Knallenkaart: meld hier overlast van vuurwerk

We moeten hier met zn alle bovenop zitten. Deze journalist lijkt een dubbele agenda te hebben. Dit soort initiatieven moeten we scherp op blijven, we hebben afgelopen periode al succes gehad met tegenacties dus dit meldpunt zal er ook aan gaan geloven!!!

We moeten hier met zn alle bovenop zitten. Deze journalist lijkt een dubbele agenda te hebben. Dit soort initiatieven moeten we scherp op blijven, we hebben afgelopen periode al succes gehad met tegenacties dus dit meldpunt zal er ook aan gaan geloven!!!

Precies dat!

VWC kiest ervoor om dergelijke berichten te verzamelen in het mediatopic.
Daar jaar in jaar uit duizenden reacties in dat topic op geven, is begrijpelijk maar deels ‘zinloos en stemmingmakerij’.

De bron/journalist op een ‘nette’ manier benaderen met redelijke tegenargumenten en/of waarheden, is de juiste manier om het tij van dergelijke tenenkrommende journalistiek succesvol te doen keren.

Men staat meestal echt wel open voor de waarheid, maar ze kunnen ook niet alles weten en zullen derhalve (goed onderbouwde) kritiek weten te waarderen, omdat ze dan een beter artikel kunnen maken.

Laatst bewerkt:
Journalastiek behoort toch neutraal te zijn en niet beinvloedbaar te zijn door eigen mening en overtuiging??

Mooi, voorlopig is deze geneutraliseerd! Goed werk. We moeten dit soort artikelen kritisch blijven bekijken en met tegengas komen. Ik heb het idee dat we dit jaar meer succes hebben dan vorig jaar, de vuurwerkblije zones werpt ook zijn vruchten af.

Vanzelfsprekend!

‘Beste redactie,

Hierbij wijzen wij u op de ‘knallenkaart’ en het artikel van Maartje Huijben op 08-12-19 16.48u.

Het kaartje lijkt met slechte software in elkaar geflanst te zijn en is alles behalve representatief en derhalve alles behalve serieus te nemen.

Er zijn reeds meldingen gedaan op zee, de oceaan, Afrika enz enz, met daarbij zeer onbehoorlijke teksten.

Een dergelijke kaart is alleen waardig als er goede controle op is, wat echter een dagtaak voor Maartje zal zijn.

Derhalve zijn haar ‘knallenkaart en artikeltje’, nu niet meer dan kansloze stemmingmakerij en goedkope journalistiek.

Vriendelijke groet,’

Wat een héérlijke mail, dank! Super werk, het heeft z'n vruchten afgeworpen zo te zien.

FireWire, prachtig verwoord, lekker om zo eens je gram te kunnen halen en die anti zieltjes de hoek in te sturen!

FireWire, prachtig verwoord, lekker om zo eens je gram te kunnen halen en die anti zieltjes de hoek in te sturen!

Dit is dé manier om het tij wbt dergelijke pruts journalistiek te keren.

Elk anti bericht wat door VWC hier op het forum in het media topic verzameld wordt, kunnen wij op deze manier effectief een tegen geluid bieden mits confronterend, feitelijk en netjes gebracht, ipv alleen hier in topics met losse flodders te schieten.

Voorbeeld:
Bij elk discutabel artikel de bron/journalist via de redactie-en persoonlijk per mail vragen of het illegaal vuurwerk of legaal goedgekeurd consumenten vuurwerk betrof in het betreffende artikel, zal ze een volgende keer zeker wél aan het denken zetten alvorens aan dergelijke artikelen te beginnen en-of het artikel zelfs direct te rectificeren.

Denk dat het eerder een probleem was met het vergaren van data wat niet zomaar mag (AVG) en daarom het artikel offline is gezet en niet zo zeer de kritiek die is geuit vanuit de pyro community.

Safe hem maar, want die kan je vast nog wel ‘ns deels gebruiken.:D

Geachte redactie,

Ik zie dat Uw krant een meldpunt voor vuurwerkoverlast heeft opgetuigd. Los van de vraag of het de taak is van een regionaal dagblad om zoiets te doen: dit meldpunt is lachwekkend kreupel opgezet, het is nog makkelijker te manipuleren dan het Meldpunt Vuurwerkoverlast van GroenLinks. Ik zie meldingen vanaf de Noordzee, vanuit Duitsland, Polen, Australie, Colombia, India en Turkije.

Ik heb de proef op de som genomen. Inmiddels weet ik dat het mogelijk is om onbeperkt meldingen te doen, met een verzonnen mailadres.

Doet U mij een lol en stop onmiddellijk met deze flauwekul. Dat zou voor Uw geloofwaardigheid als krant ook beter zijn.

Met vriendelijke groet,

Fegefeuer

Denk dat het eerder een probleem was met het vergaren van data wat niet zomaar mag (AVG) en daarom het artikel offline is gezet en niet zo zeer de kritiek die is geuit vanuit de pyro community.

Tsja, jij denkt wel meer...

Iedereen staat het natuurlijk vrij om ‘honderden niets uithalende’ opmerkingen (die aan de forumregels voldoen) aangaande dergelijke artikelen, op dit forum te posten om daar vervolgens negatieve stemmingmakerij, mee te genereren...

Zo haalt iedereen op zijn of háár eigen manier, genoegdoening uit dit forum...:yes:

Laatst bewerkt:
Gelukkig weet ik ook veel ;)
Heb je wel eens van ironie gehoord ? Het druipt van jou af Haha maargoed...

Alsof een krantje ooit na negatieve reacties iets offline gooit, zeker deze krant die het er een sport van maakt om vuurwerk in kwaad daglicht te stellen.

Laatst bewerkt:
Alsof een krantje ooit na negatieve reacties iets offline gooit, zeker deze krant die het er een sport van maakt om vuurwerk in kwaad daglicht te stellen.

Het zal je verbazen wat de NOS al allemaal heeft aangepast en herzien na een pittig doch rechtvaardig mailtje van ondergetekende. Het. Heeft. Echt. Zin. - maar echt!

In deze kaart zitten denk ik verrassend weinig AVG elementen, namelijk persoonsgegevens.
Een persoonsnaam (als die al op de kaart staat) mogen ze indekken door uitdrukkelijke toestemming te vragen om deze te delen. Een straatnaam is pas een persoonsgegeven als het gelinkt is als de woonlocatie van iemand. Dat er in een straat waar (onbekenden) wonen, knallen zijn, kan prima op de kaart wbt de AVG.

Ik vind je denkrichting wel interessant, maar ik vermoed dat dit echt een technische reden heeft.
Wacht maar, dalijk stat er ineens een verbeterde versie online.

Back
Bovenaan