Covid-19: Gaan we de gevolgen merken als het Corona virus niet wordt gestopt?

Volgens mij wordt er vergeten dat veel mensen thuiswerken. Dus eten, drinken, poepen allemaal thuis. Daarnaast willen mensen minder naar de winkel. Zo'n boodschappenwagentje is toch een besmettingshaard. Logisch dat er meer ingekocht wordt. Voor mij is er weinig veranderd qua inkopen want deed toch maar 1 keer week boodschappen. Wel meer koffie bijvoorbeeld, dat gaat nu eenmaal harder als je thuis werkt. Wat betreft elektronica is het wel fijn om een groter beeldscherm te hebben als je thuis werkt. Niet dat ik daar al aan doe, ik red me tot nu toe goed met twee laptops naast elkaar. Hele hamsterverhaal is volgens mij overdreven. Maar men zoekt iets nieuws om over te zeiken nu over iets anders zeiken not-done is. Zoals gezegd ik denk dat er vooral extra ingekocht wordt vanwege thuiswerken en ook nog eens kinderen thuis van school.

Winkelwagentjes als besmettingshaard valt ook heel erg mee, alle supermarkten zijn de hele dag bezig met alles schoon te maken. En je kan zelf thuis na het boodschappen doen ook je handen wassen.

Je merkt ook dat de supermarkten het hamstergedrag ook meer onder controle hebben, ik heb zelden gezien dat er zoveel wordt bijgevuld. Nog meer dan met kerst lijkt het..

Winkelwagentjes als besmettingshaard valt ook heel erg mee, alle supermarkten zijn de hele dag bezig met alles schoon te maken. En je kan zelf thuis na het boodschappen doen ook je handen wassen.
Zo lang je in de tussentijd niet aan je gezicht zit is er niets aan het handje inderdaad.

Als je je zorgen maakt, en dingen afvraagt, over de gevolgen voor vuurwerklevering eind dit jaar, dan hoeft dit toch niet direct te betekenen dat je het persoonlijk en economisch leed tijdens de coronacrisis ondergeschikt vindt? Beiden kunnen gerust samengaan en hoeven niet steeds benoemd te worden als disclaimer. Tuurlijk is vuurwerk minder belangrijk, daar zal niemand anders over denken, maar het is een vuurwerkforum en het onderwerp/stelling is vanuit dat onderwerp gestart. Geen kip hier die alle klotenzooi die nu speelt leuk of onbelangrijk vindt. Tegelijk mogen we ons best ook zorgen maken over onze hobby.

Naja mochten we het heelhuids door komen dan ga ik er wel een dubbeldik oud en nieuw van maken, kijkt halsema maar even de andere kant uit.

Naja mochten we het heelhuids door komen dan ga ik er wel een dubbeldik oud en nieuw van maken, kijkt halsema maar even de andere kant uit.

Iets dergelijks had ik ook al besloten. Als het weer een beetje ‘in orde’ is ga ik even lekker alles van me afknallen.

Lijk me sowieso een verstandig plan om oud en nieuw te vieren alsof het je laatste keer is, ieder jaar wordt het weer triester in Nederland qua beperking en gezeur, met een totaal verbod in het vooruitzicht. Daar heb je geen coronavirus voor nodig helaas.

Als ik kijk wat ik allemaal al in bestelling heb staan dan kan het niet anders dan de beste jaarwisseling ooit worden. Maar ik zat te denken, moeten we niet iets afspreken dat we allemaal na dit corona gebeuren vuurwerk gaan afsteken met zn allen? Ik ga dit sowieso al doen !

Ik bemerk nu een zekere terughoudendheid in bestellen. Naast de onzekerheid over dit virus, spelen ook de mogelijke economische gevolgen daar in een grote rol. Mijn toekomstige financiële situatie, maar ook die van de ondernemers. Bestaan de ondernemingen nog op 29 dec? Teveel vraagtekens. Wel eerdr dit jaar al voor 800 besteld overigens.

Ik bemerk nu een zekere terughoudendheid in bestellen. Naast de onzekerheid over dit virus, spelen ook de mogelijke economische gevolgen daar in een grote rol. Mijn toekomstige financiële situatie, maar ook die van de ondernemers. Bestaan de ondernemingen nog op 29 dec? Teveel vraagtekens. Wel eerdr dit jaar al voor 800 besteld overigens.

Had hier niet eens over nagedacht

Maar ik zat te denken, moeten we niet iets afspreken dat we allemaal na dit corona gebeuren vuurwerk gaan afsteken met zn allen? Ik ga dit sowieso al doen !
Werd hier tijdens het 20u klapmoment laatst ook gedaan en toen bedacht ik me dit ook al. Als het virus grotendeels is bedwongen en de maatschappij weer open gaat, denk ik dat er weer zo'n applausmoment komt, vast door Rutte zelf aangekondigd. Dan mag er best een Overgang gevierd en vreugde geuit, wat mij betreft. Denk dat het niet op veel negativiteit hoeft te rekenen. Iedereen zal een bevrijdend gevoel hebben.

Goed punt, echter de artikelen die je veelal nu besteld liggen wel al grotendeels op voorraad, ik ga er dan ook vanuit dat we hier recht op hebben. Een curator zal ook niet zomaar een partij vuurwerk makkelijk kunnen verkopen. Tevens ga ik er vanuit dat ik bij zaken heb gekocht die zeker nog doorgaan, maar dit is uiteraard bij elke zaak verschillend.

Heel wat berichten verwijderd hier. Echt ongelofelijk dat er zelfs hier in een topic als deze leden zijn die elkaar het leven zuur maken. Hele wereld staat op zijn kop en dan dit gezeur hier. Triest!

Elk nieuwe bericht dat niet door de beugel kan levert zonder PM direct een officiële waarschuwing op

Werd hier tijdens het 20u klapmoment laatst ook gedaan en toen bedacht ik me dit ook al. Als het virus grotendeels is bedwongen en de maatschappij weer open gaat, denk ik dat er weer zo'n applausmoment komt, vast door Rutte zelf aangekondigd. Dan mag er best een Overgang gevierd en vreugde geuit, wat mij betreft. Denk dat het niet op veel negativiteit hoeft te rekenen. Iedereen zal een bevrijdend gevoel hebben.

Ik pleit bij deze voor een (inter)nationale feestdag op de dag dat het virus te genezen is dmv vaccinatie of iets dergelijks!

Ik zie de omzet van mijn bedrijf met 90% dalen. Ben nu blij dat ik de centen in jan en feb in de zak heb gehouden. Echt een drama dit

Ik zie de omzet van mijn bedrijf met 90% dalen. Ben nu blij dat ik de centen in jan en feb in de zak heb gehouden. Echt een drama dit

Blup, dat is geen fijne situatie, even off topic maar in wat voor branche zit je? ben zelf ook ondernemer en heb er tot nu toe geen last van.

Blup, dat is geen fijne situatie, even off topic maar in wat voor branche zit je? ben zelf ook ondernemer en heb er tot nu toe geen last van.

Hee funkeliefhebber. Ik ben mede eigenaar van een fysiotherapie praktijk met in totaal 9 man aan personeel. Alleen de andere mede eigenaar en ik zien nog wat patiënten daar waar bet medisch noodzakelijk is. Vooralsnog als ondernemer in de fysiotherapie ook buiten boord wat betreft de 4000 regeling maar die regeling wordt nog versoepeld meen ik. Even kijken wat er gebeurd! Gelukkig als bedrijf genoeg spek op de botten maar om nou alle reserves er door heen te knallen.. Waar zit jij in?

Back
Bovenaan