In principe is dit antwoord nee per definitie.
Als een miljonair zijn tiende supercar koopt is dit dan leuker dan een starter die net zijn eerste autootje kan betalen? Het antwoord is nee.
Het leven is relatief, als je 50 euro hebt te besteden aan vuurwerk dan kan je daar mega blij mee zijn omdat je verwachtingen en eisen aangepast zijn. Als je een paar honderd te spenderen hebt ga je in andere categorieën kijken.
Je leest het (hier) wel vaker. Als je alles hebt/kan hebben is het niet leuk. Als je maar enkele cakes kunt halen word je selectiever en is het een sport om net te halen wat je wilt.
Even OT voor mij. Een geslaagd oud en nieuw is een ingewikkelde optelsom met meerdere aspecten. Het eten, de sfeer, weer, vuurwerk en bovenal of iedereen veilig het nieuwe jaar in gaat. 3 jaar terug heeft vuurwerk mijn vriendin redelijk zwaar verwond en dat heeft toch wel een impact. Hoewel alles nu goed is gekomen merkten we het wel tijdens zena trophy of oud en nieuw. Afgelopen oud en nieuw was echter fantastisch samen met familie, aanhang en heel mooi vuurwerk waar ik achteraf super tevreden was.
Na dat oud en nieuw zei ik: volgend jaar méér vuurwerk want ik vond het fantastisch! Nu zijn mijn vriendin en ik echter verhuist en hebben we allebei onze eerste vaste baan, we willen in de nabije toekomst gaan kopen en willen dus ook gaan sparen voor een groter toekomst beeld. En met die gemengde gedachte stook je er zo een paar honderd euro doorheen terwijl het wellicht beter (later) geïnvesteerd kan worden.
Enfin, een hele hoop factoren dus