Petitie: Vuurwerk in Apeldoorn

gaaf! Kijk even of je EU wetgeving omtrent Cat F1 hierin kan fietsen. Feit dat ze op Europees niveau (al is het maar op 1 categorie) geen juridische poot hebben om op te staan is altijd fijn om door de media te jagen!
ja maar we weten allemaal hoe de media een stemming weet te creeeren door feiten en uitspraken te bewerken of te verdraaien. Vaak betekend het niet veel goeds voor ons liefhebbers zodra vuurwerk in de media komt, zal denk ik nu niet anders zijn.

Print desnoods bepaalde cijfers zwart op wit:
- maar 27.3% voor een verbod volgens onderzoeksrapport
- cat F1 EU regelgeving

Tevens, wanneer ze over de gewonden beginnen: Testen van het ILT (daarom ook goed gekeurd), tonen aan dat het legale vuurwerk, en vooral het knalvuurwerk, niet die kracht heeft om iemand zo zwaar te verwonden, dat deze ledenmaten moet missen (argument van de anti's om knalvuurwerk te verbieden).

Druk ze met de neus op cijfers en feiten die daadwerkelijk terug te vinden zijn, dan heb je ze meer klem, dan door met oncontroleerbare argumenten te gaan strooien.

Echter, ondanks oncontroleerbaar, maar wel degelijk plausibel: de meeste mensen steken nu legaal vuurwerk af, echter is er een zeer grote kans dat een (groot) deel van die mensen toch naar het verboden en dus zwaarder vuurwerk zullen grijpen, want ze willen toch wat afsteken. Daarmee is er meer verboden vuurwerk in NL dan nu, gezien de huidige overtreders er ook wel mee door zullen gaan. Hiermee wordt de kans op overlast, schade en (zwaar) gewonden des te groter en lijkt een verbod, met die verwachtingen, juist averechts te werken en zijn juist de vuurwerktegenstanders dus medeplichtig. Soms is een legaal alternatief het enige middel om het in de hand te houden, vooral met zo'n diepgewortelde traditie als dit.

Laat tevens merken als liefhebber dat je elk vuurwerkslachtoffer (eigen schuld of niet) er 1 teveel vindt, maar jaarlijks belanden er meer mensen op de eerste hulp door drank, dan door vuurwerk. Volgens GGZ Totaal waren er in 2018 1800 doden te wijten aan alcohol gebruik (verkeersdoden meegeteld volgens mij).

Succes kerel en ik probeer je te volgen.

Mike, ik weet niet of jij de flyers zelf betaald of gesponsord krijgt? Misschien kunnen wij als VWC leden jou een bijdrage geven? Gewoon een ideetje:p

Heb ze zelf bekostigd, de prijs viel eigenlijk reuze mee! Alles voor het vuurwerkbehoud!
bizar, echt heb je dat zelf betaald?, is er na je artikel geen één verkoper / importeur naar je toe gekomen om samen met je op te trekken.... laat ze het lekker zelf uitzoeken.... mag jij de kastanjes uit het vuur halen. Wat een slap zooitje in vuurwerkland. De klant springt de bres op en zij spinnen er straks weer eens garen bij.

Robin Hood, Ed Raket, Vuurwerkgigant, Tuinwereld, intratuin, Kleinbussink, Meijerink, VuurwerkXXl, HMK waar zijn jullie ??

bizar, echt heb je dat zelf betaald?, is er na je artikel geen één verkoper / importeur naar je toe gekomen om samen met je op te trekken.... laat ze het lekker zelf uitzoeken.... mag jij de kastanjes uit het vuur halen. Wat een slap zooitje in vuurwerkland. De klant springt de bres op en zij spinnen er straks weer eens garen bij.

Robin Hood, Ed Raket, Vuurwerkgigant, Tuinwereld, intratuin, Kleinbussink, Meijerink, VuurwerkXXl, HMK waar zijn jullie ??

Ja kan er niet meer van maken! Ik kan straks wel zeggen dat ik er alles aan heb gedaan :) !

Ed raket biedt wel de helpende hand met informatie en hebben ook dummys geleverd voor de uitzending! Verder delen ze de informatie mbt het verbod

Wij hebben nu 4 toezeggingen waar de flyers komen te liggen.

Ed raket
Hmk
Meijerink
Intratuin

Ja kan er niet meer van maken! Ik kan straks wel zeggen dat ik er alles aan heb gedaan :) ! Wij hebben nu 4 toezeggingen waar de flyers komen te liggen.

Ed raket
Hmk
Meijerink
Intratuin

Aan jou ligt het zeker niet, maar had wel meer verwacht van de partijen die dit ook aangaat.

Ik bedoelde de winkels e.d met de gemeente. Ik zal morgen even kijken of ik het bericht terug kan vinden op Facebook..

Back
Bovenaan