Advocaat in de arm wegens smaad en laster.

https://www.gelderlander.nl/de-vallei/tim-houdt-pleidooi-tegen-een-vuurwerkverbod~a567607f/

https://www.ad.nl/binnenland/tim-ho...ordt-afgepakt-door-regelovertreders~a567607f/

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/betoog-tegen-een-vuurwerkverbod/

En hiervan staat ook alles op feestboek. Zorgt voor een goede discussie en het is een mooi stuk waarin niemand beschuldigd word behalve die onrustzaaiers, relschoppers en overtreders. Door middel van de hulp van de mensen van dit forum heeft het dus wel degelijk nut om de media te woord te staan.

Of het een goed idee is weet ik nietmaar ik weet wel dat het de vw branche geen donder kan schelen ze maken zich hard voor een verbod op sommige dingen en bestempelen dat als gevaarlijk om het vervolgens in het buitenland op de markt te brengen. Illegaal spul is levens gevaarlijk dat moet je niet willen en vervolgens maken ze een kopie. Als je ballen dan doe je wat je zegt en ga je niet stiekem in het buitenland geld zitten verdienen ermee.

Wat wille ze nou? Maatjes worden met de tegenstander ofzo? Wat valt daar voor hun te halen ? De branche is nog smeriger dan die handel die in den haag rond hangt.

Lesli alias leo groeneveld idd... zakkenvuller eerste klas

https://www.gelderlander.nl/de-vallei/tim-houdt-pleidooi-tegen-een-vuurwerkverbod~a567607f/

https://www.ad.nl/binnenland/tim-ho...ordt-afgepakt-door-regelovertreders~a567607f/

En hiervan staat ook alles op feestboek. Zorgt voor een goede discussie en het is een mooi stuk waarin niemand beschuldigd word behalve die onrustzaaiers, relschoppers en overtreders. Door middel van de hulp van de mensen van dit forum heeft het dus wel degelijk nut om de media te woord te staan.
Poeh 3 artikeltjes , we worden ondergesneeuwd door een lawine van negatieve artikels die op flinterdunne constant herhalende informatie worden gebaseerd.

Laatst bewerkt:

Prachtig resultaat, Fireworkfanatic. Petje af voor wat je hebt bereikt!

Hier moet ik toch even op ingaan.. Ik heb dus die brief geschreven naar de media etc en die zijn wel degelijk geïnteresseerd in de andere kant van het verhaal. Ik heb veel contact gehad de laatste dagen met onder andere veel kranten en hart van nederland. Hieraan heb ik ook gevraagd en gezegd dat er te weinig geluid was vanuit onze kant. Hun antwoord was daarop dat er dus te weinig van onze kant afkomt, en dat ze blij waren een keer wat te horen.. Ze willen dus graag de stem van het volk horen, en niet telkens van branche verenigingen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het er mee eens dat er op dit moment erg veel anti is in de media. Maar ik weet ook niet hoeveel onze kant instuurt naar ze..

Ik wil het best geloven maar nu vraag ik me af. Als ze echt zo graag een ander geluid willen horen waarom zoeken ze die niet op dan? Als je een verhaal wil ga je toch de straat op om het te zoeken? Als men een tegen geluid wil zo graag dan is even google toch voldoende om hier terecht te komen en een account te maken en iemand te benaderen. Als ze echt interesse hebben is het natuurlijk mooi maar vind ook wel makkelijk van hun om te zeggen dat er geen tegen geluid is die ze benaderen. Kan best weze dat er niemand is maar ga dan zelf zoeken als je het zo graag wil.

Nee, dit is niet de reden. De importeurs zitten met de handen in het haar. De reden is dat de media niet of nauwelijks iets oppakt vanuit de branche, en ALLES van de tegenstanders. Het is echt waardeloos!

In zee gaan met een communicatiebureau, zou dat helpen?

Of publiciteit kopen? Ik hoorde eind vorig jaar radiospotjes langskomen van Vuurwerkcheck over het gebruik van een vuurwerkbril. Vond ik een goed initiatief.

