IJsselsteinse kat DJ Karel overleden door vuurwerk in achterwerk

Recent is nog op tv geweest dat dit gewoon met c4 word gedaan wat op een afstandje elektrisch word ontstoken. Het Cobra verhaal is in dezen dus "Fake news".

Niet iedere plofkraak wordt op dezelfde manier gedaan. Ik kan je verzekeren dat er tegenwoordig toch echt veel plofkraken met flitspoeder zijn gedaan. Flitspoeder is momenteel juist zo 'populair' omdat het relatief goedkoop is, gemakkelijk te verkrijgen en gemakkelijk in gebruik. Semtex, C-4 en nitroglycerine werden voorheen vaker gebruikt.

Nu afwachten of hier later weer een bericht achteraan komt dat het niet helemaal juist was. Dit hebben we even een paar jaar niet gehoord, maar daarvoor was het elk jaar raak met een soortgelijk bericht. Bleek later allemaal fake te zijn. Halen ze nu weer even een oud probeersel onder het stof vandaan?

Mocht het waar zijn, dan moet je dader opknopen. Mocht het wederom gelul zijn, dan mag je het AD wat mij betreft opheffen.

Nu afwachten of hier later weer een bericht achteraan komt dat het niet helemaal juist was. Dit hebben we even een paar jaar niet gehoord, maar daarvoor was het elk jaar raak met een soortgelijk bericht. Bleek later allemaal fake te zijn. Halen ze nu weer even een oud probeersel onder het stof vandaan?

Mocht het waar zijn, dan moet je dader opknopen. Mocht het wederom gelul zijn, dan mag je het AD wat mij betreft opheffen.

Nogmaals, er is een bron en er zijn foto's. https://www.geenstijl.nl/5150969/kat-dj-karel-vermoord-door-vuurwerk-in-anus/#comments https://www.facebook.com/marga.smolders/posts/1516514555154958

Tja. Ik zeg niet direct dat het niet waar is, maar dat ik ernstig twijfel. Er lopen hier ook wel wat katten door mijn tuin om er in te kakken. Als ik er een emmer water overheen wil kwakken lukt mij dat niet. Ik krijg ze niet te pakken, ze zijn vliegensvlug. En een kat pakken die niet wil is ook niet echt een fijne hobby. Tanden en nagels weet je wel. Maar goed, blijft zielig voor die bewuste kat, wat de oorzaak ook geweest is.

jaaaaa daar is ie weer. het jaarlijkse rotje in kat zn aars bericht.
Vond het al lang duren dit jaar.

er is een member die ergens in een topic een maand ongeveer geleden al genoemd heeft in de context van "ben benieuwd wanneer het rotje in kat nieuwsbericht weer opduikt

ik persoonlijk vind dat dit een VWC prijs waard is.

Jongens, help me even... behalve dat dit nieuwe bericht door eerdere berichten de schijn tegen zich heeft en de twijfel (terecht) groot is, wat is nu de relatie tussen beiden? Omdat er ieder jaar een 'vuurwerkkat' opduikt is dit bericht bij voorbaat al niet waar? Of...? Ik snap het echt niet, mis het causale verband tussen beiden compleet.

Jongens, help me even... behalve dat dit nieuwe bericht door eerdere berichten de schijn tegen zich heeft en de twijfel (terecht) groot is, wat is nu de relatie tussen beiden? Omdat er ieder jaar een 'vuurwerkkat' opduikt is dit bericht bij voorbaat al niet waar? Of...? Ik snap het echt niet, mis het causale verband tussen beiden compleet.

Ik zou van een causaal verband ook niet willen spreken? Dit is in het kader van oorzaak gevolg, iets wat nodig is om onrechtmatige daad aan te toetsen, bijvoorbeeld in het geval van schade. (in het verbintenisrecht ook wel het oorzakelijke verband tussen twee of meer feiten, maar dat is in dit geval niet van toepassing)

Wat frappant blijft is het feit dat een dergelijk bericht ieder jaar opduikt. Als dan ook nog blijkt dat de voorgaande berichtgevingen foutief waren zoals die in eerste instantie worden gepresenteerd, dan is het aannemelijk dat deze trend zich nu ook voortzet. Dit is dan gebaseerd op een vermoeden... echter in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie op de toekomst; zo gaat de spreuk. Toch is z'n vermoeden niet gebaseerd op lucht, maar op eerdere jaren, zoals al eerder aangegeven.

Toch vind ik het vreemd dat jij steeds zo tegen andere forum gebruikers ingaat? Ik snap de strekking van je verhaal... Maar je kunt niet ontkennen dat de feiten zoals ze er liggen, sprekend lijken op voorafgaande jaren.

EDIT: ik zie nu dat je je wel hebt uitgesproken over je bedenkingen, excuses

Als er sprake is van een vermoeden vind ik dat zeer speculatief. De media gaat er natuurlijk prat op. Metro verhaal in deze is het meest aannemelijk.

Als er sprake is van een vermoeden vind ik dat zeer speculatief. De media gaat er natuurlijk prat op. Metro verhaal in deze is het meest aannemelijk.

Nogmaals eens vermoeden dat niet gebaseerd is op lucht maar op voorafgaande jaren. Daarnaast is voor een causaal verband, een correlatie nodig... nieuws is daarom bijna per definitie niet causaal en heeft daarom altijd speculatie tot gevolg. Anders was het geen nieuws...

als iets speculatief is, dan berust het op een veronderstelling. Een veronderstelling is een synoniem voor vermoeden :idea: Dus daar heb je gelijk in! :yes:

Ik zat al te wachten tot deze weer voorbij kwam, ieder jaar hetzelfde :p Net als die kat vorig jaar, kwam ook door vuurwerk volgens het AD. toen twee weken later bleek dat die kat aangereden was hebben we daar niets meer over vernomen :no:

Nu alleen nog wachten op het huis dat ontploft door vuurwerk, wat achteraf een gaslek blijkt te zijn, en dan hebben we de hele rij weer gehad voor dit jaar :bye:

Toch vind ik het vreemd dat jij steeds zo tegen andere forum gebruikers ingaat? Ik snap de strekking van je verhaal... Maar je kunt niet ontkennen dat de feiten zoals ze er liggen, sprekend lijken op voorafgaande jaren.

EDIT: ik zie nu dat je je wel hebt uitgesproken over je bedenkingen, excuses
Check, maar toch ook nog even toelichten wat ik vreemd vind, want je constatering klopt volledig. Ik heb de laatste jaren een allergie ontwikkeld voor mensen die zomaar en snel (voor)oordelen. Dat gaat veel breder dan dit topic overigens. Het gaat ook over het vormen van een mening in een MasterBsc vs Pyro Depot discussie (op basis van eenzijdige informatie), het strooien met namen in een 'vuurwerkvangst' van 3000kg in Wormerveer, en zelfs nog veel breder dan dit forum en vuurwerk.

Mensen roepen vaak maar wat. Het is vaak napraten, iets direct voor waar aannemen als het je toevallig goed uitkomt (en omgedraaid), een bepaalde gebeurtenis simpelweg plotten in een andere situatie, etc. En dit alles zonder de feiten te kennen of zich in de situatie te verdiepen. Het is me allemaal wat te kortzichtig, maar wel steeds meer van toepassing in de huidige maatschappij, met dank aan social media.

Voor dit geval specifiek: er is (mogelijk!) een dier overleden. Ik vind het nogal kort door de bocht om hier zonder pardon overheen te walsen en dit als fake news te betitelen. Ja, ik walg van de tone of voice in dit bericht, ja ik twijfel over de echtheid (zeker ook op basis van eerdere gelijksoortige berichten), nee ik twijfel niet over de geilheid van de media op dit soort berichten. Maar ik kan niet beoordelen of en zo ja in hoeverre dit verhaal waar is. Anderen daarentegen hebben direct hun oordeel klaar zonder verdere toelichting of argumenten (behalve een greep naar het verleden).

En zoals ook eerder aangegeven: als het linkse kamp exact hetzelfde doet (want daar zijn ze ook heel goed in als het om vuurwerk gaat) dan vallen we er met z'n allen over en irriteren we ons aan alle onwaarheden. In dit soort mediaberichten doen wij echter precies hetzelfde. Beetje hypocriet. Het zou slimmer zijn we daarboven zouden staan en ons op feiten baseren (zoals sommigen gelukkig ook doen, zelfs in de media).

De desbetreffende facebookpagina is verwijderd?
Hoe dat zo? Ik vraag me af, wat daar weer achter zit.

Zitten jongens van dit forum achter.
Verder moeten we het hierbij laten gezien de ophef in het ’knallenkaart’ topic. Want daarvoor wordt het niet gedaan.

Ik heb een poes.

Ik zou nooit vuurwerk in zijn a$$ steken.
Vuurwerk is leuk.
Poezen ook.
Einde.

Dit is zo in en intriest..
Wat een achterlijke mensen bestaan er toch.

Ben onlangs zelf m'n lieve poes veel te jong kwijtgeraakt en het doet echt pijn.

Zo naar dit.. en of dit fake nieuws is? Dat durf ik niet te zeggen. Feit is wel dat er genoeg debielen rondlopen die niet met vuurwerk om kunnen gaan.

Dat verbod gaat er komen, het zal niets helpen uiteraard. Het is gewoon een makkelijke en zwakke oplossing waardoor wij onze mooie hobby gaan verliezen. En de debieltjes? Die vinden wel een andere manier om overlast te veroorzaken.

Edit: oude post dus.

Back
Bovenaan