Het grote herfst en winter topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Altijd mooi dit soort berichten, ik woon toch in het verkeerde deel van Nederland om als eerste van de kou te kunnen genieten. Voor mijn gevoel komt de eerste vrieskou in het oosten of noordoosten. Dat is natuurlijk logisch te verklaren, omdat dat verder van de zee af ligt, en toch ook een klein stukje verder van de evenaar.

Qua sneeuw is het voor mijn idee wel anders. Als het echt flink sneeuwt (nu ben ik een leek op het gebied van meteorologie) komen de buien voor mijn idee altijd uit het (zuid)westen, dus bij ons sneeuwt het vaak wel als eerste. Echter valt er dan ook wel eens eerst regen, voordat het over gaat in sneeuw.
En het blijft minder lang liggen, omdat het ook weer sneller opwarmt hier.

Goed om te lezen dat de eerste nachtvorst is geweest. In het oosten van het land zitten we wat dat betreft wel vaak goed ja. Echter, de komende dagen word het veelal herfstweer wat ik zo lees. Guur, winderig en regenachtig. Sfeervol om 's-avonds mee te Vuurwerkcrewen, maar verschrikkelijk om mee buiten te werken..

9wl50zs.jpeg

Laatst bewerkt door een moderator:
Interessant bericht. Vooralsnog veel als als, maar als het zo gaat en we krijgen een witte kerst of sneeuw in december. Dan ben ik meer dan tevreden.

Beetje laaghangende mist net na zonsopkomst vanmorgen. Beslaat mijn bril een keer niet door die pleuris maskers, beslaat die weer door het temperatuurverschil van perron de trein in... :bonk: Let niet op de kwaliteit, gemaakt vanuit de trein. :p

ng2jh99sjw0g5.jpeg

9wl50zs.jpeg

EigSi_YXkAA0kwe

Zo rijd je in Gouda en lijkt er totaal geen mist te zijn.
En zo rijd je in Reeuwijk en is het zicht soms amper 10 meter.
Leverde wel veel plezier op voor de natuurfotograaf en mij deze foto :)

De laatste dagen is de mist sowieso flink aanwezig, zowel 's-avonds laat als 's-morgens vroeg. Sfeervol wel om naar het werk te rijden op een mistige ochtend met een mooie zonsopkomst. Maar, ook de komende periode, waarin er meer herfstweer op de rol staat, vind ik wel sfeervol. Lekker droog binnen zitten, Vuurwerkcrew aan, wie doet je wat :handsup:

Lekker droog binnen zitten, Vuurwerkcrew aan, wie doet je wat :handsup:

Je internetverbinding? :wink:

Mist geeft altijd wel speciale sfeer inderdaad. Zo dicht als gisterenochtend hoeft echter niet. Kon de andere kant van de parking hier niet eens zien, amper 25 meter verder. :bonk:

Jaaaa, per vanavond eindelijk herfst ofwel regen, buien, onweer en soms zon bij 13 tot 16 graden, heerlijk...
de mist is voorlopig verleden tijd...

Jaaaa, per vanavond eindelijk herfst ofwel regen, buien, onweer en soms zon bij 13 tot 16 graden, heerlijk...
de mist is voorlopig verleden tijd...

Hou ons hier maar op de hoogte David als je wil. Erg benieuwd wat we dit jaar aan winters weer gaan krijgen.

Afgelopen weekend was ik nog even met de boot van mijn ouders op pad. Van Sneek naar Stavoren. Heerlijk weer overdag, In de avond en in de nacht een graad of 4 a 5. Heerlijk. En dan word je de volgende ochtend wakker met deze plaatjes.

20200922_093817.jpg

20200922_100930.jpg

Owja, wie spinnen niets vind, kan beter niet varen. Ze zijn eigenlijk het hele jaar door wel aanwezig. Maar in de herfst zie je ook hun bouwwerken, en dan weet je echt dat ze er zijn. :)

Herfst, het seizoen voor sfeerfotos. Post jouw mooiste sfeerfoto hier!

FB_IMG_1601151656912.jpg

Laatst bewerkt:
Dat is wel echt geweldig om tijdens die periode naar lapland te gaan, daar zijn ook echt zeer veel filmpjes van te vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan