Coronavirus and Fallas... is there a problem?

Inderdaad jeremy, er is hier totaal niets te merken dat ze er bang voor zijn. Er hangt een geweldige en relaxte sfeer in de stad. Alles is in volle gang om opgebouwd te worden of is al klaar. Tis gewoon 1 groot feest hier en dat geeft een goed gevoel voor over 2 weken.

Inderdaad jeremy, er is hier totaal niets te merken dat ze er bang voor zijn. Er hangt een geweldige en relaxte sfeer in de stad. Alles is in volle gang om opgebouwd te worden of is al klaar. Tis gewoon 1 groot feest hier en dat geeft een goed gevoel voor over 2 weken.

Het ministerie van Volksgezondheid in Madrid heeft gisteren laten weten dat het vreemd zou zijn als in de komende weken 5.000-10.000 Italiaanse voetbalsupporters welkom zijn bij CL-en EL-wedstrijden wedstrijden in Spanje. Ligt voor de hand dat ze dan zeker geen, zeg maar, 17.500 Italianen in Valencia willen hebben in de laatste week van las Fallas (zo veel waren er vorig jaar in maart). Dus: inreisverbod voor Italianen of de hele zaak maar cancellen?

Laatst bewerkt:
Iets met Schengen ???? lijkt me op dit moment onmogelijk om mensen can binnen de EU te weren als ze niet direct uit een risicogebied komen.

Gaan ze echt niet doen hoor! Misschien uit de gedeeltes van Italië waar een negatief reisadvies is.

Verwacht dat we straks gewoon met een koud biertje kunnen genieten van het prachtige festival zoals we dit van de afgelopen jaren kennen :)

Zo is het!

Gaan ze echt niet doen hoor! Misschien uit de gedeeltes van Italië waar een negatief reisadvies is.

Verwacht dat we straks gewoon met een koud biertje kunnen genieten van het prachtige festival zoals we dit van de afgelopen jaren kennen :)

Wellicht inderdaad een verbod voor toeristen

Dat verwacht ik zeker niet hoogstens dat ze italiaanse toeristen gaan verweren, dat willen ze al gaan doen tijdens de CL wedstrijd valencia - atalanta maar daar zijn ze nog met de UEFA ingesprek schijnt niet zomaar te mogen, maar alle toeristen van buiten spanje af zie ik niet gebeuren

Maar ja dat biertje mag je niet overal meer nuttigen :D:cry:

Daar was tijdens de mascleta van 1 maart ook helemaal niets van te merken. Heb een paar bier verkopers gezien waarvan 1 met een winkelwagen die echt bomvol zat. Zal de foto eens plaatsen van de week.

Wij hebben ook gewoon een biertje genuttigd en we stonden vooraan en niemand die wat zij, toen het plein leeg begon te lopen lagen er overal bier blikjes, hoe willen ze dit gaan controleren dan in zo mensen massa, kansloze missie

De verspreiding gaat nu steeds sneller, ook ik wil dat het festival door gaat maar het is wel zaak realistisch te blijven.

De verspreiding gaat nu steeds sneller, ook ik wil dat het festival door gaat maar het is wel zaak realistisch te blijven.
Eerste doden is al gevallen een 69 jarige man in de regio valencia is overleden door de corona virus alleen is de man al overleden op 13 februari en nu pas bekend gemaakt, zolang er geen negatief reisadvies of fallas wordt niet gecanceld dan ga ik gewoon terug.

Eerste doden is al gevallen een 69 jarige man in de regio valencia is overleden door de corona virus alleen is de man al overleden op 13 februari en nu pas bekend gemaakt, zolang er geen negatief reisadvies of fallas wordt niet gecanceld dan ga ik gewoon terug.

Dit is niet helemaal juist...
Deze man had al langere tijd een longontsteking, is daar aan overleden, en later zagen ze in het bloed sporen van het Corona virus.

Daar was tijdens de mascleta van 1 maart ook helemaal niets van te merken. Heb een paar bier verkopers gezien waarvan 1 met een winkelwagen die echt bomvol zat. Zal de foto eens plaatsen van de week.

bier.jpg

Dear guests, I write this message to reassure you about the coronavirus.
There are several who are writing to me for information.
In Valencia everything goes on normally, nobody wears masks, the subway and public transport work in order, schools and gyms continue in a normal way and all Valencians live normal life without restrictions.
I deeply regret the psychosis of the media and the exaggeration on this subject in the absence of really interesting news. The fakes news run super fast, but I just want to tell you that nothing happens in Valencia.
The cases that have occurred are of people who have traveled to China or have had contact with Italians and the few infected are under sanitary control and with very mild symptoms.
Keep in mind that coronavirus is just a flu
There are no infected for days and we all continue with our normal life.
The virus is also destroyed at high temperatures and we are currently above 22nd.
Please, I would beg you not to be afraid to travel since there is no reason for it.

Aldus mijn host in Valencia

Kwam dit bericht tegen bij de buren, klinkt mij niet heel hoopvol in de oren...

One of the questions that is in the environment is what will happen with the Fallas. So far the message is clear: the holidays will be held normally, including mascletaes and other mass events. But some of the measures announced by the health authorities have generated all kinds of doubts, even among the authorities. The mayor of Valencia, Joan Ribó, has requested an interview with the Minister of Health, Ana Barceló, to clear them. These can be summed up in one question: why are some games held with Italian teams behind closed doors and mascletas are allowed with an important influx of Italian tourists? In principle, the situation seems very similar, since both a football match and a mascletà take place in the open air and gather numerous people who for a relatively long time maintain close contact. Why some yes and others no?

bron: https://www.lasprovincias.es/comunitat/diez-debates-abiertos-epidemia-20200306112336-nt.html

Klopt.. enige wat ze tot nu toe tegenhoud is dat de organisatie van Fallas 500 miljoen euro kost. Buiten deze kosten is de hele Valenciaanse economie afhankelijk van dit feest ( hotelsector, luchtvaartmaatschappijen, horeca etc ) en indirect ook weer de Spaanse economie. Op dit moment zijn er ruim 400 besmetten mensen in Spanje. Aan de stijgende lijn te zien, komen we heel snel richting de 1000 en dat kan zomaar eens het punt zijn van de beslissing ( dat gevoel heb ik erg ). Ik volg dagelijks het nieuws en bovenstaande bericht heb ik ook gelezen. De maatregels die ze hebben genomen voor deze 2 voetbalwedstrijden kan nog eens slecht uitpakken voor ons.

En los van dat, hoe graag ik ook wil gaan want ik kijk er al 12 maanden naar uit. Op een gegeven moment komt er een punt met hoe verstandig het nog is om te gaan naar een plek met meer dan een miljoen mensen uit allemaal verschillende landen. Dat is een broedplaats voor een virus als dit. Dit heeft niks te maken met leiden door angst, maar met gezond en verantwoordelijk verstand. Helaas zit ik met dit dilemma en ik denk dat woensdag gewoon het vliegtuig pak en eventueel een vlucht eerder neem dan de 20e. Zeker als er natuurlijk dingen worden afgelast. Maar goed, dit moeten we allemaal nog gaan aankijken. Op dit moment ontkom je er ook in NL niet aan, in dat opzicht kan je dan net zo goed naar Spanje gaan.

Back
Bovenaan