". Eigenlijk wat Ziengs en van Dam ook deden tijdens het Notaoverleg.

Maar goed het is allemaal een beetje speculatie, hopen dat er snel meer duidelijkheid komt en dat dat ook nog goed nieuws bevat :yes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan