Darky's sfeertopic!

Een stookmaat had met wat knutselen een prachtig project in elkaar gezet. Hij had diverse cakes achter elkaar gezet, met behulp van overlappend doorlonten. Dit werd een zeer geslaagd project! Liep mooi in elkaar over, en een fijne tijdsduur. De volgende producten zijn gebruikt:

Buurtassortiment (tailcake)
Silent Trails 3x in W-shape
Sunbeam 4
Redneck Revolt
Wall of Gold (gemod)
Royal Artillery 4x tails in V-shape
Viking

Met de jaarwisseling 2018-2019 staken we een fluitcake af. Ik weet niet eens meer welke cake dit was, maar de buren maakten om kwart over twaalf op dat moment meer indruk! Heerlijke sfeertje in de straat. Herkent iemand de fluitcake?

En ik heb nog even wat leuke sfeerfoto's bij elkaar gezocht!

Heerlijke sfeerfoto! Deze foto stamt alweer uit jaarwisseling 2009-2010, maar ik blijf hem super vinden.

Tien-uur-project klaarmaken bij de stookmeeting 2011-2012.

Tien-uur-project weer opruimen...

Vooraf...

En na afloop :p

TIP! De collectiefoto's in de starttopic zijn bijgewerkt! Vergeet ze niet te bekijken! :wink:

Het is december! De maand der maanden is aangebroken! Tijd voor een feestje :handsup:

De cakes Sirens Salvo en Sirens van Royal Fireworks zijn heel erg geschikt om in een project te verwerken. Dat had een stookmaat dan ook gedaan. In de rustige vooravond klinkt dit heel erg fijn! :blink:

Ook de cake Heavy Legend 16 leent zich prima voor projecten. Met zes stuks tegelijk klinkt het erg vet! Kost dan drie tientjes, maar knalt menig dikke cake er finaal uit. Keiharde dreunen van die salutes. Mits je de juist versie hebt!

Dit is een foto van het waaier project wat ik eerder toonde.

Foto's uit 2013, het laatste jaar dat je nog overdag mocht stoken...

Nieuwe update!

Ik stak afgelopen jaarwisseling een cake Viper aan van Wolff. Toevallig stak iemand anders net een Familie Party (eveneens van Wolff) aan. Een toevallige combinatie die nog best leuk uitpakte, met lekker van herrie van fluit en crackling!

Dit volgende project begint met een Aftershock Damage Inc. (Vuurwerkmania). Daarna volgen 4x Cracker Jack (Evolution) en ten slotte de finale van Crackling Chry 2.0 (Zena). Een lekker pittig project, met harde dreunen en een lucht gevuld met crackling!

Ik had afgelopen jaarwisseling ook een cake Noizz op de kop getikt. Dit is een cake van Vuurwerktotaal, maar om de één of andere reden is hij nauwelijks te vinden. Bijna geen winkel die hem heeft, en verdere productinfo is er niet van te vinden. Dus ik ben de eerste met een film!

Nieuwe update!

Ik stak afgelopen jaarwisseling een cake Viper aan van Wolff. Toevallig stak iemand anders net een Familie Party (eveneens van Wolff) aan. Een toevallige combinatie die nog best leuk uitpakte, met lekker van herrie van fluit en crackling!

Dit volgende project begint met een Aftershock Damage Inc. (Vuurwerkmania). Daarna volgen 4x Cracker Jack (Evolution) en ten slotte de finale van Crackling Chry 2.0 (Zena). Een lekker pittig project, met harde dreunen en een lucht gevuld met crackling!

Ik had afgelopen jaarwisseling ook een cake Noizz op de kop getikt. Dit is een cake van Vuurwerktotaal, maar om de één of andere reden is hij nauwelijks te vinden. Bijna geen winkel die hem heeft, en verdere productinfo is er niet van te vinden. Dus ik ben de eerste met een film!

Weinig over bekend maar eigenlijk geen verkeerde cake. Is het nu goud wat ik zie of neigt het meer naar oranje? (volgens mij begin ik kleurenblind te worden)

Het is zowel goud als oranje :p gouden willows met oranje blink, en ook oranje glitterwillows.

