Zena Trophy 2020 - 19 september - Kalkar (Duitsland)

19 september is nog een half jaar weg. Lijkt me nogal voorbarig.

Een half jaar in deze situatie is toch helemaal niet raar dat dat onzeker ligt? Is juist heel realistisch om er bij stil te staan dat grote evenementen ook dan nog niet door kunnen gaan. De ellende is hier pas net begonnen, die zogenaamde piek waar ze het over hebben moet ook nog komen. En dat is zeker niet binnen nu en een paar weken.

Ik denk ook dat het zeker niet ondenkbaar is dat deze editie wordt gecanceld/opgeschort.

Stel dat we in NL het virus een beetje in bedwang kunnen houden en de regels per 1 juni iets versoepeld gaan worden, dan ligt (indien er geen medicijn is) een nieuwe uitbraak op de loer. Alleen zijn we er beter op ingespeeld en doordat een deel van NL immuun is, zal deze wellicht minder snel gaan.

Het zou mij niets verbazen dat ze om die reden bepaalde massale bijeenkomsten nog voor een langere tijd zullen verbieden.

Ik denk persoonlijk dat alle grote evenementen, 500 man en meer, in 2020 sowieso niet doorgaan.
Dit omdat de verspreiding van Corona nu alleen vertraagd word. Enkel wanneer er een vaccin is of er voldoende groepsimmuniteit ontwikkeld is, zal de verspreiding stoppen. Het is allemaal mooi klote maar gezondheid gaat uiteraard voor. Wie weet veranderd de zaak nog richting de zomer maar ik denk niet dat dat een realistisch idee is helaas.

Ik zie dit jaar (en een aanzienlijk deel van volgend jaar) geen evenementen doorgaan, en al helemaal niet van deze omvang. Voor mij is het de vraag of de trophy in 2021 doorgaat.

Laatst bewerkt:
Persoonlijk hou ik er ook geen rekening mee, evenals andere tripjes en vakanties. Denk dat 2020 een saai jaar wordt qua leuke dingen doen.

Zojuist is er op de social media kanalen van Zena een bericht inclusief videoboodschap verschenen.

Dear Trophy Fans,
Please check our video below about the latest news regarding the Zena Trophy 2020.
Stay strong and see you in 2021!

#zena #zenavuurwerk #zenatrophy #HBF #harderbetterfaster #snapte #pyro #vuurwerk #feuerwerk #fireworks #event #cancel #seeyouin2021

Klik op onderstaande afbeelding om de video af te spelen:

Om de veiligheid en gezondheid van het personeel, de bezoekers en de artiesten te beschermen hebben ze helaas besloten om de Zena Trophy 2020 niet door te laten gaan.

Stay Strong Zena! Laten we hopen dat in 2021 de situatie ernaar is dat grote evenementen weer op een veilige manier gehouden kunnen worden.

Echt jammer, ik merk dat ik zelf maar tot 1 september vooruit keek en me niet helemaal had bewust dat de kans groot was dat deze niet doorging. Gelukkig vorig jaar voor het eerst bij geweest dus dan maar nog een keer die filmpjes aanslingeren. Met een beetje geluk komen ze volgend jaar dubbel zo hard terug.

Natuurlijke logische keuze verder en volledig in lijn met de verwachtingen, had er zelf alleen nog geen rekening mee gehouden.

Denk dat iedereen dit natuurlijk allang zag aankomen en het wachten was op het hoge woord. Helaas is dat hoge woord er nu uit.

Jammer maar helaas. Op naar 2021. Laten we er dan een knallende editie van maken.

Dat zat er helaas dik in, zo spijtig, want er zat vast alweer heel veel tijd (en geld) in, maar laten we hopen dat het in 2021 dan extra dik mag worden! Kijk er nu al naar uit!

2020 een lustrum jaar, maar het wordt op alle vlakken een jaar om heel snel te vergeten
31 december geen vuurwerk kopen, maar 24 blikken Bavaria 8.4.
Ben je 2020 zo vergeten.

----
Jammer dat de Zena trophy niet doorgaat.
Het wordt wel een saaie bedoeling zo.
Hopelijk kunnen we het in 2021 dubbel en dwars inhalen.

Zat er aan te komen natuurlijk, maar als het dan tog definitief leest is dat wel even balen. Hopelijk staan we er volgend jaar gewoon weer bij met zn allen.

Doodzonde natuurlijk maar in het evenementenkader zeer begrijpelijk. Op deze grootschalige evenementen is het moeilijk om anderhalve meter richtlijnen aanhouden en als daar de mogelijkheid niet toe bestaat, loop je grote kans dat de lokale overheden er de stekker uit trekken. Dan kan je het maar beter voor zijn.

2020 snel vergeten en alle pijlen richten op 2021

Ik hoop echt zo dat dit deze zomer plaats gaat vinden, ik ben er nog nooit bij geweest maar het lijkt me echt fantastisch :)

Back
Bovenaan