Toch vind ik het vreemd dat jij steeds zo tegen andere forum gebruikers ingaat? Ik snap de strekking van je verhaal... Maar je kunt niet ontkennen dat de feiten zoals ze er liggen, sprekend lijken op voorafgaande jaren.
EDIT: ik zie nu dat je je wel hebt uitgesproken over je bedenkingen, excuses
Check, maar toch ook nog even toelichten wat ik vreemd vind, want je constatering klopt volledig. Ik heb de laatste jaren een allergie ontwikkeld voor mensen die zomaar en snel (voor)oordelen. Dat gaat veel breder dan dit topic overigens. Het gaat ook over het vormen van een mening in een MasterBsc vs Pyro Depot discussie (op basis van eenzijdige informatie), het strooien met namen in een 'vuurwerkvangst' van 3000kg in Wormerveer, en zelfs nog veel breder dan dit forum en vuurwerk.
Mensen roepen vaak maar wat. Het is vaak napraten, iets direct voor waar aannemen als het je toevallig goed uitkomt (en omgedraaid), een bepaalde gebeurtenis simpelweg plotten in een andere situatie, etc. En dit alles zonder de feiten te kennen of zich in de situatie te verdiepen. Het is me allemaal wat te kortzichtig, maar wel steeds meer van toepassing in de huidige maatschappij, met dank aan social media.
Voor dit geval specifiek: er is (mogelijk!) een dier overleden. Ik vind het nogal kort door de bocht om hier zonder pardon overheen te walsen en dit als fake news te betitelen. Ja, ik walg van de tone of voice in dit bericht, ja ik twijfel over de echtheid (zeker ook op basis van eerdere gelijksoortige berichten), nee ik twijfel niet over de geilheid van de media op dit soort berichten. Maar ik kan niet beoordelen of en zo ja in hoeverre dit verhaal waar is. Anderen daarentegen hebben direct hun oordeel klaar zonder verdere toelichting of argumenten (behalve een greep naar het verleden).
En zoals ook eerder aangegeven: als het linkse kamp exact hetzelfde doet (want daar zijn ze ook heel goed in als het om vuurwerk gaat) dan vallen we er met z'n allen over en irriteren we ons aan alle onwaarheden. In dit soort mediaberichten doen wij echter precies hetzelfde. Beetje hypocriet. Het zou slimmer zijn we daarboven zouden staan en ons op feiten baseren (zoals sommigen gelukkig ook doen, zelfs in de media).