Geniet je meer van het vuurwerk voor 00.00 of tijdens/na

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vipergq

VWC lid
Moet zeggen, ik heb afgelopen jaar flink wat kleine mooie cakes afgeschoten in alle rust van 21.30 tot 22.30 en kon daar echt heerlijk van genieten. Ik stak een compound af om 00:05 maar die ging toch wel een beetje verloren in al het geweld van de buurt ...Daarna eigenlijk gewacht tot bijna half 1 en toen de rest afgestoken.

Hoe zit dat bij jullie? Waar kan jij meer van genieten?

Ik kan eerder op de avond er ook meer van genieten moet ik zeggen.
Om 0:00 is het zo druk, en is er zoveel om je heen.
Ik ben om 0:00 ook een stuk vermoeider dan op een normale dag om 0:00, want je hebt er dan al een hele dag stoken op zitten.

Afgelopen twee jaar begonnen als de rest afzwakt. Eigenlijk dus nooit om 00:00 vuurwerk afgestoken en bewust. Dan kan ik namelijk optimaal genieten van andermans vuurwerk en kan ik met volle aandacht genieten van eigen vuurwerk. Dit jaar komt er een grotere collectie, dus ook tussen 22:00 en 23:30 zal er wat de lucht in gaan. Eerst wat ‘klein’ vuurwerk als de Dog, Pig etc. Misschien een enkel compoundje erbij. Daarna voor mij rust, genieten van het moment en wat de buurt de lucht in schiet. Daarna gaat het bij mij los met dikke compounds en wat losse cakes. Overigens is alles wat ik al besteld heb en nog ga bestellen absoluut kwaliteit. Dat zoek ik van te voren wel uit. Denk dat ik op deze manier optimaal kan gaan genieten van de jaarwisseling.

Voor mij persoonlijk kan ik zeker genieten van vuurwerk vóór 0:00, maar dan gaat het met name om klein vuurwerk, grote compound boxen of cakes/boxen met veelal sierlijke effecten. Het 0:00 moment en daarna staat voor mij vaak wel in het teken van chaos: veel tegelijk, veel herrie en een hoog tempo. Dan neem ik niet meer zelf de tijd om eens rustig te genieten van een sierlijke box, die verdwijnt veelal in het geweld in de buurt maar ook omdat ik dat vind horen voor vóór 0:00.

Ik schiet eigenlijk alle producten die sierlijk of uniek zijn voor of na 00:00 uur. Daar wil ik gewoon maximaal van genieten. 00:00 uur is gewoon lekker rammen en stoken in een hoog tempo. Ik geniet van beide net zo veel.

Ik schiet alles door elkaar (grote compounds tot een rotje)
Voor 12u. Begin lekker om 6 uur en geniet er vollop van.
12 uur wat grote boxen heen jassen en daarna daalt het snel af.
Heb voor 12e veel meer plezier dan tijdens/na

Daarom was het 10:00 moment zo geweldig. Ik geniet zeker meer van het vuurwerk voor 00:00 uur dan daarna.

De momenten voor 00:00 stook ik rustig en relaxt mn spulletjes weg. Kan daar enorm van genieten, goed bekijken wat de artikelen doen.

Na 00:00 is het gewoon vlammen en chaos creëren, maar daar geniet ik dus op een andere manier van. Kan zo niet zeggen welke mn voorkeur heeft, maar beide zorgen voor een heerlijke gevoel.

Voor 0.00 geniet ik er meer van. Na 0.00 ben ik overprikkeld en beneveld haha.. Dit jaar minimaliseer ik mijn eigen vuurwerk na 0.00. Kan ik meer op mijn gemak genieten!

Voor 0.00 is het altijd veel leuker dan erna qua vuurwerk. Elke knal voelt bijzonder aan en heeft iets waardoor je helemaal hyper de pieper blij word. Zeker om te fotograferen is het erg leuk. Lekker rondrijden zonder gedoe. Gewoon, het voelt rustig aan. Plus dan heb je nog de spanning van dat ene moment om 12 uur...

voor 00.00 geniet ik er 2x zoveel van, overweeg zelfs om heel mijn collectie dit jaar om 20.00 de lucht in te knallen.
je hebt dan geen last van vuurwerk vervuiling, debiele die teveel gezopen hebben en je hoeft niet op te letten wat de andere doen kwa vuurwerk.
lijkt me heerlijk om om 12 uur buiten te staan met alleen een glas in mn hand!

voor 00.00 geniet ik er 2x zoveel van, overweeg zelfs om heel mijn collectie dit jaar om 20.00 de lucht in te knallen.
je hebt dan geen last van vuurwerk vervuiling, debiele die teveel gezopen hebben en je hoeft niet op te letten wat de andere doen kwa vuurwerk.
lijkt me heerlijk om om 12 uur buiten te staan met alleen een glas in mn hand!

