Vuurwerkfestival oktober Valencia 2020!

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Doordat Fallas dit jaar helaas verplaatst is door het Corona virus hebben veel freaks hun ticket om kunnen boeken en hebben er voor gekozen om naar dit festival te gaan.

Wij gaan van 5-10 oktober.

Wie gaan er nog meer?

Ik heb mijn vliegtickets nu bijna voor niets kunnen om boeken.

6 tot 10 oktober of ik ga is een tweede maar voor nu is het gevoel 'dat ik mijn geld kwijt ben' voorlopig 7 maanden weg haha.

5 oktober , terug vlucht moet nog doen..... en volgens mij hebben ze dat door :bonk:
129 euro als ik de 10de terug wil. en de 12de 29 :frusty:

Sinds jaren ook weer eens aanwezig. Fallas ging helaas niet door en omboeken naar juli vond ik te kort dag #corona(boek ik last minute wel, mocht het door gaan), dus nu deze maar gedaan.

4e heen Ryanair vanaf Eindhoven
9e terug Transavia op Amsterdam

Laatst bewerkt:
Toen het nieuws van Fallas kwam dinsdag, heb ik ook oktober direct geboekt aangezien ik dit feest al jaren op de planning heb. Ik heb vanwege de gunstigere vliegtijden 6 t/m 10 oktober gedaan en ik wacht even tot er een nieuwe vlucht voor de 5e vrij komt die gunstig is en dan boek ik het om. Dat 06:30 vliegen heb ik jaren gedaan maar dat bevalt me echt totaal niet.

Ook wij hebben onze tickets kunnen omzetten naar 5-10 oktober. Airbnb had ik gecanceld maar kon ik gelukkig bij de zelfde verhuurder weer boeken voor deze datum

kan er wat info in de openingspost? ik heb geen idee waar dit over gaat maar ben wel erg benieuwd eigenlijk :)

In Pobla schieten ze de 6e en 7e een mascleta om 14.00 en een nocturna om 22.00 . Pobla is een aangrenzend dorpje aan Valencia, te bereiken via de metro of met een taxi ( of auto natuurlijk ).

In Valencia schieten ze de 8e een Castillo om 00.00 en de 9e een Mascleta om 14.00

Dit ter viering dat de stad Valencia is opgericht in 1238 op 9 oktober. Het is geen Fallas maar een kleinschalig vuurwerkfestival. Stoken kan je niet zo doen als tijdens Fallas maar dan zou ik lekker een rustig plekje op zoeken waar je wat kan stoken als je daar behoefte aan hebt. Je hebt dus totaal 6 shows waarvan er 4 in Pobla en 2 in Valencia. Meestal geven ze prima na-zomer weer op in die periode dus zie het als een vakantie'tje met vuurwerk :)

Laatst bewerkt:
Ik ben er afgelopen jaar geweest, La Pobla ligt op een klein halfuurtje rijden van Valencia af met de auto.
Ik raad het ook aan om een auto te huren, dit kost een paar tientjes en je hebt enorm veel vrijheid.
Er is op loopafstand van het centrum een metro halte alleen is het in de avond spannend of je de laatste metro haalt omdat de avondshow(s) kunnen uitlopen zoals afgelopen jaar op 7 okt (ik meen een dik uur)
Taxi's rijden er ook niet en deze kwamen ook niet (als ik het goed opgevangen had) wellicht helpt het vooraf bestellen wel ipv daar eentje bellen.

Hierbij 2 video's van La Pobla.

Mascleta - Ricasa.

Nocturna - Ricasa

De castillo in Valencia word dwars geschoten om middernacht 8 op 9 okt in het Turia park.
de eerste bruggen naast het schietveld+ aanrijdroutes van deze bruggen worden tijdig afgesloten dus zorg dat je op tijd op jouw ideale plek staat. anders moet je een heel eind omlopen, enorm druk is het niet je kunt tot 15 min voor de show bij het hek gaan staan (dit was aan de niet centrum zijde)

Castillo - ?

Als laatste heb je op 9 okt een Mascleta op het plein zonder kooi

Meeste hebben voor weinig (bij ons enkele reis 7 euro pp.) kunnen omboeken. Beter weer een gokje wagen ipv helemaal niets en je geld sowieso kwijt!

Slaaplocaties zijn veelal last minute gratis te annuleren.

Wij moesten 19 euro in totaal bij betalen, dat risico is prima te overzien. Hotel is vaak tot kort gratis te annuleren als je er op let, dus hoeft hier vrij weinig risico te lopen.

Wij konden gelukkig ook onze vluchten kosteloos omboeken en moesten pp €6.50 verschil bijbetalen. Nu gaan we dan ook van 4 t/m 10 oktober naar Valencia. Heen vanuit EHV en terug naar Brussel.

Volgens mij zijn er naast bovengenoemde shows ook nog buiten Valencia paar kleine mascleta's.

Back
Bovenaan