Besluit deels f2 vuurwerk verbieden

Gemeentes mogen sowieso al vuurwerk
Verbieden binnen hun grenzen

Daar is nog veel juridische twijfel over. Dit kun je dus niet zo stellen, ook al hebben Apeldoorn, Rotterdam en Amsterdam daar voorstellen (dus nog geen wetten!!) voor aangenomen. Ze moeten de lokale wetgeving daarvoor nog aanpassen en laten toetsen door Provinciale Staten. Dat wordt nog interessant...

Hier ben ik ook zeer benieuwd naar,men doet het voorkomen als dat het verbod in rotterdam/amsterdam/apeldoorn al geregeldt is....
Daar is nog veel juridische twijfel over. Dit kun je dus niet zo stellen, ook al hebben Apeldoorn, Rotterdam en Amsterdam daar voorstellen (dus nog geen wetten!!) voor aangenomen. Ze moeten de lokale wetgeving daarvoor nog aanpassen en laten toetsen door Provinciale Staten. Dat wordt nog interessant...

komend oudjaars toch nieuwsgierig hoe mijn buurt het afgeknepen aanbodfeest gaat vieren zonder knallers en pijltjes.:angel:

En er is vast een wakkere inwoner of verkoper die het nog wel uit wil vechten ook. Een proces tot de Raad van State duurt ook even.
Alleen veranderd die rechtsgang op dat moment niets aan het verbod volgens mij. Dat doet een uitspraak van de Raad pas.

28684-606 Motie d.d. 5 februari 2020 - S.J.F. van der Graaf, Tweede Kamerlid
Motie van de leden Van der Graaf en Van der Staaij over de mogelijkheden voor gemeenten om het afsteken van vuurwerk enkel in georganiseerd verband toe te staan
Aangenomen
Dat deze motie is aangenomen vind ik toch wel erg jammer. Dat er in een drukke uitgaansstraat met cafés geen vuurwerk afgestoken mag worden dat begrijp ik wel (voldoende afstand houden is niet voor iedereen mogelijk). Maar waarom in een hele gemeente, in alle woonwijken ook vuurwerk verbieden. Deze motie gaat mij veel te ver. Die mogelijkheid moet een gemeente niet krijgen vind ik.

Wijziging Ract ivm verbod F3 vuurwerk
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van de Regeling aanwijzing consumenten- en theatervuurwerk (Ract). Beoogd is om de jaarwisseling veiliger te laten verlopen door het toegestane consumentenvuurwerk in te perken. Er komt een verbod op enkelschotsbuizen, F3 vuurwerk, knalvuurwerk (incl. knalstrengen) en vuurpijlen. De importeurs en verkopers mogen genoemde vuurwerkproducten niet meer verkopen en de consumenten mogen deze niet meer kopen/afsteken.

Wat is dit nou jammer. Het was te verwachten, ook door alle mediagekte die werd gecreëerd. Ja er zijn tuig die er gekke dingen mee doen, maar de meesten gaan er goed mee om en maken er een gezellige tijd van. Zal de problemen hierdoor afnemen? Ik moet het nog zien. Pak diegene aan die er idiote dingen ermee doen, tevens knuppel je ze neer. Zo zijn er nog wel andere maatregelen. Erg jammer dit en ik spreek vast voor meerdere die dat vinden.

Wat is dit nou jammer. Het was te verwachten, ook door alle mediagekte die werd gecreëerd. Ja er zijn tuig die er gekke dingen mee doen, maar de meesten gaan er goed mee om en maken er een gezellige tijd van. Zal de problemen hierdoor afnemen? Ik moet het nog zien. Pak diegene aan die er idiote dingen ermee doen, tevens knuppel je ze neer. Zo zijn er nog wel andere maatregelen. Erg jammer dit en ik spreek vast voor meerdere die dat vinden.

Zeker! Het helpt waarschijnlijk weinig en ik vind het zonde voor bijv. mn eigen zoons die nu geen NL knallers meer mogen stoken.

de problemen zullen niet afnemen, nu gaan ze gewoon anderen dingen gebruiken. zoals nitraten en lawinepijlen. of zoals ze normaal rellen. met straatklinkers.

uiteindelijk heeft het verbieden van single shots/pijlen tot gevolg dat meer mensen of uit duitsland/belgie halen of illegaal en zwaar vuurwerk gaan halen.

dus de problemen worden alleen maar erger

Back
Bovenaan