Waar koop jij je kerstboom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
In het topic wanneer tuig jij je kerstboom op kwam net de vraag voorbij waar iedereen zijn boom kocht. Nou zijn er vele plekken waar je deze kunt kopen, bij de kweker, intratuin, bouwcentra, de ikea enz. Maar waar haal jij je boom en waarom juist daar?

Bij Luc de Bruijn Groenverzorging/Kerstbomen.

Aardige gast. Mooie nederlandse kerstbomen. De bomen staan zo opgesteld dat het net een bos is waar je in mag zoeken. Daar krijg je echt het kerstgevoel!

En als je je boom gevonden hebt dan boort hij er ook nog gratis een gat onderin voor de easyfix standaard(die hij ook verkoopt!) en doet hij hem ook nog gratis in een net!(wel zo netjes en geen zooi in je auto!)

78931628_2438829543000595_4594742544243359744_o.jpg
P1000861.jpg

8/9 jaar geleden gekocht bij de V&D in Arnhem de eerste week van januari met 70% korting, beste investering ooit, hoewel een echte boom ook zn charmes heeft.

3 jaar terug hier een echte boom gehaald die we ook steeds van zolder halen, heeft ff wat werk....

download.jpg

maar zonder gekheid.... Hier al paar jaar een nep-boom in huis, gekocht bij Intratuin. Gaat niks boven een echte maar toch steeds weer die neppe van zolder. Zitten toch genoeg kwekerij hier in de buurt waar iets te halen valt. Zal eens met de vrouw overleggen volgende maand :p

Wij hebben sinds 2 jaar een kunstboom. Ben meer van echte bomen maar we gingen over naar een hoger plafond en ik heb geen zin om een veel te grote boom op mijn auto of in een aanhanger te vervoeren.

Maar de geur en de sfeer van een echte boom is niet te overtreffen...

Wij hebben ieder jaar een echte boom en halen die ieder jaar bij de intratuin. Prima bomen, maar wil hem wel eens zelf uitzoeken bij een kweker of uit het veld laten halen, dat lijkt me het aller leukst. Maar tot nu toe geen adressen in de buurt kunnen vinden hiervoor.

Ik koop hem altijd bij de IKEA voor een euro. Kost je 20 euro en dan krijg je er een bon van 19 euro bij. Ideaal!

Ik koop hem altijd bij de IKEA voor een euro. Kost je 20 euro en dan krijg je er een bon van 19 euro bij. Ideaal!
En dat soort bedrijven hebben de hele handel na de tering geholpen. De ikea s praxissen gamma,s. Die bomen worden massaal ingekocht en in oktober al uitgestoken en in de koelcel gedumpt.

En dat soort bedrijven hebben de hele handel na de tering geholpen. De ikea s praxissen gamma,s. Die bomen worden massaal ingekocht en in oktober al uitgestoken en in de koelcel gedumpt.

Wat adviseer jij waar het best een boom te kopen?

Wat adviseer jij waar het best een boom te kopen?
BIJ MIJ NATUURLIJK.:D Moet je wel naar Nijmegen komen:D en anders bij de gewone dorpse verkoper of de kwekerij. Doe het alsjeblieft niet bij die grote intratuins en bouwmarkten. Die hebben al genoeg kapot gemaakt voor de kleine ondernemers.:wink:

Mijn bomen komen uit veldhoven bij Eindhoven. Gewoon Nederlands product bij een boer uitgezocht. Die beste man heeft 300.000 bomen op zijn land staan. Altijd keus. Alleen de mooiste heb ik al. Heb ze in juni al uitgezocht:D

BIJ MIJ NATUURLIJK.:D Moet je wel naar Nijmegen komen:D en anders bij de gewone dorpse verkoper of de kwekerij. Doe het alsjeblieft niet bij die grote intratuins en bouwmarkten. Die hebben al genoeg kapot gemaakt voor de kleine ondernemers.:wink:

Mijn bomen komen uit veldhoven bij Eindhoven. Gewoon Nederlands product bij een boer uitgezocht. Die beste man heeft 300.000 bomen op zijn land staan. Altijd keus. Alleen de mooiste heb ik al. Heb ze in juni al uitgezocht:D

Haha dat antwoord had ik al verwacht :thumbup: Ja snap helemaal wat je zegt, voorkeur gaat daar ook zeker naar uit. Tot nu toe niet echt een kweker gevonden/naar gezocht. Misschien tog maar eens doen voor dit jaar.

Ik ga aankomend weekend naar het veld bij een kweker. Ik kies een boom uit en hij hangt er een label aan. We spreken een dag af waar ik hem kom ophalen...klaar.

Bij Luc de Bruijn Groenverzorging/Kerstbomen.

Aardige gast. Mooie nederlandse kerstbomen. De bomen staan zo opgesteld dat het net een bos is waar je in mag zoeken. Daar krijg je echt het kerstgevoel!

En als je je boom gevonden hebt dan boort hij er ook nog gratis een gat onderin voor de easyfix standaard(die hij ook verkoopt!) en doet hij hem ook nog gratis in een net!(wel zo netjes en geen zooi in je auto!)

Bekijk bijlage 56388
Bekijk bijlage 56390

Wat Vraag je voor een mooie kerstboom van 180cm?

Blijven deze ook langer mooi omdat je ze zo laat zaagt en wat voor soort is het?

Wij hebben soortprijzen. Dus voor een blauwspar betaal je 1 prijs. Zo ook de fraseri en nordman . Wij krijgen ze met kluit geleverd. Ik zaag alleen de kluit eraf als de klant een standaard heeft. Onze bomen worden een paar dagen voor ik ze ophaal uitgestoken. Om je boom het beste goed te houden.. ik zaag de kluit eraf en boor er een gat in. Zet hem thuis in een waterdichte standaard en doe er gelijk water bij. Zet hem eerst een dagje in een schuur of berging en niet direct binnen tegen de kachel. Dan krijgt de boom een te grote klap van koud naar heel warm en valt ie snel uit. En geef hem water. Een gezaagde boom neemt een liter water per dag op binnen!

Ik zou voor de fraseri gaan. Lijkt op blauwspar. Sterker dan nordmann. Prijs zal rond de 20 euro zitten denk ik. Heb de prijzen nog niet ontvangen. Maar het zal niet veel schelen met vorig jaar. Nordmann is ook sterk. Alleen gaan die takken iets sneller hangen omdat die al heel wijd staan. Maar die zal rond de de 30 euro zitten. Mensen willen vaak nordmann omdat dat de naam heeft. Fraseri is een wat onbekender soort maar wel een hele goede kwaliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan