Vroegâh, toen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vroegah, toen er nog ijs op de sloten lag rond oud en nieuw, en ik daarop een Green Bamboe vond die niet was afgegaan.

Vroegâh, toen je nog moest zoeken in de regionale krant naar de vuurwerk advertenties met artikelen en prijzen, want een kleurenfolder aan huis bestond toen nog niet!

Vroegâh, toen er nog geen fora waren en je je met vriendjes en enkel folders gek maakte en naar oud en nieuw toe leefde.

Vroegah, toen mijn ouwe buurman ineens wel van 'strijken' hield. Iets waar hij de rest van het jaar niet veel mee had, zachtjes gezegd. :D

Vroegâh toen ik de laatste 3 dagen van het jaar onbeperkt en ongehinderd rotjes én strijkers kon strooien op ons schoolplein...slopen deden we niet. Nu zijn die plekken verboden gebied, laat staan dat je wat voor knal dan ook mag stoken waar dan ook...

Vroeger, toen je rotjes op het ijs ging gooien om te kijken wat het deed.
Vroeger, toen je rotjes mocht afsteken..
Vroeger, toen je nog ijs had...

In t donker aan de vorm van de voorlampen kon zien dat je moest gaan rennen voor de mannen met de blauwe pet..

Laatst bewerkt:
Vroeger toen er nog spullen gesleept werden, zonder al teveel gedoe en geweld. Het was de sport om een zo groot mogelijk ding weg te slepen en te verstoppen.

Slopen deden we niet aan, verstoppen wel. :D mooie tijden.

Vroegah, toen ik mij met ontiegelijk veel moeite in moest houden, om die ene 16 shots cake niet al voor 00:00 uur de lucht in te jagen. Dit was trouwens 3 jaar op rij de Hawaii uit de Dynasty lijn. Ik offerde daar zelfs het rotjes en babypijlen budget deels voor op, want die hadden mn vrienden toch wel genoeg. :D

Vroegâh, toen ik redeneerde dat een romeinse kaars ook 'meerdere schoten' had en hij dus eigenlijk onder de multishots viel, waardoor ik kon zeggen dat ik maar liefst 12 multishots in de verzameling had!

Vroegâh, toen mijn ouders geen idee hadden waar ik het over had toen ik zei dat ik maar liefst 12 multishots in mijn vuurwerkcollectie had.

Vroeger toen je het grote vuurwerk gewoon in de aanbiedingsbakken van de Aldi kon pakken.
Vroeger toen de papieren folders het enige was waarop je je keuzes kon baseren
Vroeger toen het het heel normaal was om om 10.00 uur te beginnen met stoken
Vroeger toen je vuurwerk ging halen op de fiets de verkoper vroeg waar je auto stond en wel even mee wilde lopen maar je pas 17 was.

Vroegâh toen je op Niewjaarsdag in alle vroegte met je vriendjes de straten afstruinde om niet afgegaan vuurwerk te zoeken. Tassen vol waren dat.

Vroegâh, toen op 29 december net na het ophalen van het vuurwerk alle tasjes al gevuld en gesorteerd klaar stonden om te gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan