Kruitinhoud moet juist gecommuniceerd worden!

Spijker op de kop, in andere branches zou niemand dit accepteren!

Jawel hoor.
In de voedingsindustrie gebeurd dit op grote schaal.
Meerdere programma’s op tv die er hun hoofdtopic aan wijden, maar er veranderd weinig tot niets.
De plofkippen ploffen nu hooguit wat minder...

Dit ben ik met je eens, en daarom heb ik ook in mijn mail vermeld dat we nog geen conclusies willen trekken omdat dit eigenlijk de eerste test is. Zelf heb ik namelijk ook getwijfeld om te mailen. Echter denk ik dat een importeur hier meer mee kan dan als wij geen mailtje sturen. Nu kan de importeur ons toch gewoon rustig uitleggen wat hier aan de hand is?
Afwijking van bijna 100% zou ik niet inzien waarom dat niet representatief zou zijn, je kan er wellicht 5% naast zitten i.v.m. ijking maar in de basis veranderd het niet t.o.v. professionele geijkte weegschaal.
De constatering blijft hetzelfde.

Is het niet wat voorbarig om op basis van de bevindingen van 1 persoon direct een importeur te mailen? Met alle respect.. maar 2 tubes ontleden en wegen op een huis-tuin-en-keuken- weegschaaltje is nou niet echt bepaald representatief. :bonk:

Eigenlijk ben ik het hier wel mee eens hoor. Los van het feit dat deze afwijking best fors is.
Maar presteert het product niet goed dan? Of is deze anders dan de films? En lees ook verhalen dat dit reeds bekend is bij importeurs etc...
De NL importeurs proberen hun stinkende best te doen om goede producten hier naartoe te halen zodat wij er met zijn allen van kunnen genieten. Deze worden in china (met de hand) gemaakt op basis van een productsheet...tuurlijk zitten daar afwijkingen in! En uiteraard kan het ook zo zijn de chinees er net een paar gram per tube minder in doet...op grote hoeveelheden spaar je dan flink wat uit.
Ik maak me er iig niet zo druk om, ik weet ook (vanuit bezoeken bij importeurs) dat die steeksproefsgewijs zeker hun producten wel controleren op kruitinhoud. Alleen kan er wel eens wat uitspringen helaas. Meld het gewoon bij de importeur en die zal je ook gewoon netjes antwoorden. Houdt hun ook weer scherp en is voor ons een win-win situatie.

Maar los van bovenstaande: Ik neem aan dat Sirens ook weet dat hij strafbaar bezig is? Het opensnijden van tubes staat gelijk aan het modificeren van vuurwerk namelijk. Doe dit dus ook nooit en zet het zeker niet op het forum. Dit willen wij namelijk ook niet hebben.

Jawel hoor.
In de voedingsindustrie gebeurd dit op grote schaal.
Meerdere programma’s op tv die er hun hoofdtopic aan wijden, maar er veranderd weinig tot niets.
De plofkippen ploffen nu hooguit wat minder...

klopt de plofkippen worden geinjecteerd met water om meer gewicht te hebben, in de pan zie je ze bijna een half keer zo klein worden doordat het water eruit verdampt.

Eigenlijk ben ik het hier wel mee eens hoor. Los van het feit dat deze afwijking best fors is.
Maar presteert het product niet goed dan? Of is deze anders dan de films? En lees ook verhalen dat dit reeds bekend is bij importeurs etc...
De NL importeurs proberen hun stinkende best te doen om goede producten hier naartoe te halen zodat wij er met zijn allen van kunnen genieten. Deze worden in china (met de hand) gemaakt op basis van een productsheet...tuurlijk zitten daar afwijkingen in! En uiteraard kan het ook zo zijn de chinees er net een paar gram per tube minder in doet...op grote hoeveelheden spaar je dan flink wat uit.
Ik maak me er iig niet zo druk om, ik weet ook (vanuit bezoeken bij importeurs) dat die steeksproefsgewijs zeker hun producten wel controleren op kruitinhoud. Alleen kan er wel eens wat uitspringen helaas. Meld het gewoon bij de importeur en die zal je ook gewoon netjes antwoorden. Houdt hun ook weer scherp en is voor ons een win-win situatie.

Maar los van bovenstaande: Ik neem aan dat Sirens ook weet dat hij strafbaar bezig is? Het opensnijden van tubes staat gelijk aan het modificeren van vuurwerk namelijk. Doe dit dus ook nooit en zet het zeker niet op het forum. Dit willen wij namelijk ook niet hebben.

Die laatste quote is nogal flauw.... lontjes aan elkaar koppelen is ook strafbaar alsof jij dat nooit doet.
Ik vindt het goed wat sirens doet, wij wij vermoeden heeft hij bevestigd om nou meteen met een vingertje te wijzen is wat flauw...

En de importeurs doen stinkende hun best om het hier te krijgen?... ja dat is ook zijn verdienmodel en bestaansrecht, dat is zijn handel. Dat moet kloppen zoals een iedere importeur. PON importeurt ook de volkswagen uit andere landen, kan toch niet zo zijn dat er ipv van 2.0 liter stiekum een 1.2 ingeschroeft wordt... zeg je dan ook "Maar hij doet zijn stinkende best?" klant betaald voor die 2 liter en niet voor een 1.2 simpel het moet enigszins kloppen afwijkingen van 50% en hoger is onacceptabel en riekt naar oplichting.

Inderdaad een flauwe opmerking. :rolleyes:

Ja laten we ook meteen maar stoppen met doorlonten.

Vanaf nu komen de grammen inhoud door via me glazenbol en koop ik alleen nog maar compounds.

En voor ik t vergeet, geen knallertjes meer uit belgie.

Je gaat hier ook even voor het gemak aan het verhaal voorbij dat importeurs het soms wel bewust doen en je het ze dus wel degelijk kwalijk kan nemen. Als je in je promotekst schrijft "een box met 6 500 grammers" maar op de cakes zelf staat dat er maar 400 gram in zit dan weet de importeur dus donders goed wat hij doet. Om nog maar te zwijgen over het feit dat je op de afbeelding van een box 2000 gram communiceert maar op je eigen website zet dat er maar 1150 gram in zit.

Wat een slappe reactie vol drogredenen zeg. Als dit daadwerkelijk vaker voorkomt, dan is het een terecht punt wat aangekaart wordt.

Wat maakt het uit of een product wel of niet goed presteert of wel of niet hetzelfde is op film. Het gaat om grote afwijkingen in gecommuniceerde gewichten.

Vanochtend een antwoord van Mania gekregen:

Ik lees in jouw zin een gemiddelde van 9,5 gram effect, 1,5 stijglading, 1 gram tail. Ik zie geen van deze getallen terugkomen in de optelsom van tube 1 en 2.

normaal gesproken heb je ca 3 gram blackpowder nodig en geen 1,5 gram.

Je kan in China natuurlijk niet je hand in het vuur steken met betrekking tot de kruit gewichten, maar over het algemeen zijn de verschillen niet zo groot zoals jij beschrijft.

Soms zit er misschien iets minder en soms teveel als wij het vergelijken met de TDS. Waar het om gaat is dat de algehele kwaliteit in orde is. Gezien de reacties op dit artikel vorig jaar was de kwaliteit dik in orde ;)

Dit had ik gestuurd:

Beste Vuurwerkmania,

Wij zitten als freaks met een vraag die ons toch dwars zit maar willen natuurlijk nog geen conclusies trekken aangezien dit nog niet vaker getest is.

Het betreft het volgende: is het waar dat de aangegeven hoeveelheid kruitgewicht niet overeenkomt met hetgeen wat op de verpakking zit van bijvoorbeeld de Mega 6 Star Assorted?

Hierbij een citaat uit een test van een van de freaks:

" 2 tubes gewogen.

Tube 1

Totale tube 24.7 gram
Stopkruit 3.9
Siersterren 8.2
Flash 2.0
Effect totaal 10.2
Leeg buisje met onderstop en tail 10.6

Tube 2

Totale tube 25.3 gram
Stopkruit 5.6
Siersterren 7.1
Flash 2.1
Effect totaal 9.2
Leeg buisje met onderstop en tail 10.5

Op de pot staat 425 gram

Ik heb hier een gemiddelde van 9.5 gram effect lading, 1.5 gram stijglading en 1 gram tail erbij kom ik op een totaal van 12 gram per shot

20x 12 gram is 240 gram.

Conclussie

Importeur 425 gram
Gewogen 240 gram "

Het blijft een erg mooi product, maar wij voelen ons toch enigzins bedrogen aangezien het kruitgewicht totaal niet overeenkomt met wat er beloofd word.

Kunnen jullie aan ons uitleggen wat hier aan de hand is? Het is natuurlijk maar 1 test nu, maar de kans is dus aanwezig dat dit bij alle cakes zo is.

Wij horen graag zo spoedig mogelijk van jullie.

Met vriendelijke groet,

Duidelijk iemand die ergens diep in zit.

Stinkende best kan ik niks over zeggen maar ik ben wel van menig dat er maar weinig zijn die echt iets verkopen waar ze achter staan. De meeste kijken volgens mij alleen naar de euro's en niet naar het product dus dat stinkende best voor goede producten gaat er bij mij niet in.

En ik geloof zeker dat die chinees die die cake vult geen heiligboontje is en als het simpel voor hem is om er minder in te doen dat die dat doet want hij verdiend al niet zoveel dus groot gelijk heb die!

Het feit dat je steekproeven doet geeft jou niet het recht om te zeggen het is 2kilo en dan met 1,1kg aan komen. Als je 2 kilo besteld heb prima en je dan van die chinees 1,1kg krijgt ook prima. Dan bel je eerst die chinees die scheld je verrot en dan vermeld je duidelijk dat je product geen 2kg maar 1,1kg bevat. Lullig is dat zeker maar dit word meer gewaardeerd dan dat je denkt 2kg te kopen en 1,1 te krijgen.

Product goed presteert? Tja een leek zal het niet snel door hebben maar ik weet niet hoe het met anderen zit maar als ik iets voorbij zie komen waar 25 gram in hoort te zitten en ik krijg ineens 10/15 gram te zien dan ga ik toch wel denken hier klopt iets niet. Kan het daarna uiteraard niet meer bewijzen maar toch mij geeft het geen goed gevoel en daarom koop ik een hoop dingen ook niet meer.

Mijn vermoeden is dat bijvoorbeeld mania zich hier op grote schaal schuldig aanmaak de hoeveelheid producten die ik heb gehad die vervolgens of anders uitwerken of echt waardeloos effect hadden voor wat je zou verwachten van dergelijke inhoud. Contact opnemen heeft overigens geen nut want ze doen er geen flikker mee!

Ik ben geen fan van katan maar dat is wel de enigste waar ik tot nu toe mee heb kunnen praten over de negatieve ervaring met bepaalde producten en dat mag ook wel vermeld worden.

Vanochtend een antwoord van Mania gekregen:

Ik lees in jouw zin een gemiddelde van 9,5 gram effect, 1,5 stijglading, 1 gram tail. Ik zie geen van deze getallen terugkomen in de optelsom van tube 1 en 2.

normaal gesproken heb je ca 3 gram blackpowder nodig en geen 1,5 gram.

Je kan in China natuurlijk niet je hand in het vuur steken met betrekking tot de kruit gewichten, maar over het algemeen zijn de verschillen niet zo groot zoals jij beschrijft.

Soms zit er misschien iets minder en soms teveel als wij het vergelijken met de TDS. Waar het om gaat is dat de algehele kwaliteit in orde is. Gezien de reacties op dit artikel vorig jaar was de kwaliteit dik in orde ;)

Dit had ik gestuurd:

Beste Vuurwerkmania,

Wij zitten als freaks met een vraag die ons toch dwars zit maar willen natuurlijk nog geen conclusies trekken aangezien dit nog niet vaker getest is.

Het betreft het volgende: is het waar dat de aangegeven hoeveelheid kruitgewicht niet overeenkomt met hetgeen wat op de verpakking zit van bijvoorbeeld de Mega 6 Star Assorted?

Hierbij een citaat uit een test van een van de freaks:

" 2 tubes gewogen.

Tube 1

Totale tube 24.7 gram
Stopkruit 3.9
Siersterren 8.2
Flash 2.0
Effect totaal 10.2
Leeg buisje met onderstop en tail 10.6

Tube 2

Totale tube 25.3 gram
Stopkruit 5.6
Siersterren 7.1
Flash 2.1
Effect totaal 9.2
Leeg buisje met onderstop en tail 10.5

Op de pot staat 425 gram

Ik heb hier een gemiddelde van 9.5 gram effect lading, 1.5 gram stijglading en 1 gram tail erbij kom ik op een totaal van 12 gram per shot

20x 12 gram is 240 gram.

Conclussie

Importeur 425 gram
Gewogen 240 gram "

Het blijft een erg mooi product, maar wij voelen ons toch enigzins bedrogen aangezien het kruitgewicht totaal niet overeenkomt met wat er beloofd word.

Kunnen jullie aan ons uitleggen wat hier aan de hand is? Het is natuurlijk maar 1 test nu, maar de kans is dus aanwezig dat dit bij alle cakes zo is.

Wij horen graag zo spoedig mogelijk van jullie.

Met vriendelijke groet,

Lekker mkkelijk gedacht dit. Kwaliteit is goed, dus het is goed.
Nee, ik kreeg minder dan beloofd en de kwaliteit had nog beter kunnen/moeten zijn. Dat is het probleem

Lekker mkkelijk gedacht dit. Kwaliteit is goed, dus het is goed.
Nee, ik kreeg minder dan beloofd en de kwaliteit had nog beter kunnen/moeten zijn. Dat is het probleem

Ik heb precies hetzelfde gevoel bij het antwoord wat ik kreeg. Ik zit nu te malen wat ik hierop nou kan antwoorden...

Kwaliteit is natuurlijk belangrijk, maar als er staat 240gram kruit per cake, kijk ikzelf toch gauw naar een set met meer kruit. Misleiding vind ik een goed woord ervoor.

Ik heb precies hetzelfde gevoel bij het antwoord wat ik kreeg. Ik zit nu te malen wat ik hierop nou kan antwoorden...

Kwaliteit is natuurlijk belangrijk, maar als er staat 240gram kruit per cake, kijk ikzelf toch gauw naar een set met meer kruit. Misleiding vind ik een goed woord ervoor.

Tja, dat je een 6 cilinder auto koopt, maar dat hij op 5 pitten loopt. Tja qua prestaties doet hij het goed ( in de praktijk niet helemaal waar, maar …. )

Bah die slappe hap reactie kon er ook nog wel bij.

Ik ga de spullen van mania lekker annuleren, laat ze een ander in de zeik nemen.

Je koopt een pak melk van 1 liter, komt thuis en denkt pak is wel heel licht, even de litermaat erbij=800ml. Maar ach de melk is wit en lekker:bonk:

Denk dat mania op haar producten beter een sierlijke "e" kan zetten achter de kruitinhoud, voor de geintreseerden die "e" betekend om en nabij de 1 liter inhoud. Dus er mag wettelijk een afwijking in zitten:D:wink:.

Of je maakt gewoon waar wat je zegt en levert wat je beloofd. Vindt dit verschil heel groot en het woord misleiding op zijn plaatst in dit geval.

nee Lang of kort ouwehoeren niet leveren watje belooft is oplichting,Al gebeurd dat zo vaak in reclames de auto emisies etc etc.al zijn er zat dubbele petten goedpraters op vwc het daar niet Mee eens.

Ik vind het goed dat dit eens besproken wordt en ook aangetoond wordt middels een onderzoek, je kan discusieren over de wijze van onderzoek maar de resultaten liegen er niet om, als je als consument bijna 100% afwijking vindt zou een profie met gekalibreerd gereedschap wellicht een zuivere meting verrichten maar laat dat 10% verschillen dan nog ben je besodemieterd, en je kan je als importeur dan niet verschuilen achter het feit dat het handwerk is en die chinees de boel loopt te flessen, nee jij staat achter je product en kwaliteit jij hebt zorg voor kwaliteit tijdens de productie. Die WTF Box is ook een mooi voorbeeld, dat ding presteerde echt niet als een cake / box met dat gewicht.... was ook om te huilen.... ja hij was €30,-- dus moet je niet zeuren, klopt... maar het vertrouwen verlies je wel.

Als Mania maar weet dat ik het hierbij niet laat zitten. Welke stappen ik moet zetten en wie ik moet inlichten weet ik nog niet, maar dat ik actie ga ondernemen is 1 ding wat zeker is:copper:

Back
Bovenaan