Of publiciteit kopen? Ik hoorde eind vorig jaar radiospotjes langskomen van Vuurwerkcheck over het gebruik van een vuurwerkbril. Vond ik een goed initiatief.

Sire zoals vroeger dat zou ook niet gek zijn je bent een rund als je met vuurwerk stunt

Absoluut.

Het is veeeeel te stil en te braaf vanuit de branche. Schakel oa een communicatiebureau in en zorg dat je -elke dag in December- te zien en te horen bent op televisie en radio. Koop reclame bij Facebook en andere (social) media, laat je stem horen bij talkshows en zorg voor wat begrip bij onwetenden. Wees informatief en laat een duidelijke boodschap achter.

Hier is echt nog zóveel mee te winnen.

Absoluut.

Het is veeeeel te stil en te braaf vanuit de branche. Schakel oa een communicatiebureau in en zorg dat je -elke dag in December- te zien en te horen bent op televisie en radio. Koop reclame bij Facebook en andere (social) media, laat je stem horen bij talkshows en zorg voor wat begrip bij onwetenden. Wees informatief en laat een duidelijke boodschap achter.

Hier is echt nog zóveel mee te winnen.

Hier kan ik niks over zeiken dus ik zeg goed idee :D:handsup::handsup:

Hulde Tim! Keurig verwoord en de media op de juiste wijze aangeschreven.

Ik klim de komende weken ook maar weer in de pen, er kan nooit genoeg tegengeluid zijn. Afgelopen jaren ging dat bij mij op een lager pitje, het haalde niet veel uit dacht ik altijd.. en zeker dat gezeik op FB en Twitter haalt maar weinig uit... maar nu de anti-lobby zo massaal doorpakt zullen 'wij' (freaks, liefhebbers, branche, winkeliers, fora, federatie) dat ook moeten doen. Als er zelfs al VVD'ers draaien als een blad aan de boom, dan moeten we ons serieus zorgen gaan maken. Veel meer dan de afgelopen jaren!

Wie denkt dat de media een eerlijk verhaal wil verkondigen kan maar beter z'n energie ergens anders insteken.
De tanden staan in het vuurwerk en dat zal elk jaar erger worden, dat wij liefhebbers ons ergeren is heel begrijpelijk maar de andere 99% van NL interesseert het niet en/dus de media ook niet.
En kijk hoe onwetend de politiek reageert, Burgemeesters die knal vuurwerk en pijlen willen verbieden.
De meeste knallen komen uit sier potten en dat kun je ze 1000 keer uitleggen maar de keuzes zijn al gemaakt, steeds meer afromen en dan een totaal verbod.
Omdat handhaving een groot probleem is en daarom veel overlast ervaren word is een verbod de makkelijkste oplossing voor de overheid.
Zolang er overlast is en te weinig handhaving gaan wij hoe dan ook de strijd verliezen omdat de klagende bevolking het niets interesseert wat legaal of illegaal is, die vinden een knal een knal.

Maar er zijn zoveel ideeen en er word zoveel gedaan. Maar allemaal door losse groepjes, terwijl wij allemaal hetzelfde willen bereiken. Waarom gaan we niet vanuit de vuurwerkfederatie 1 front vormen samen met importeurs, winkels, youtubers, forums, forumleden etc etc. Ik wil best proberen om eens te kijken of we de verschillende groepen bij elkaar kunnen brengen.

Maar er zijn zoveel ideeen en er word zoveel gedaan. Maar allemaal door losse groepjes, terwijl wij allemaal hetzelfde willen bereiken. Waarom gaan we niet vanuit de vuurwerkfederatie 1 front vormen samen met importeurs, winkels, youtubers, forums, forumleden etc etc. Ik wil best proberen om eens te kijken of we de verschillende groepen bij elkaar kunnen brengen.

Nobel idee begrijp me niet verkeerd maar al zou je 1000 man bij elkaar krijgen dan nog bereik je niets.

Nobel idee begrijp me niet verkeerd maar al zou je 1000 man bij elkaar krijgen dan nog bereik je niets.
Ik denk als je bijvoorbeeld alleen al het facebook bereik van de diverse organisaties, importeurs en winkeliers gaat bekijken, je best wel een groot bereik kan hebben.

Pfff al 10x opnieuw begonnen met typen en steeds komt er weer wat anders op papier te staan. Er valt zo veel te zeggen over deze vuurwerk discussie.

Het vervelende is dat wij ons verschrikkelijk druk maken om iets waar de rest van Nederland zich totaal niet druk om maakt. Met andere woorden, als ze het nu willen verbieden verbieden ze het een hebben wij verloren. Ik denk dat we nu op een punt staan dat we onze hobby moeten zien te redden en niet zo zeer de traditie van zelf vuurwerk afsteken met oud en nieuw. Uiteraard doet het pijn om dit te zeggen maar waarschijnlijk is dit de enige uitweg om toch nog bezig te kunnen zijn met vuurwerk.

Of moeten we eerst volledig tegengas geven en niet na denken over een haalbare oplossing waarbij alle partijen iets inleveren maar wel blij zijn?

Pfff al 10x opnieuw begonnen met typen en steeds komt er weer wat anders op papier te staan. Er valt zo veel te zeggen over deze vuurwerk discussie.

Het vervelende is dat wij ons verschrikkelijk druk maken om iets waar de rest van Nederland zich totaal niet druk om maakt. Met andere woorden, als ze het nu willen verbieden verbieden ze het een hebben wij verloren. Ik denk dat we nu op een punt staan dat we onze hobby moeten zien te redden en niet zo zeer de traditie van zelf vuurwerk afsteken met oud en nieuw. Uiteraard doet het pijn om dit te zeggen maar waarschijnlijk is dit de enige uitweg om toch nog bezig te kunnen zijn met vuurwerk.

Of moeten we eerst volledig tegengas geven en niet na denken over een haalbare oplossing waarbij alle partijen iets inleveren maar wel blij zijn?

Ik denk dat je het prima verwoord hebt.

Het is nu ook volledig onder aandacht in het nieuws, emoties lopen weer erg hoog op bij voor en tegen standers, de ene politiek partij probeert zij slaatje er weer uit te slaan en de andere partij lult een beetje mee voor de bühne zonder echt iets toe te zeggen. Als de storm dadelijk weer gaat liggen kan iedereen weer wat normaler nadenken bij zowel voor als tegenstanders.

...
Je zal wel moeten denk ik... water bij de wijn. Want ik snap ergens ook eigenlijk wel dat het tegenkamp roept "niets doen is geen optie". De vraag is echter vooral "wat" moet je dan doen?! Rotjes verbieden brengt niets. Vuurpijlen en single shots, dat dan wel? Heb de cijfers niet bij de hand.. zijn dat dan aantoonbaar de probleem-producten? Buiten uiteraard vooral het illegale?

Verder moet de echte focus altijd op de kern van het probleem blijven, en dat is de mentaliteit van bepaalde kanspareltjes in kanswijken, gecombineerd met die illegale beukers die buiten 31-12 voor de overlast en schade zorgen.

Vuurpijlen en single shots, dat dan wel?

Ik heb zo'n veertig pijlen weggestookt en twee gingen er horizontaal. Dat zijn er twee te veel. Ik denk dat veel van de getroffen omstanders door pijlen zijn geraakt. Dat 'onschuldige' omstanders gewond raken, is een punt waar de anti's consequent op terugkomen.

Had trouwens ook een pak Turbo Clash Rockets en dat was een verademing. Kaarsrecht omhoog, stuk voor stuk. De kwaliteit droop er vanaf.

Overigens klapte er bij mij ook een klein potje uit elkaar. Daar werd ik niet vrolijk van.

Kortom: met de kwaliteit van consumentenvuurwerk is wel degelijk het een en ander mis.

Back
Bovenaan