Dit is het label, met daarop verschillende codes.

Ik kan een code vinden die aan de HFF Cakebox doet refereren. De derde cake uit die box lijkt sterk op deze Noizz, maar lijkt toch iets anders.

Lijkt er qua effecten inderdaad sprekend op! Alleen is de Noizz 36 shots en de Pyro's Delight 25 shots.

Nieuwe update met de kerst! :blink:
Hier drie lekkere sfeerfilms van jaarwisseling 2017-2018. Dat was het jaar dat we een enorme bak met regen over ons heen kregen tussen 16 en 22 uur. Dus je ziet ons keihard stoken in de stromende regen, met druppels op de lens :p Maar stoken zouden we! Dit jaar hopen we natuurlijk lekker droog te kunnen stoken.

Allereerst lekker de sfeer opbouwen met een fontein. Ik weet niet eens welke fontein dit was. Maar dat hoeft ook niet. Want de sfeer spat er vanaf! Je kunt de kruitdampen bijna ruiken.

Vervolgens hebben we een prachtig waaier project van een stookmaat. We zien hier:
Sunbeam 3 (Evolution)
Colour Plum Coco (Cafferata)
Insane (Evolution)
Viking (Wolff)
Een uiterst geslaagde combinatie!

Als laatste doen we een echte KEIharde rammer bij! De Corolla Blue van Funke is op zichzelf al kei- en keivette bak. Maar als er twee mensen bij toeval een Corolla Blue in de auto blijken te hebben staan, dan zit er niks anders op dan deze tegelijk aan te steken! Wát een topper zeg! MEGAgrote boeketten. KEIharde dreunen. Echt een feestje!

Laatst bewerkt:
Het seizoen is zojuist dan ook officieel gestart! Een mooi moment om dit sfeertopic weer eens nieuw leven in te blazen.

Dit product heeft op VWC gek genoeg nog geen topic. Het is de Surprise Cake van Original. Een serie van acht cakes met artikelcode 4302. De exacte effecten zijn per cake dus een verrassing :p

Om deze nare dag maar snel te doen vergeten, heb ik een paar leuke sfeerfilms uit de archieven gehaald. Ik heb van jaarwisseling 2018-2019 een paar toffe films opgesnord. Dat jaar geen mist, dus de beelden zijn lekker scherp.

Als eerste een Bugano goud/zilver vulkaan uit Duitsland. Begon erg flauw, maar bouwt heel geleidelijk op. Zeker wanneer de zilveren fase losbreekt, wordt het echt indrukwekkend! Super hoge kwaliteit; de omgeving licht er helemaal van op. Spuit naar het einde toe ook wel 4 meter hoog.

Daarna een leuke combinatie van twee cakes die fijn in elkaar overlopen en perfect bij elkaar passen. Sunbeam 3 van Evolution, die over gaat in Lion van Pangu. Allebei goud met rode blinkers. Geen bruut project, maar in de uren voor middernacht zijn dit de projectjes en combinaties waar ik erg van kan genieten. Rustig de schoonheid van elk individueel schot kunnen bewonderen.

Een stuk meer geweld komt van dit volgende project af. Begint rustig met een Sunbeam 5 van Evolution. Maar daarna komt een 30 mm blok van Kometa. De burst van zo'n blok is toch echt wel effe een tandje beter dan ik gewend ben! :D

Het laatste project gooide bij mij wel hoge ogen! Twee kwalitatief hoogwaardige cakes van een merk waarvan ik normaal gesproken nooit iets zie. Gelukkig had een stookmaat dit aangeschaft en tot een dikke combinatie verwerkt. Cafferata Glitter Mine en Color Comet, daarna opgevolgd door Spinning to White Blink (ook van Cafferata). Volgens mij schoot de waaier in het begin een beetje door, maar DAMN! Wat is die dik!! :shocked: Heel kort maar ook heel krachtig.

Back
Bovenaan