Toch vuurwerk bij een verbod

Goed plan en zeker behoefte aan!
Zelf zit ik te denken aan een vuurwerkvakantie in duitsland huisje huren via airbnb en gewoon een halve aldi leegkopen. Wie weet een meeting en wat stookplezier met zn allen?

Worden Belgen aan de grens gecontroleerd? Heb nog een kennis die een ritje deze kant op wil doen.

Heel aardig dat je zoiets op poten zijn, Mike, geweldig. Een Nederlandse PGI zou een mooi jaarlijks terugkerend evenement zijn excl de zelfbouw dan, booooooh.

Persoonlijk hoeft het voor mij niet zo. Voor mij zit de hobby, naast het hele jaar bezig zijn met inkopen/forums/producten/lijstjes, vooral in de spanning thuis voor het 00u moment (en natuurlijk de uren er omheen), en het afhalen de dagen er vooraan en het dan een tijdje in huis hebben waarbij de spanning en verheuging enkel nog verder opbouwt. Man, ik mis het nu al zo fokking gruwelijk.
Zo'n evenement zou voor mij stoken om het stoken worden, en voor mij niet met de traditie te maken hebben. Dan ga ik net zo lief door het jaar naar leuke vuurwerkshows kijken ergens, en dat budget lekker in andere zaken steken.

Desalniettemin een mooi initiatief.

Andere vraag: dan kan men enkel Katan producten afnemen, zodat dat budget bij jullie belandt? Of kan bij elke importeur besteld worden?

Net hierover gepraat met iemand, als er een verbod komt dan mogen alle gemeentes wel brieven van ons ontvangen met concrete plannen voor afsteekplekken. Gecontroleerd, ieder ze zin! Eerst maar eens een goede brief met tegenargumenten voor een verbod en vervolgens een verhaal met het afsteekplekken plan. Daarnaast moet er een vereniging komen vanuit ons en niet de bpn of weet ik het wat. Ik zal eens brainstormen.

Er moeten oplossingen komen! Vind het trouwens een goed plan van je. Laat ook maar de nederlandse PGI komen hoor binnenkort.

Er moet helemaal niets.

Gemeentes mogen gewoon vergunningen weigeren, zonder goede argumenten.
Dan mogen we nog zo hard op tafel slaan, daar lachen ze enkel nog harder mee.

Heel aardig dat je zoiets op poten zijn, Mike, geweldig. Een Nederlandse PGI zou een mooi jaarlijks terugkerend evenement zijn excl de zelfbouw dan, booooooh.

Persoonlijk hoeft het voor mij niet zo. Voor mij zit de hobby, naast het hele jaar bezig zijn met inkopen/forums/producten/lijstjes, vooral in de spanning thuis voor het 00u moment (en natuurlijk de uren er omheen), en het afhalen de dagen er vooraan en het dan een tijdje in huis hebben waarbij de spanning en verheuging enkel nog verder opbouwt. Man, ik mis het nu al zo fokking gruwelijk.
Zo'n evenement zou voor mij stoken om het stoken worden, en voor mij niet met de traditie te maken hebben. Dan ga ik net zo lief door het jaar naar leuke vuurwerkshows kijken ergens, en dat budget lekker in andere zaken steken.

Andere vraag: dan kan men enkel Katan producten afnemen, zodat dat budget bij jullie belandt? Of kan bij elke importeur besteld worden?

Hier precies hetzelfde. Mooi initiatief en respect hoor. Maar het mist de magie van het oud en nieuw zoals ik die al meer dan 50 jaar beleef.

Ja natuurlijk is het heel leuk de traditie rondom vuurwerk maar, voor mij staat de hobby pyrotechniek/shows hier wel los van. Dat kan gewoon doorgaan met zulke iniatieven. Een pyrovereniging lijkt me ook mooi maar in Nederland is dat niet haalbaar denk ik. Dat zal alleen theorie zijn vrees ik, hier schiet men bij het woord pyrotechniek meteen in een kramp en daarbij er lopen figuren rond in dit wereldje die toch over de grens moeten gaan, je zult dan echt een stel serieuze volwassen mensen moeten hebben omdat tot een succes te kunnen maken. PGI is natuurlijk ultiem, als je zoiets zou hebben dan zou ik me nu geen seconde druk maken.

Wat ideeen voor georganiseerde uitstapjes met de pyroxlub, bezoek aan zink, bezoek aan bunkers in duitsland, pyromeeting in buiteland, shows bezoeken en andere fabrieken etc

Yep zo ervaar ik het ook

Back
Bovenaan