Het weer op 31 december en 1 januari!

Status
Niet open voor verdere reacties.
De nieuwste EC-pluim laat wel zien dat de wind al in de middag op z'n zwakst is en gedurende de avond weer iets in kracht toeneemt naar 10 a 11 km/uur, dat is nog net een windkracht 2:
Schermafbeelding 2019-12-29 om 21.53.56.jpg

Vreselijk zeg, hoop dat het allemaal een beetje mee valt. Mist is echt een dikke drama.

Lees net dat het er aan ligt waar de kern van het hoge druk gebied komt te liggen. Feitelijk moet hij niet recht boven ons komen want dan heb je shit......

Kan iemand een kleine makkelijk leesbare samenvatting geven? Kans op mist is dus groot? Over het hele land verspreid? Of begrijp ik dat verkeerd?

Kan iemand een kleine makkelijk leesbare samenvatting geven? Kans op mist is dus groot? Over het hele land verspreid? Of begrijp ik dat verkeerd?

Wat sprinkhaan vertelde, als het hogedrukgebied boven nederland stil komt te liggen dan heeft heel nederland te maken met (zeer dichte) mist :sad:

mist is dikke bagger, maar heeft toch 1 groot voordeel... je bewaart lekker veel zodat je het hele jaar nog plezier hebt van de spullen die je nog over hebt! 1 dag balen, 364 dagen ben je er stiekem toch wel blij mee misschien...

.....(zoekende naar een positief iets van die scheitmist :p)

De nieuwe modelbeoordeling van het KNMI. Inhoudelijk weinig veranderd, behalve dat de grootste mistkansen nu voor de noordoostelijke helft van het land zijn. Daar valt de wind bijna volledig weg en is de aangevoerde lucht van zee en dus vochtiger. In het zuiden komt de wind over land en is droger en er is wat meer wind.

Tekst KNMI:
Dinsdagavond (oudejaarsavond) zien we met name rondom de rugas in de noordoostelijke helft kansen op dichte mist (30-40% in de EC-EPS) en rond 20% kans op zeer dichte mist. De visibility-parameter van EC is nog altijd experimenteel en daarmee is het lastig om de uitvoer kwantitatief op waarde te schatten. Uit evaluatie blijkt dat stralingmist in EC vaak iets te dicht is, maar daarnaast in werkelijkheid sneller ontstaat en ook langzamer oplost. De interactie tussen (sterk verhoogde) aerosolconcentraties (door vuurwerk) en mist wordt niet gemodelleerd wat rond middernacht en daarna een significantie component is. Synoptisch gezien zijn de omstandigheden met name in de noordoostelijke helft zeer gunstig voor de ontwikkeling van (zeer) dichte mist rond de jaarwisseling. Boven het zuiden is het de vraag of wolkenvelden aanwezig blijven, de wind zou hier aflandig moeten blijven en iets sterker moeten zijn (geowind 10-15 kn). Wel is het nabij de frontale zone mogelijk nevelig, na middernacht mogelijk mistig.

Zo te lezen ga ik het 0000 moment verplaaatseb naar de voor avond en bewaar ik gewoon 1box en 2 cakes voor 0000. Is het biet te mistig dan de lucht in en anders bewaren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan