[DEMO] Demo Vuurwerk Orthen Den Bosch 13 december 2019

Alles gefilmd, af en toe druppel op de lens.

Komt allemaal online.

Toppers:

Alle dragon boxen
RamBam
Golden sky Twister
Unity
Mayhem

Was een leuke demo! Het viel me wel op dat een aantal eccentric shots erg laag gingen. 1 bij de demo en nog een aantal in de finale. Ik hoop niet dat zoiets straks in de straat ook gebeurt.

Was een leuke demo! Het viel me wel op dat een aantal eccentric shots erg laag gingen. 1 bij de demo en nog een aantal in de finale. Ik hoop niet dat zoiets straks in de straat ook gebeurt.

Die eerste van de drie eccentric shots was inderdaad geen succes, je zag hem gewoon spinnen in de lucht en pakte maar de helft van de hoogte.

Het is wel stilletjes rondom de snowstorm 2.0... Niet op de demo en is ook al niet verkrijgbaar in de webshop van Orthen.

Blij dat ik de Mayhem heb besteld voor 70€, dragon boxen waren allemaal goed, vooral de laatste cake van box 3.

Alles gefilmd, af en toe druppel op de lens.

Komt allemaal online.

Toppers:

Alle dragon boxen
RamBam
Golden sky Twister
Unity
Mayhem

Hier kan ik me zeker in vinden. Het eerste deel van de Otello vond ik ook vet. De 6x19 shots zijn Happy Hardcore cakes, vond deze een lekker tempo hebben voor 19sh cakes en goeie spreiding.

Paar mooie cakes/compounds weer gezien. Zowel de Kingsmen als Otello vielen bij mij erg in de smaak. Wel vind ik de Kingsmen aan de dure kant voor wat je krijgt. Dragonbox 2, 1 woord voor namelijk top!

Hellfire Thunder van Evo komt ook zeker in mijn finale tijdens O&N. Harde fluit, gaan ver de lucht in en mooi eind effect. En ondanks dat ze niet allemaal even hoog gingen blijf ik de Eccentric Shots prachtig vinden. Jammer dat ze volgend jaar verboden zijn, gelukkig dit jaar in een freak actie een karton van gekocht :)

Eind show kwam wat traag op gang, was ook een beetje chaotisch doordat cakes niet tegelijk gingen of zelfs te laat gingen. Echter het eind werd alles goed gemaakt!

Wel twee (kleine) puntjes van kritiek.
1) Volgens mij waren de compounds iets aangepast zodat er weinig tot geen vertraging tussen de cakes zaten. Geeft wel een vertekent beeld van hoe het in de straat eruit zal zien. Maar de meeste mensen zullen dit toch niet merken ;)
2) Hier stoorde ik mij wel aan en dat is het ontbreken van organisatie/"controle". Er werd veel vuurwerk afgestoken voor en ook tijdens de demo. CAT1 vuurwerk is prima, maar ook ander vuurwerk is afgestoken. Normaal boeit het mij vrij weinig als er vuurwerk wordt afgestoken buiten de reguliere tijden. Echter kan ik mij voorstellen dat dit ook voor Vuurwerk Orthen in het nadeel kan werken als tijdens hun demo ook ander vuurwerk wordt afgestoken dan waarvoor er een vergunning is. Ook die gastjes op het voetbalveld waren erg vervelend, doordat ze meer aan het kloten waren dan dat ze naar de demo keken.

Maar ik kan ook gewoon een oude zuurpruim worden :D

Anyways, Vuurwerk Orthen bedankt voor de mooie demo en tot volgend jaar!

Betrof productie 2019. Eerste ging inderdaad laag, maar was een uitdaging geweest met alle regen om alles fatsoenlijk op te bouwen en enigszins droog te houden. Wellicht heeft het daar wat mee te maken.
Spreiding en burst wel erg dik zeg.

Leuke gevarieerde demo gezien. Eccentric shots ging niet altijd helemaal lekker.

Persoonlijke toppers van de avond in willekeurige volgorde:

Otello
Golden Sky Twister
MJB Cake
Dragon Box 2 en 3
Unity of Lights

Was weer een hele leuke show, weer van genoten.

Toppers voor mij waren:

Dragon box 1,2 en 3
Otello
Kingsmen
Carolla
MJB cake
Golden twister

Mooier dan in het echt ja :)? Denk zelf dat ik toch altijd liever live sta te kijken, ook met een bepaalde geur erbij.....

Hahaha live meemaken is natuurlijk altijd beter. Maar jou filmpjes geven de kleuren vergeleken met genoeg andere films realistischer weer

Back
Bovenaan