Reclame maken als winkel op Facebook

Pyroguy

VWC lid
Zijn er winkels die actief reclame maken op Facebook middels de Promotie functie van Facebook? Ik heb de functie wel eens geprobeerd, maar alles wat vuurwerk gerelateerd is wordt geblokt door Facebook, omdat het in strijd zou zijn met de regels. Ben benieuwd of anderen dit ook zo ervaren of dat hier ook uitzonderingen op worden gemaakt?

Zijn er winkels die actief reclame maken op Facebook middels de Promotie functie van Facebook? Ik heb de functie wel eens geprobeerd, maar alles wat vuurwerk gerelateerd is wordt geblokt door Facebook, omdat het in strijd zou zijn met de regels. Ben benieuwd of anderen dit ook zo ervaren of dat hier ook uitzonderingen op worden gemaakt?

Ik ervaar hetzelfde Johan, ik krijg niets geplaatst omdat het vuurwerk geralateerd is

Ongelofelijk he?! Hetzelfde komt terug bij de e-sigaret, dit is begrijpelijk, omdat het onder de tabaks- en rookwarenwet valt.

Echter vuurwerk... Ja ik kan het niet begrijpen... maarja, wie bent :bonk:

Laatst bewerkt:

Dit klopt helemaal, daar hebben wij als importeurs ook last van. Nog erger is het op Instagram, daar wordt het hele account simpelweg verwijderd.

Enige manier op Facebook is vuurwerkgroepen benaderen en promo's uit dealen. Heb je ook meteen target traffic, hoge ROI

Toch pure discriminatie dit, wat een nonsens, laat ze eens op al het andere puin focussen op of al die mensen die worden opgelicht door fake pagina’s etc.

De ervaring vorig jaar is dat er af en toe wat tussen door kan glippen. Hadden 5 pogingen gedaan en 1 was iig gelukt.

Facebook zoekt vermoedelijk via algoritmes op bepaalde zoekwoorden of combinaties, vuurwerk/firework - Oud en nieuw - nieuwjaar etc. Misschien zelfs image recognition om te scannen naar vuurwerk afbeelfingen, maar dat weet ik niet zeker. Als je zulke woorden kunt omzeilen, heb je kans dat je erdoor glipt. Wel je doelgroep afstemmen natuuurlijk, anders gooi je geld weg :wink:

Toch pure discriminatie dit, wat een nonsens, laat ze eens op al het andere puin focussen op of al die mensen die worden opgelicht door fake pagina’s etc.

Heeft niets met discriminatie maar met Amerikaanse wetgeving te maken. Dit geldt voor ALLE Amerikaanse bedrijven waar je gesponsorde berichten kunt plaatsen: Google, Facebook, Youtube, Instagram, enz. In de Amerikaanse wet staat namelijk dat het verboden is om online betaalde reclame te maken voor vuurwerk, ongeacht of het legaal vuurwerk is of niet. Ik kom van origine uit de ICT en heb nog wat connecties in die wereld. Ik heb een paar jaar geleden gesprekken gehad met Facebook NL en Google NL en beiden kwamen met exact dezelfde uitleg en wetsbepalingen op de proppen. Zelfs toen ik aantoonde dat de NL-overheid het vuurwerk controleert en goed keurt zeiden ze dat ze er niets aan konden doen omdat de zij als Amerikaans bedrijf zich niet alleen aan de NL- maar ook aan de VS-wetgeving moeten houden.

Back
Bovenaan