Kan Apeldoorn vuurwerk nu wel of niet verbieden? CDA vraagt minister om duidelijkheid

Dat Maatschappij en Veiligheid zich gaat bemoeien met het Enschede-rapport van klokkenluider Van Buitene is veelbetekenend. Maatschappij en Veiligheid is een pr-vehikel van de politie, zitten vaak VVD-ers in het stichtingsbestuur. Een van de zaken die Van Buitene aanstipt, is dat louter consumentenvuurwerk wel degelijk de oorzaak van Enschede kan zijn geweest. Dat zou op termijn kunnen leiden tot het verbannen van alle vuurwerkopslag uit de bebouwde kom, volgens mij.

Dat Maatschappij en Veiligheid zich gaat bemoeien met het Enschede-rapport van klokkenluider Van Buitene is veelbetekenend. Maatschappij en Veiligheid is een pr-vehikel van de politie, zitten vaak VVD-ers in het stichtingsbestuur. Een van de zaken die Van Buitene aanstipt, is dat louter consumentenvuurwerk wel degelijk de oorzaak van Enschede kan zijn geweest. Dat zou op termijn kunnen leiden tot het verbannen van alle vuurwerkopslag uit de bebouwde kom, volgens mij.

Je maak mij echt niet wijs dat zo een explosie van 1.4 produkten kan zijn.
En in de beschrijving van 1.4 staat het volgens ook aangegeven.
Maar ze zullen er toch alles aan doen om het consumentenvuurwerk in kwaad daglicht te zetten.

Je maak mij echt niet wijs dat zo een explosie van 1.4 produkten kan zijn.
En in de beschrijving van 1.4 staat het volgens ook aangegeven.
Maar ze zullen er toch alles aan doen om het consumentenvuurwerk in kwaad daglicht te zetten.

Dat Maatschappij en Veiligheid zich er mee gaat bemoeien, is inderdaad een veeg teken.

wat ik mij door zogeheten vuurwerk kenners op vwc :wink:heb laten uitleggen mag Nederland geen delen verbieden toch?.maar als particulier stoken word verboden over de Hele breedte Dan wel, dan zou het Antwoord op topic start ja zijn.

Misschien doelen ze op de geruchten over de ijsfonteinen.Dan hebben we het inderdaad over
consumentenvuurwerk.

Mijn advies is een mail te sturen naar de 2e kamer fracties. Ik heb een mail gestuurd met de petitie en uitgelegd dat het echt niet ligt aan het Nederlandse Knalvuurwerk.
Heb een mail gestuurd naar:
PVV = [email protected] / En een bericht gestuurd op www.pvv.nl naar Lilian Helder.
FVD = Op de website en dan op het linkje contact. Beetje naar beneden scrollen en dan op suggesties klikken (Advies voor FVD?) Dan kan je een bericht sturen.
VVD = [email protected] / En een berichtje gestuurd naar Dilan Yesilgöz-Zegerius op de VDD Website.
CDA = [email protected] / [email protected]
SP = [email protected]

nederland is na klote groenlinkse hebben voor zeggen dag siterklaas dag oud jaar ales moet kapot wat nl traditie is en volk zal ooit dwars gaan doen en dan is deze regering klaar

Ja jongens, helaas is het nu zo dat ze lekker doorpakken en alles om zeep helpen.
Als ik naar mijn post kijk, dan riep ik dit exact twee jaar geleden dat dit eraan zit te komen.

Gewoon stemmen op partijen die wel redelijke argumenten hebben, zolang linkse clubje geen meerderheid hebben blijft dat verbod nog wel even uit.

Het is geen verassing toch dat linkse partijen tegen vuurwerk zijn.... Dat is al jaren zo en zal ook zo blijven.

Het is geen verassing toch dat linkse partijen tegen vuurwerk zijn.... Dat is al jaren zo en zal ook zo blijven.

PvdA houdt zich opvallend gedeisd. Niet verrassend, is tegen een landelijk totaalverbod.

We zijn tegen een algeheel vuurwerkverbod
De PvdA is tegen een algeheel verbod op vuurwerk. Zo’n verbod zal juist leiden tot een toename van illegaal vuurwerk. De meeste ongelukken vinden plaats door het stunten met vuurwerk, door niet de nodige veiligheidsmaatregelen en instructies in acht te nemen , en vaak gaat het om het vuurwerk dat tijdens oud en nieuw ook al verboden is , omdat het te gevaarlijk is. Een simpel verbod is in onze ogen niet toereikend. We hebben daarom een veelzijdige aanpak nodig, met harde en zachte maatregelen en met lokaal maatwerk.

https://www.pvda.nl/standpunten/veiligheid/vuurwerk/

Misschien doelen ze op de geruchten over de ijsfonteinen.Dan hebben we het inderdaad over
consumentenvuurwerk.
Bij enschede? Er is na Eschede onderzoek geweest naar Waterfalls, wat destijds altijd grclassificeerd was als 1.4G. Uit dat onderzoek bleek dat watervallen massaexplosief kunnen zijn onder bepaalde omstandigheden, waardoor het op aandringen van Nederland op de Europese standaardlijst deels naar 1.1G is gezet.
Het verschil zit hem in hoe vol de container zit. Container half vol waterfalls en het reageerts 1.4G, container vol en het wordt massa-explosief.

Destijds spraken we dus min of meer over consumentenvuurwerk datmogelijk heftiger reageerde dan verwacht. Maar dat komt door een classificatiefout en niet door ondeugdelijk product

Back
Bovenaan