CDA gemaild betreft vergadering F3 verbod.

Eerlijk is eerlijk, ze kunnen beter de F2 singleshots verbieden dan de F3.
De F3 variant is namelijk het probleem niet.

Mwa. F2 zit ook geen groot probleem,dat is mentaliteit. Maar ik snap je punt.
Zou wel zonde zijn als daarnee de Tails en enkele Whistle singleshot verloren gaat. Dat is grotendeels F2 namelijk

Mwa. F2 zit ook geen groot probleem,dat is mentaliteit. Maar ik snap je punt.
Zou wel zonde zijn als daarnee de Tails en enkele Whistle singleshot verloren gaat. Dat is grotendeels F2 namelijk
Of ze een stuk duurder maken, die dingen kosten ook werkelijk geen drol meer.... ze lopen er met rugtassen vol mee.

Goed gedaan, laurence.

Die Van Dam neemt de kiezer in ieder geval serieus. Ik denk dat er maar weinig Kamerleden zijn die persoonlijk reageren op mails.

Maar of het CDA het afsteken van dat mooie siervuurwerk zal blijven verdedigen? Ik betwijfel het zeer. Als het even kan, trekken ze de stekker er uit. Van Dam heeft het al verscheidene keren gehad over een periode van tien jaar.

Als ze singleshots verbieden verplaatst het probleem zich naar een ander product let maar op.
Of ze halen het gewoon in Duitsland of Belgie.

Misschien lees ik het helemaal verkeerd, maar uit de reactie van de Hr van Dam lijkt het nog steeds dat het F3 verbod er niet is?

Zie stukje tekst:

Mijn voorstel is nu juist om in categorie F2 (consumentenvuurwerk) singleshots en zware vuurpijlen te verbieden. Die producten veroorzaken relatief vaker letsels én ze zijn een geval voor hulpverleners.

Ik dacht dat dit al besloten was?

Verder goed bezig Laurence!

Goed gedaan, laurence.

Die Van Dam neemt de kiezer in ieder geval serieus. Ik denk dat er maar weinig Kamerleden zijn die persoonlijk reageren op mails.

Maar of het CDA het afsteken van dat mooie siervuurwerk zal blijven verdedigen? Ik betwijfel het zeer. Als het even kan, trekken ze de stekker er uit. Van Dam heeft het al verscheidene keren gehad over een periode van tien jaar.

CDA is voorstander van totaalverbod, alleen in DenHaag hebben ze nog andere partij belangen.

Als ze singleshots verbieden verplaatst het probleem zich naar een ander product let maar op.
Of ze halen het gewoon in Duitsland of Belgie.

Inderdaad, ik zie f2 singleshots verbieden ook niet als oplossing, men gaat het dan gewoon in de buurlanden halen of dan gaan de jongeren naar illegaal vuurwerk, aangezien singleshots (minus knalcakes en dergelijke) het enige stukje vuurwerk wat nog een knal geeft.

Dit gaat alleen maar averechts werken

De oplossing is niet om het voor de jeugd zo zuur mogelijk te maken maar gewoon betere voorlichting, hogere straffen op misbruik van vuurwerk. Of gewoon kinderachtig gaan doen en nitraten tot 2 gram flash terugeisen in ruil voor een verbod op singleshots.

De oplossing is niet om het voor de jeugd zo zuur mogelijk te maken maar gewoon betere voorlichting, hogere straffen op misbruik van vuurwerk. Of gewoon kinderachtig gaan doen en nitraten tot 2 gram flash terugeisen in ruil voor een verbod op singleshots.

Men hoeft niks te eisen. Als men zich nu eens normaal gedraagt en zich aan de regels houd dan komt de rest vanzelf! maarja mensen en gedragen... ik ga erg ver

CDA is voorstander van totaalverbod, alleen in DenHaag hebben ze nog andere partij belangen.

Over totaalverbod wordt in Den Haag beslist, toch?

Maar het valt wel op dat na Apeldoorn ook in Arnhem het CDA het voortouw heeft genomen. Nou ja, de partij moet maar vooral doorgaan zo. Grootste deel aanhang zit in Overijssel, de meest vuurwerkblije provincie van Nederland. Raken ze na de boeren ook de vuurwerkliefhebbers kwijt.

Ik ben positief dat men eens reageert! en vind dit daarom ook een geslaagde aktie. Enigste waar ik mee zit is dat we er geen reet aan hebben want die gasten zijn allemaal niet te vertrouwen ze zeggen dit en ze doen dat. Maar daar kunnen wij niks aan doen helaas.

Back
Bovenaan