[8419] South China Tiger

Dat was mij inmiddels ook duidelijk, maar hoe het zit een bezoek korter dan 48 uur (vanuit een code rood gebied in NL) is mij niet duidelijk. Heb redelijk wat gelezen op internet maar zie geen eenduidig antwoord.

Sorry, topic gaat een beetje een eigen leven leiden, maar desalniettemin wel relevant ook in het verlengde van dit product :rolleyes:

Ik kwam een redelijk heldere toelichting tegen op de Facebook pagina van de Ambassade. In het kort is het dus zo dat als je uit een rood gebied in Nederland naar België reist je geen quarantaine of testplicht hebt als je minder dan 48 uur blijft. Wat me wel onduidelijk blijft is wat als je die reis nu maakt maar deze niet noodzakelijk is. Ik lees nergens iets over sanctionering. Gaat het dus enkel om een advies? Dit blijft dus interessant aangezien ongeveer heel Nederland rood is.

Update #reisadvies van Nederland voor België

Het reisadvies van Nederland voor heel België gaat van ‘geel’ (let op veiligheidsrisico’s) naar ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen). Dit betekent het volgende:

Na verblijf in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, de stad Antwerpen, de provincie Luik en de provincie Waals-Brabant: Ga bij terugkeer in Nederland 10 dagen in thuisquarantaine. Deze gebieden hebben een hoog aantal COVID-19 besmettingen.

Komt u uit een ander gebied in België? Dan hoeft u bij terugkeer in Nederland NIET in quarantaine.

➡️ Het volledige reisadvies van Nederland voor België vindt u hier:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/belgie/reizen/reisadvies

De Belgische overheid raadt reizen (waaronder toerisme) naar België sterk af vanuit de provincies Zuid-Holland, Noord-Holland en Utrecht (rode zones).
Moet u toch voor een noodzakelijke reis naar België?

Laat u testen in één van de Belgische afnamecentra en ga in zelfquarantaine bij vrienden, familie of in een hotel.
De quarantaine mag worden onderbroken voor het noodzakelijke reisdoel zoals een vergadering of begrafenis.
Bij verblijf <48u uur in België of na verblijf <48u in een rode zone geldt geen quarantaine- en testplicht.

Reizigers uit andere provincies in Nederland (oranje zones) naar België? Een test en quarantaine zijn aangeraden bij terugkeer in België.

Ik vind er niks aan eigenlijk, maar het is ook een 1.4G cake ( weinig burst ). Dat scheelt al alles in de beleving, voor zover je die kan hebben op een filmpje natuurlijk.

Ik vind het persoonlijk echt helemaal niks, zou deze niet per ongeluk uit de Kometa fabriek komen? dat zou de matige effecten wel enigszins kunnen verklaren.

EDIT; ik zie op een foto Funke staan.

Back
Bovenaan