12-jarige jongen loopt brandwonden op door kindervuurwerk.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Een 12-jarige jongen heeft woensdagmiddag in het Stadshart tweedegraads brandwonden opgelopen door vuurwerk.

brandwonden-NEWSDETAIL_1.jpg

De jongen had door een loszittende ketting problemen met zijn fiets gekregen in het Stadshart. Terwijl hij met de fiets bezig was, werd er door andere kinderen vuurwerk op hem gegooid.

Het vuurwerk kwam onder zijn jas terecht, waarbij het tegen zijn rug afging. Zijn rug verbrandde daarbij ernstig. De jongen is in het ziekenhuis behandeld aan zijn brandwonden.

Het ging om zogenoemd kindervuurwerk, dat valt onder vuurwerk categorie 1 en gedurende het hele jaar afgestoken mag worden en bij verschillende winkels in Amstelveen te koop is.

https://www.amstelveenz.nl/nieuws/12-jarige-jongen-loopt-brandwonden-op-door-kindervuurwerk.html

Tsja, Jammer dat zoiets weer op deze manier moet gebeuren. Ook cat 1 wil je niet onder je jas krijgen..

Ligt dit aan het vuurwerk of ligt het aan die kutjong die lopen te gooien naar mensen? Ee hele toon van dit bericht klopt al niet.....

Als ze hem met een straatklinker tegen zijn hoofd hadden gegooid hadden ze vast de straat nooit proberen te verbieden. Of straatvrijezones ingesteld.

Zeer leuk dat de media dit dan weer verdraaid om vuurwerk weer de schuld te geven :thumbsdown:

Hoezo proberen ze het vuurwerk de schuld te geven dan? Er word in het artikel toch duidelijk in de inleiding verteld dat het opzettelijk gedaan is door andere kinderen? Daarbij zorgt het vuurwerk voor de brandwonden dóór de actie v.d. kinderen.

Tuurlijk is dit niet een positief artikel omtrent vuurwerk maar er is vrij weinig aan gelogen of overdreven. Hooguit misschien de titel die beetje clickbait is.

Hopelijk is dit voor (toekomstige) ouders die dit lezen een mooie les om hun kinderen wat veiligheid met vuurwerk te leren. Cat 1 kán ook gevaarlijk zijn.

nou het is wel degelijk een sturend stukje,zo van het is zogeheten cat1 vuurwerk wat het Hele jaar blablabla

Er wordt totaal niets bericht over dat er een klopjacht gemaakt wordt op de daders of dat die eigenlijk aangehouden zijn. Dit soort situatie moet je aangrijpen om misbruik tegen te gaan met flink zware straffen

Ik begrijp het oprecht niet. Vind dit artikel op geen een mogelijke weg een poging doen naar een vuurwerkverbod/ vuurwerkvrije zones..

Ik kan de schrijven van dit artikel geen ongelijk geven dat hij uitlegt wat van vuurwerk het betreft. Als er niks bij geschreven stond en er alleen stond 'vuurwerk' vond ik het een kwalijkere zaak.

Denk dat het in deze meer gaat om het feit dat vuurwerk negatief in het nieuws komt > sturend naar een verbod.

Er wordt totaal niets bericht over dat er een klopjacht gemaakt wordt op de daders of dat die eigenlijk aangehouden zijn. Dit soort situatie moet je aangrijpen om misbruik tegen te gaan met flink zware straffen

hier verder wel mee eens.

Hoezo proberen ze het vuurwerk de schuld te geven dan? Er word in het artikel toch duidelijk in de inleiding verteld dat het opzettelijk gedaan is door andere kinderen? Daarbij zorgt het vuurwerk voor de brandwonden dóór de actie v.d. kinderen.

Tuurlijk is dit niet een positief artikel omtrent vuurwerk maar er is vrij weinig aan gelogen of overdreven. Hooguit misschien de titel die beetje clickbait is.

Hopelijk is dit voor (toekomstige) ouders die dit lezen een mooie les om hun kinderen wat veiligheid met vuurwerk te leren. Cat 1 kán ook gevaarlijk zijn.
“12-jarige jongen loopt brandwonden op door kindervuurwerk.“

Titel trapt al gelijk af met de vinger wijzen naar het vuurwerk, er wordt niet gezegd “werd besmeten door kinderen met” nee niks van dat, door vuurwerk

“Het ging om zogenoemd kindervuurwerk, dat valt onder vuurwerk categorie 1 en gedurende het hele jaar afgestoken mag worden en bij verschillende winkels in Amstelveen te koop is.”

Dit is ook al zo’n stukje, mensen gaan hierdoor de link leggen dat vuurwerk het hele jaar door te koop is en dat ze daarom zoveel overlast veroorzaken (mede omdat ze niet even goed lezen natuurlijk)

Volgend jaar cat1 verbod

Als dat bijdraagt aan het behoud vd eindejaars vuurwerk traditie, dikke prima!

Vuurwerk (in welke vorm dan ook) het hele jaar beschikbaar stellen werkt nou eenmaal niet in ons land.
Door dat Cat.1 is er nog meer gezeik gekomen dan er al was...

Iets met ‘De kat op het spek binden’.

De titel een beetje? Veel mensen lezen alleen maar een titel. De rest van het artikel valt inderdaad mee. Maar de titel zet wel de tendens en legt daar de aandacht. Dus de aandacht komt op vuurwerk en niet op mishandeling.

Want? Waarom werkt dit niet in ons land?

Omdat Cat.1, vuurwerk in het algemeen, in een nog negatiever licht zet, dan het al stond.
Dit hadden we er niet bij moeten hebben in de strijd vóór het behoud vd traditie, want Cat.1 zorgt voor:

Meer overlast

Meer slachtoffers

Meer onduidelijkheid

Meer vraagstukken

Meer geknutsel

Meer ellende

En dus idd...Voor nog meer gezeik!

Ik sluit me aan bij mijn onderbuurman.

OT: Wat heeft dat kereltje een enorme pijn gehad ‘én nu nog steeds’ door een verschrikkelijke actie ve ander!

Mocht ie überhaupt ooit nog van vuurwerk kunnen gaan genieten, dan kan ie gratis een dik pakket bij mij komen ophalen.
Dus als iemand hem achterhalen kan, stuur me maar een PM...

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan