Stelling: Uitgebreid vuurwerkverbod goed plan

MikosjePyro

VWC lid
Het vuurwerkverbod zou volgens een deel van de Tweede Kamer verder moeten worden uitgebreid om de jaarwisseling veiliger te laten verlopen. Zware vuurpijlen en ’single shots’ zouden uit de schappen moeten verdwijnen omdat ze teveel schade en letsel veroorzaken.

Stelling van de Dag: Uitgebreid vuurwerkverbod goed plan

Doe mee aan de Stelling van de Dag (tot 15.30 uur). Iedere werkdag kunt u via onze website meedoen aan De Telegraaf-lezersenquête. Deze stelling gaat over actuele onderwerpen die in de samenleving spelen. De uitslag vindt u een dag later op de Wat U Zegt-pagina in De Telegraaf en uiteraard op www.wuz.

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1086352399/stelling-uitgebreid-vuurwerkverbod-goed-plan

"De politie pleit voor een strenger vuurwerkverbod omdat agenten en andere hulpverleners vaak worden belaagd met vuurpijlen en ‘single shots’. Vindt u dat de politiek hen moet beschermen?"

Ja
Nee

Wat een mega suggestieve vraag! Ja ze moeten beschermt worden maar NEE niet door een vuurwerkverbod!

"De politie pleit voor een strenger vuurwerkverbod omdat agenten en andere hulpverleners vaak worden belaagd met vuurpijlen en ‘single shots’. Vindt u dat de politiek hen moet beschermen?"

Ja
Nee

Wat een mega suggestieve vraag! Ja ze moeten beschermt worden maar NEE niet door een vuurwerkverbod!
niet alleen deze helaas. Er staan eer nog twee.

ik heb het volgende op de open vraag ingevuld:

''Wat een ontiegelijke suggestieve vraagstellingen. Echt belachelijk voor woorden, gewoon om om van te kotsen. Hoe wil je nu tot fatsoenlijke cijfers komen? En straks de koppen van de kranten weer vol zetten met one-liners om aandacht te trekken en geld binnen te harken. Ik hoop dat jullie trots op jezelf zijn.''

Het slaat gewoon echt nergens op... Die hele vragenlijst hangt van de fouten in elkaar.

verbod op single shots liever niet maar ik begrijp het wel..... als je ziet hoe er hiermee om wordt gegaan is dit inderdaad wel het gevaarlijkste stuk vuurwerk. Als je een singleshot weggooit als een knaller is het gokken waar deze heen gaat. Heb het meermaals meegemaakt dat het maar net goed afloopt.

verbod op single shots liever niet maar ik begrijp het wel..... als je ziet hoe er hiermee om wordt gegaan is dit inderdaad wel het gevaarlijkste stuk vuurwerk. Als je een singleshot weggooit als een knaller is het gokken waar deze heen gaat. Heb het meermaals meegemaakt dat het maar net goed afloopt.
Vergeet niet dat de singleshots pas populair zijn geworden nadat gewoon knalvuurwerk terug moest naar 150db. Het is dus een 'probleem' dat de politiek zelf gecreëerd heeft. Met een verbod op singleshots gaan ze het volgende probleem creëren, een toename van illegale knallers. Let maar op. Vervolgens gaan ze roepen om een totaalverbod.

Back
Bovenaan