Het weer op 31 december en 1 januari!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een paniekvoetbal weer, als de pluim de volgende week zondag nog steeds gelijkenissen toont met die van vandaag dan ga ik me langzaam ingraven. Maar voor nu echt werkelijk nergens voor nodig.

Haha mee eens, eerst zag het er allemaal slecht uit, toen opeens mooi, nu weer minder. We zien t wel.

Heb zelf een keer gehad dat het de hele avond zou moeten regenen, maar opeens om 8 uur droog en tot 2 uur kunnen stoken. Het is weer is veels te onvoorspelbaar.

Het weer is altijd een van de redenen voor mij om terughoudend te zijn met allerlei aankopen.
Stel het is slecht weer, dan gooi je geld weg. Want de boel laten staan is een luxe die niet iedereen heeft.

Poah ziet er niet zo best uit nu. Bij de omstandigheden die de GFS run nu laat zien wordt zelfs het nationale aftelmoment afgeblazen :yes:
Maar zal nog wel veranderen denk ik.

Haha mee eens, eerst zag het er allemaal slecht uit, toen opeens mooi, nu weer minder. We zien t wel.

Heb zelf een keer gehad dat het de hele avond zou moeten regenen, maar opeens om 8 uur droog en tot 2 uur kunnen stoken. Het is weer is veels te onvoorspelbaar.

Klopt, weet het nog goed. Oooohhh zo happy toen

Nieuwste kaarten weer flink rustiger en beter, meer in lijn met eerder geschetst EPS beeld. (quote...Nou, ben nog steeds positief hoor, west tot westnoordwestenwind, 3 Bft in binnenland, enkele buien en een open weertype zoals het lijkt. Neerslagkans 30-40% op 1-3 mm.) ECMWF komt met een mooi hoog erin vanuit het westen met een NW stroming in de koele lucht, prima, enkele bui daargelaten.
GFS moet nog niets hebben van dit hoog maar komt met een soort van vage rug van hogedruk boven ons land met nauwelijks wind en ook koele lucht. De regenbrengende depressie blijft verder op de oceaan liggen waar ik het gister over had..
Wat kan minder worden de komende dagen: ECMWF: het hogedrukgebied komt er steeds sneller in waardoor de kans op mist en lage bewolking toeneemt..
GFS
Een warmtefront west van Engeland trekt sneller naar ons land....worden weer nagelbijtende dagen.
Stormwinden kunnen we wel uitsluiten, de rest blijft spannend. Met kerst werk ik, dan weer een flinke update met alle mitsen en maren.. :) Ben natuurlijk vrij met oud en nieuw :cool::cool::rolleyes::p
ECMWF:
EC.jpg
GFS
GFS.jpg

Laatst bewerkt:
Eigenlijk is het dus afwachten hoe lang dit hogedrukgebied zijn kracht behoud in onze omgeving?

We kunnen het ook positief zien... Er is in ieder geval sprake van invloed van hogedruk. Al veel beter dan het weer van afgelopen tijd! Wel weer even spannend om af te wachten... Elk jaar weer zenuwen!

Goedemorgen, ik kijk naar buiten en denk. Was 't maar de 31e. Wat een heerlijke dag. Laten we 't hopen.

De pluim geeft de volgende duidelijkheid..
Wind westnoordwest, juist een dip in de nacht maar de gemiddelde wind is wel iets toegenemen overdag en q januari naar 5 m/s ofwel windkracht 3 gemiddeld.
kans oo regen 40% op een bui, ook juist een dip rond middernacht.
Hieronder pluim De Bilt...let op, windkracht in meters per seconde. Ook opgallend is een niet onaanzienlijk aantal leden met vorst oudjaarsnacht...toch wel 30-35%
6C48BFEE-70E3-4688-951C-C22F80311C60.jpgF74C827C-6E12-46AA-853F-63E6D915086E.jpg9021E4E3-BA8F-4FBA-A4E3-41F7BAAEEBE5.jpg2B38711A-17CC-48CF-B3E2-7192C87FCD7D.jpg

Wind westnoordwest, juist een dip in de nacht maar de gemiddelde wind is wel iets toegenemen overdag en q januari naar 5 m/s ofwel windkracht 3 gemiddeld.
Hieronder pluim De Bilt...let op, windkracht in meters per seconde. Ook opgallend is een niet onaanzienlijk aantal leden met vorst oudjaarsnacht...toch wel 30-35%

Ja, de pluim van EC wel. Control op de neerslagpluim van GFS moeten we maar gauw de strot dichtknijpen, alsook de GFS temperatuurpluim :D

Bekijk bijlage 51092Bekijk bijlage 51093Bekijk bijlage 51094Bekijk bijlage 51095

Dat betreft ben ik een leek als het om weer grafieken gaat maar wat bedoel je met een dip, dat het gunstig uitvalt voor ons of juist minder gunstig ?

Vind dit altijd maar lastig, vooral omdat iedereen ergens anders woont. Jaren gehad dat vrienden heerlijk konden stoken en ik in de zeikende regen stond, maar ook andersom. Zou gewoon mooi zijn als het in heel NL droog is :D

Voor de zenuwlijders onder ons :

byte-x-anti-nagelbijt-pen-4-ml-8710537042450.jpg

Jongens maak je niet te druk, we zijn afhankelijk van het weer, en helaas kunnen we daar niets aan veranderen :angel:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan