Het grote speciaal bier topic

Misschien niet het juiste topic, maar vond t wel leuk om hier te plaatsen mbt bieren.
Voor de gene die hem nog niet kennen, maak kennis met Jolke :D

Gisteren bij brouwerij Stanislaus in Enschede geweest.
Een aantal heerlijke (prijswinnende) biertjes gehad, waaronder de Koala beer (een session IPA) :wink:
Mocht je eens in Enschede zijn, zeker een aanrader. Leuke plek, midden in het centrum, met heerlijke biertjes!

Langzaam aan maar weer aan dit soort vrinden beginnen. :D

0cq3bs4.jpeg

Brrrr ik ben niet van de ipa's, enkel impy stouts voor mij

Ieder zijn smaak he! :)

Gisteren tijdens een 'bottleshare' de Westvleteren 12 die al een tijdje stond te wachten maar eens open gemaakt. Een heerlijke quad dat zeker, maar het beste bier van de wereld? Nah voor mij niet in ieder geval!

Van de week weer bezoek gebracht aan de slijter, na een paar six packs hertog jan bock (voor mij toch de lekkerste) nog een paar andere parels gescoord. Gister avond een gouden carolus gehad. Tot nu toe naast de grand prestige van hj toch wel de lekkerste

Ik vond gister die van Alpha wel lekker, en van La Trappe, zoals gewoonlijk. Maar heel veel lekkerder was de Pöhjala Öö XO

%C3%96%C3%B6%20XO.jpg

Afgelopen zaterdag met wat vrienden een proeverij gehouden, de bieren die we hebben gedronken:

Triple Fruited Gose: Passion Fruit + Mango - North Brewing Co.
Thunderstorms and Neon Lights - FrauGruber Brewing
[Vocalising Intensifies] - Pomona Island Brew Co.
Smoofee Sour - Blackberry, Guava, And Pineapple - The Brewing Projekt
Softly Spoken Magic Spells - SingleCut Beersmiths
Guavaberry Puff Tart - The Brewing Projekt
Liquid Desserts 12 - Banoffee Cream Pie Oat-Stout - Big Belly Brewing Company
Time Love & Tenderness - Wild Leap Brew Co.
Lorelei - Omnipollo
Strawberry Woo Woo - Vault City Brewing
Airport Shopping - Maltgarden
I'm Not Mary - Wylam
Dragonfruit Sour - Vault City Brewing
Belgian Chocolate Toffee Vanilla Stout - Octopi Brewing

Was een zeer geslaagde proeverij in onze ogen, zat eigenlijk geen enkel vies bier tussen.

Brrr ik ben niet van die zoete dessert en fruit dingen. Is dat populair momenteel? Kon net tussen al die zoetigheid door nauwelijks een stout of porter vinden

Brrr ik ben niet van die zoete dessert en fruit dingen. Is dat populair momenteel? Kon net tussen al die zoetigheid door nauwelijks een stout of porter vinden

Wel redelijk ja. Moet zeggen dat ik het ook lang niet altijd hoef hoor, hier zaten ook wel echt wat 'overdreven' dingen tussen. Als ik alleen ben drink ik ook sours, IPA's en (BA) stouts maar dan in wat minder extreme vorm. Maar af en toe, zeker met zo'n proeverij, vind ik het wel tof om zulke 'bieren' te drinken.

Ik ben vroeg met kerst begonnen dit jaar:

St. Bernardus Christmas Ale (2020)
St. Feuillien Cuvée de Noël (2016)
Corsendonk Christmas Ale (2016)
Corsendonk Christmas Ale (2020)
Brouwerij Klein Duimpje, Kerstbier (2018)

En ik moet zeggen dat ik ze tot nu toe allemaal heerlijk vond.

Heb nog de Carolus Christmas liggen maar die komt met kerst zelf op tafel.

Back
Bovenaan