[Stelling] Hoe meer geld ik uitgeef aan vuurwerk, hoe leuker mijn oud en nieuw is

Als ik het vergelijk met 2 jaar geleden en vorig jaar is mijn budget gestegen van een 150 euro naar 275 euro... Eind vorig jaar het forum gevonden dus gelukkig nog 1 compound kunnen scoren de Ball Python en Kometenbomben. Verder vrijwel alles van de Duitse discounters, 2018-2019 was alleen maar spul uit Duitsland. Dit jaar meteen eigenlijk begonnen met de freak-acties en zit qua uitgave dit jaar al over afgelopen jaar heen en zal rond de 600 euro eindigen denk ik dit jaar. Heb al een hoop compounds gekocht die ik echt graag wil hebben, nu nog wat klein spul en de rest van het budget bewaar ik voor later in het jaar mocht er wat leuks komen. Maar het hoeft niet op voor mij, als ik het kleine spul heb dan ben ik al heel tevreden. Ga niet kopen om het budget maar volledig te gebruiken.

Voor mij zit er zeker een limiet aan "meer is leuker". In ieder geval qua afsteken. Daarom hou ik ook een goede lijst bij van alles wat ik al gekocht heb waar ik dan ieder keer naar kijk als ik in de verleiding kom om iets te kopen zodat ik tegen me zelf kan zeggen: ik heb al zoveel!
Aan de andere kant geniet ik ook heel erg van door het jaar heen koopjes scoren en producten uitzoeken. Aan het eind van het jaar kan ik daar dan weer enorm genieten van hoeveel ik heb voor "weinig"
Ik denk dat ik alleen meer geld zou uitgeven als er echt beter opties waren zoals f3/f4 maar ja.

Als ik het vergelijk met 2 jaar geleden en vorig jaar is mijn budget gestegen van een 150 euro naar 275 euro... Eind vorig jaar het forum gevonden dus gelukkig nog 1 compound kunnen scoren de Ball Python en Kometenbomben. Verder vrijwel alles van de Duitse discounters, 2018-2019 was alleen maar spul uit Duitsland. Dit jaar meteen eigenlijk begonnen met de freak-acties en zit qua uitgave dit jaar al over afgelopen jaar heen en zal rond de 600 euro eindigen denk ik dit jaar. Heb al een hoop compounds gekocht die ik echt graag wil hebben, nu nog wat klein spul en de rest van het budget bewaar ik voor later in het jaar mocht er wat leuks komen. Maar het hoeft niet op voor mij, als ik het kleine spul heb dan ben ik al heel tevreden. Ga niet kopen om het budget maar volledig te gebruiken.

Qua budget zit ik precies zo. Ook ik heb het forum vorig jaar ontdekt waardoor ik dit jaar veel bewuster voor kwaliteit kan gaan. Ben wel benieuwd wat je tot nu toe op de kop hebt kunnen tikken.

Edit: zie je lijstje in je lijstjes-topic. Mooi lijstje!

Tot en met vorig jaar was ik het hele jaar actief om de mooiste producten voor de laagste prijs te scoren in de diverse freakacties. Gevolg was wel dat het budget steeds meer omhoog ging met als absolute topper afgelopen oud en nieuw met een totale uitgave van €3500,00. Ik heb dus wel gemerkt dat het een keer teveel kan zijn (zal bij sommige vreemd in de oren klinken). Maar ik stookte op een bepaald moment maar door om het op te krijgen. Ook compounds per 2 afsteken is niet altijd beter en mooier.

Maar naarmate ik ouder wordt is de passie er nog steeds, maar heb ik minder zin om het hele jaar op jacht te zijn. En een paar stookmomenten in plaats van continu is voldoende voor mij.

Dit jaar compleet anders aangepakt. Een 6 tal grote compounds uitgezocht en bij diverse freakwinkels een offerte aangevraagd. Hierdoor heb ik deze voor een mooie prijs gekregen. Aankomende week nog een bestelling in de China red actie en dan ben ik klaar. Het budget ligt hierdoor op 40% ten opzichte van vorig jaar (is nog steeds genoeg)

Daarnaast heb ik nog veel F3 singelshots en vuurpijlen over, dus ik heb nog genoeg te stoken

Afgelopen jaar voor 4000 gekocht en heb denk ik nog 1000 euro over, (6 boxen, klein spul en wat single shots en pijlen bewust over gehouden). Dit jaar me budget op 1500 gezet, puur alleen voor de 00.00 uur show. Ga verder niks bij halen om voor middernacht te knallen heb daar nog genoeg van liggen. Dus mijn budget is flink omlaag.

Met een ruimer budget geeft het je wat meer vrijheid om je droom items aan te schaffen en je collectie te verruimen! Het mag dan ook voor vele een verslaving heten als je ziet wat voor mooie items je kan krijgen in freak acties voor betaalbare prijzen! Zo geef je al gauw wat meer uit en hark je meer producten binnen dan je voor ogen had!

Een ieder beleeft oud en nieuw op zijn of haar eigen manier en geeft een eigen invulling aan oudjaarsavond! Dat betekent dat er liefhebbers zijn die met een ruime collectie de hele avond intensief aan het stoken zijn. Er zijn ook liefhebbers die misschien 4 a 5 items aanschaffen en daar genoeg plezier aan beleven! En er zijn liefhebbers die helemaal niets hebben aangeschaft, maar genieten van wat een ander stookt en wat oudjaarsavond nog meer voor genot brengt! Voor mij zijn het allemaal liefhebbers!

Kortom, ik spreek uit ervaring dat ik met zowel een groot budget als een klein budget evenveel plezier beleef aan oud en nieuw! Een ruime of gematigde collectie, het maakt mij niet uit!

Ik vraag me wel af hoe het mensen lukt om met bijvoorbeeld 1000 euro vuurwerk budget een hele avond en nacht te vullen.

Niet alles maar achter elkaar aan stoken, maar rustig en relax zo hier en daar wat weg stoken. Maar als ik zie dat sommigen 2-3k weg stoken... Qua baan en salaris mag ik absoluut niet klagen, maar naast heel veel andere leuke dingen doen door het jaar heen ook nog eens 2-3k of meer weg stoken met oud en nieuw. Laat ik het zo zeggen: ik vind het knap hoe sommigen dat dan toch voor elkaar krijgen:thumbsup:

Ik snap je niet zo, met name vanwege je laatste zinnen. Je hebt voor 6k gekocht en nog de helft over, met name omdat je het binnen de tijd niet op kreeg. Dus 3k afgestoken en nog 3k over. Daarnaast geef je aan dat je voor 2k eenzelfde avond gehad zou hebben. Waarom ga je voor dit jaar dan weer opnieuw inkopen? Waarom moet die resterende 3k dan weer (bijvoorbeeld) 5k worden?

In het algemeen, mijn grens ligt rond de 1k. Daarboven heb ik er eerder nadeel dan voordeel van. jaaaren geleden ben ik ook een aantal keer over die grens heen gegaan. Maar ik betrapte me er telkens op dat het destijds een soort van verslaving (of gebrek aan zelfdiscipline) was met de mooie dekmantel ‘bang dat je niet genoeg hebt’ terwijl je vreemdgenoeg ieder jaar weer verbaasd was over de hoeveelheid als het voor je neus stond. Ook het argument ‘ja maar het is moeilijk in te schatten en niet tastbaar’ gaat na jaren niet meer op. Te makkelijk om je eerdere ervaringen te vergeten.

Goede vraag, maar wordt eigenlijk al een beetje beantwoord door Sirens en bikkel09 hieronder beantwoord. Het is geen kwestie van een bepaald bedrag halen, maar toffe producten in de aanbieding zien en die willen hebben voordat het uitloop wordt of niet meer beschikbaar. Ik ben best bereid stukken te rijden voor producten, maar moet ook niet té gek worden dus als er een kans voordoet sla ik alvast in. En of dat nu voor dit jaar of volgend jaar is maakt niet zoveel uit. Is sowieso een fijn gevoel dat je kan kiezen tijdens oud&nieuw en wetende dat je voor volgend jaar ook nog wat leuks hebt. Doet ergens psychologisch ook minder pijn in de portemonnee, ipv dat je alles op hebt is er nog veel over.

Om niet voor verrassingen te staan heb ik een flinke excel die ik bijhoud en alles op tijdslot indeel, en ik weet nu wat ik afgelopen jaar heb kunnen wegstoken dus weet ook wat ik ongeveer moet aanvullen. Gaat tot nu toe prima!

Het is een beetje dubbel. Tuurlijk hoe meer geld je uit geeft hoe meer je kan kopen en stoken. Maar op een bepaald punt gaat het mij een beetje te ver. Bedoel het moet niet ten koste gaan van andere dingen die belangrijker zijn. Als je alles op orde hebt, je hebt een spaarpotje voor onvoorziene dingen en dan nog geld over dan kan je best een bak geld de lucht in knallen.

Het is een beetje dubbel. Tuurlijk hoe meer geld je uit geeft hoe meer je kan kopen en stoken. Maar op een bepaald punt gaat het mij een beetje te ver. Bedoel het moet niet ten koste gaan van andere dingen die belangrijker zijn. Als je alles op orde hebt, je hebt een spaarpotje voor onvoorziene dingen en dan nog geld over dan kan je best een bak geld de lucht in knallen.
Wat zou zo een bak geld voor jou zijn?

Wat zou zo een bak geld voor jou zijn?

In veel andere topics stel je, net als hier, ook veel van zulk soort zinloze vragen. Kom alsjeblieft eens met wat vragen die wat meer inhoud hebben, ipv de spam vragen die jij vaak stelt :bonk:

In veel andere topics stel je, net als hier, ook veel van zulk soort zinloze vragen. Kom alsjeblieft eens met wat vragen die wat meer inhoud hebben, ipv de spam vragen die jij vaak stelt :bonk:
Nope, ik ben gewoon nieuwsgierig en blijf lekker vragen wat/hoe ik dat wil

Afgelopen o&n de grootste collectie gehad van de laatste 10 misschien wel 15 jaar. Meer dan 25 boxen en over de 80 losse cakes. Lijkt misschien niet veel maar is toch de hele avond flink doorstoken maar om kwart voor 2 was de zin eraf. Heb nog een 10 losse cakes over en budget is dit jaar gehalveerd.

Met uitzoeken heb ik nu al veel meer plezier want je word gedwongen keuzes te maken. Dus voordat ik bestel tig keer straatfilmpjes bekijken voordat ik de box of cake echt bestel

Back
Bovenaan