Precies dit!

Ik vind het allebei geweldig. Maar er gaat niks boven het 00:00 moment en het proosten samen. Ik wacht altijd tot 00:30-01:00 en knal dan tot 03:00 door. Niemand problemen mee en dan valt het mooi op.
Altijd krijg je die laatste half uur battles verderop proberen ze je dan weer te overtreffen! Puur genieten!
Ik mis overdag behoorlijk... Vooral de matten.

Voor mij gaat er niks boven het 00u moment. De zenuwen de hele avond en vlak vantevoren zijn ronduit kinderachtig maar er niet uit te krijgen. Maar ik geniet net zo goed van al het kleinere spul door de avond heen; fonteinen vooral. Die zijn mij net zo dierbaar als het grote spul. Laatste jaren vind ik het 18u moment ook wel heel speciaal geworden. Het 10u moment was gewoon de ochtend, en je had de hele dag nog. Nu is het gecomprimeerd en heb ik bij 18u een beetje haastig nerveus gevoel van "nu mag ik het dus gaaaaaaaaaaan met die banaaaaaaaan". Dan denk ik dat ik nonstop tot 02u sta te stoken, maar zoveel spul heb ik nooit dus kan rustig aan doen. Maar dat gevoel zit er wel in. Dit jaar ga ik dat voeden door, mede dankzij de mist van afgelopen jaarwisseling, om 18u ook een aardig dikke siershow te gaan doen. Dan zal het 00u nog bovenaan staan, maar het 18u moment ook goed mee kunnen komen :D

Voor mij gaat er niks boven het 00u moment. De zenuwen de hele avond en vlak vantevoren zijn ronduit kinderachtig maar er niet uit te krijgen. Maar ik geniet net zo goed van al het kleinere spul door de avond heen; fonteinen vooral. Die zijn mij net zo dierbaar als het grote spul. Laatste jaren vind ik het 18u moment ook wel heel speciaal geworden. Het 10u moment was gewoon de ochtend, en je had de hele dag nog. Nu is het gecomprimeerd en heb ik bij 18u een beetje haastig nerveus gevoel van "nu mag ik het dus gaaaaaaaaaaan met die banaaaaaaaan". Dan denk ik dat ik nonstop tot 02u sta te stoken, maar zoveel spul heb ik nooit dus kan rustig aan doen. Maar dat gevoel zit er wel in. Dit jaar ga ik dat voeden door, mede dankzij de mist van afgelopen jaarwisseling, om 18u ook een aardig dikke siershow te gaan doen. Dan zal het 00u nog bovenaan staan, maar het 18u moment ook goed mee kunnen komen :D

Mee eens, ik ga dit jaar echt wachten tot minimaal 00.30 en begin dan met stoken tot een uurtje of 03.00.
Ik twijfel erover om 22u de helft al te gaan schieten, maar ik vind het toch stiekem wel fijn als er meer publiek bij is die kan meegenieten, dus misschien toch maar 75% om 00.30

Ik stook voor 00:00 niet anders dan na 00:00. Ik moet me ontladen,zodra het mag. Ik ben dan niet meer selectief,als ik eerlijk ben. Wel de dagen ervoor lol. Hele plannen,qua avond en nacht. Maar de eerste sessie,dat is toch wel het genietmoment.

Het is heel raar, maar geniet van de vooravond toch het meest. Het is alleen wel zo dat ik eigenlijk alles pas vanaf 0.00uur schiet, en dan pas ver daarna bedoel ik. Eerst even kijken overal en rond 0.45uur begin ik. Vind het gevoelsmatig zonde omdat dus eerder te doen. Misschien dan toch maar eens doen, alles vroegtijdig de lucht in!

Ik stook voor 00:00 niet anders dan na 00:00. Ik moet me ontladen,zodra het mag. Ik ben dan niet meer selectief,als ik eerlijk ben. Wel de dagen ervoor lol. Hele plannen,qua avond en nacht. Maar de eerste sessie,dat is toch wel het genietmoment.
Stook je wel of niet na 00.00
Haha zin staat een beetje krom.

wat voor mij genieten is: als ik op 31 december in mijn bus stap en vanaf Valk vuurwerk terug naar huis rijd en dan zo af en toe iets van vuurwerk de lucht in zien gaan.:)

verder vind ik de hele avond nacht geweldig. vanaf het moment dat ik dan thuis kom en mijn neefje met zijn eigen krat vuurwerk klaar staat :thumbsup:

Ik sla zelf eigenlijk 0.00-0.30 altijd nagenoeg over. Er valt genoeg te zien en zoals anderen al aangeven, je hoeft niet continu om je heen te kijken dat er niks je nek in vliegt terwijl je met je eigen vuurwerk bezig bent.

Het gros doe ik meestal voor twaalven. Maar er moet zeker wat moois bewaard worden voor tussen 0.30-02.00

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan