GroenLinks en PvdA willen vuurwerkverbod nu corona zorg overspoeld

Spannend is het zeker, maar ik hoop dat de overheid door deze kortzichte argumentatie heen kijkt. Volgens mij is het BPN niet voor niets al bezig met aan te geven dat de vuurwerkverkoop al een maand geleden is gestart en hogere cijfers geeft. Het volk wil dus vuurwerk afsteken en er is meer behoefte naar in ieder geval iets van feestelijkheid. Ik denk dat het héél gedurft is om het nu te gaan verbieden. En als ze het verbieden betaal ik die boete graag (als ze al komen handhaven op gewoon siervuurwerk). Moeten ze me eerst nog betrappen op het aansteken van het lontje.

Want aan vuurwerk komen is geen probleem. Nog wat restanten van vorig jaar en belgie is ook gewoon om de hoek.

Zal er voorlopig nog niet al te druk om maken, het gaat voorlopig alleen om de RACT wijziging, dat dr jaarwisseling anders gaat lopen dan normaal dat is zeker, maar ja we zuller er tot slot ooit eens aan moeten geloven dat het vuurwerk afsteken tot het verleden gaat behoren :cry:

Geen motie inderdaad. De grootste zorgen zitten erin dat het kabinet een verbod als maatregel in gaat voeren wanneer er in december weer een stijgende coronoa golf ontstaat. Of dat ze dit bij voorbaat als preventie als maatregel aankondigen.

Echter verwacht ik dat er andere maatregelen zullen zijn die prioriteit krijgen. Tijdens de eerste lockdown was er bijvoorbeeld ook geen klus of barbecue verbod van kracht. En daar zou de VVD denk ik ook absoluut niet aan willen toegeven.

Telegraaf is huiskrant van de VVD. Kabinet wil er kennelijk (nog) niet aan. Voorlopig zitten we goed, lijkt mij.

The devil is in the detail. Het woordje 'vooralsnog' en dat er begin november gesproken gaat worden over de jaarwisseling stemt niet positief. Het is een bijzonder beangstigend bericht.

Vergadering van vanmiddag is uitgesteld......Mmmmmm
Weet onze huispoliticus Erwin hier meer over.

Ik schakel over naar de reporter ter plaatse, Erwin heeft u daar een passend antwoord op?

Aan Ernst Kuipers is ook zijn mening gevraagd...... god god god. Ja de zorg wilt graag van vuurwerk af...
Aldus de voorman van iedere zorgmedewerker Ernst Kuipers

Mevrouw van Veldhoven (Staatssecretaris Infrastructuur en Waterstaat) had volgens haar Twitter gisteren last van verkoudheidsklachten en werkt vandaag thuis. 1 minuut geleden laat ze weten dat de coronatest gelukkig negatief is.
https://mobile.twitter.com/SvVeldhoven

Weet nou niet of het gunstig of ongunstig is dat het verzet wordt, wat denken jullie?

Weet nou niet of het gunstig of ongunstig is dat het verzet wordt, wat denken jullie?
Dat kwartje kan denk ik twee kanten op vallen. Ook afhankelijk van het kort geding morgen.

Het geeft in ieder geval meer tijd om een tegengeluid te laten horen voordat alle partijen al een standpunt innemen

Lekker volledig weer...

Rotterdam
De Rotterdamse gemeenteraad bespreekt in een commissievergadering vanaf 14.00 uur de viering van de komende jaarwisseling in de stad. Het college wil een digitaal te volgen lichtspektakel als alternatief voor de geannuleerde vuurwerkshows bij onder meer de Erasmusbrug.

Rotterdam is ook de eerste gemeente van Nederland waar dit jaar een afsteekverbod voor vuurwerk geldt, een motie om het vuurwerkverbod in verband met de coronacrisis uit te stellen heeft het eerder niet gehaald.

Ik mis toch ook iets over het kort geding wat op stapel staat

Dit is weer een vieze truc van groen links en Partij voor de dieren. Mocht het wel zover komen, lijkt me een demonstratie wel op zijn plek? Den haag, maak je borst maar nat! Maar eerst afwachten wat er gebeuren gaat.

Gaat lekker, moet ik eerst achter m’n geld aan voor cancelen vakantie en nu weer achter m’n vuurwerk bestelling. Veel geld kwijt dit jaar zonder er plezier van te hebben.

Mijn inschatting (wens de vader van de gedachte?): VVD voelt zich gesteund door de huidige peilingen en houdt, onder druk van de PVV, de poot stijf. Argumenten genoeg te vinden om zo'n standpunt te verdedigen.

‘Bizar plan’
De VVD is bepaald niet enthousiast. ,,Een bizar plan van twee linksige partijen die corona als een dwaas kapstokje gebruiken om een compleet vuurwerkverbod af te dwingen’’, reageert Kamerlid Erik Ziengs. ,,Terwijl het verbieden van siervuurwerk geen manier is om de zorg te ontzorgen. Ze willen gewoon alle leuke dingen afpakken van de mensen en daar moeten ze mee ophouden.’’

https://www.ad.nl/politiek/groenlin...e-sparen-vvd-spreekt-van-bizar-plan~acdb96f8/

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5193456/tijdelijk-vuurwerk-verbod-druk-op-zorg-groenlinks-partij-van-de-dieren

Op zich een prima evenwichtig artikel vind ik. Langzaam komen de betere nieuwsberichten ook tevoorschijn.

42 bedden, waarvan denk ik het grootste gedeelte door illegaal vuurwerk. En hebben die slinkse mannetjes nu echt niet door dat degene die illegaal vuurwerk afsteken dan met een verbod naast paps en mams om 00:00 op de bank zitten te kijken naar het nationale aftelmoment ofzo? Die gaan gewoon verder met illegaal stoken en belanden dus even zo goed nog in een ziekenhuisbed. Dus om een paar bedden vrij te houden ga je het lolletje van miljoenen Nederlanders afpakken, zeker na zo’n jaar waar al zoveel niet mogelijk was? Hoe triest kun je dan zijn...:bonk:

Back
Bovenaan