Vredesvuurwerk Merksem 29-09-2018

Lag het aan mij of was het budget dit jaar veel minder ?

Volgens mij hebben ze hetzelfde budget, maar hebben ze veel geld gestoken in de lazers en lampen. De bommen die we zagen, waren echter wel van goede kwaliteit. Dat zal ook iets meer geld kosten dan de doorsnee Chinese bommen.

Volgens mij hebben ze hetzelfde budget, maar hebben ze veel geld gestoken in de lazers en lampen. De bommen die we zagen, waren echter wel van goede kwaliteit. Dat zal ook iets meer geld kosten dan de doorsnee Chinese bommen.

Budget is al jaren op hetzelfde niveau. We gebruiken inderdaad liever kwaliteit dan een overkill aan kwantiteit. De lasers is een nieuwe toevoeging dit jaar op verzoek van de Burgemeester om de totale geluidsdruk van de show wat om laag te brengen. De shells die wij schieten van Spaanse, Italiaanse en Duitse makelij maken nogal wat herrie (vind ik persoonlijk niet erg.. Maar de omwonende zijn nogal van het klagerige soort..).

Daarom hebben we nu dus full color lasers in de show verweven. En om toch wat oooh en aahs op te wekken schieten we dan nog wat meer kwaliteit! Ik heb zelf weer genoten van de show, vond het een mooie show. Ook al heb ik er zelf aan gewerkt.

Ik heb natuurlijk ook wat plaatjes en een mooie 4K video van deze show gemaakt:

DBK_MERKSEM_WEB_29-9-2018_001.jpg

DBK_MERKSEM_WEB_29-9-2018_002.jpg

DBK_MERKSEM_WEB_29-9-2018_003.jpg

DBK_MERKSEM_WEB_29-9-2018_007.jpg

DBK_MERKSEM_WEB_29-9-2018_009.jpg

DBK_MERKSEM_WEB_29-9-2018_010.jpg

DBK_MERKSEM_WEB_29-9-2018_011.jpg

DBK_MERKSEM_WEB_29-9-2018_012.jpg

DBK_MERKSEM_WEB_29-9-2018_015.jpg

DBK_MERKSEM_WEB_29-9-2018_016.jpg

DBK_MERKSEM_WEB_29-9-2018_017.jpg

DBK_MERKSEM_WEB_29-9-2018_018.jpg

DBK_MERKSEM_WEB_29-9-2018_019.jpg

DBK_MERKSEM_WEB_29-9-2018_020.jpg

DBK_MERKSEM_WEB_29-9-2018_021.jpg

DBK_MERKSEM_WEB_29-9-2018_000.jpg

En dan nog de video:

on-topic: prachtige show met veel verschillende aspecten!

off-topic: doet mij pijn in het hart om weer te horen dat een stel omwonende 'last' hebben van een vuurwerkshow van 20 min... waar honderden andere juist plezier van hebben. Én toch luisteren we weer naar de paar omwonenden, echt verschrikkelijk vind ik zoiets.

on-topic: prachtige show met veel verschillende aspecten!

off-topic: doet mij pijn in het hart om weer te horen dat een stel omwonende 'last' hebben van een vuurwerkshow van 20 min... waar honderden andere juist plezier van hebben. Én toch luisteren we weer naar de paar omwonenden, echt verschrikkelijk vind ik zoiets.

Dank je!

Tsja, de Burgemeester is daar nu eenmaal gevoelig voor. Naar het schijnt staat de beste Burgervader bekend ook als een echte dierenvriend.. Dus ja dan is zo iemand snel te beïnvloeden. Gelukkig hebben we het nu zo op kunnen lossen met dit compromie. De eerste plannen waren namelijk een compleet stil vuurwerk

Dank je!

Tsja, de Burgemeester is daar nu eenmaal gevoelig voor. Naar het schijnt staat de beste Burgervader bekend ook als een echte dierenvriend.. Dus ja dan is zo iemand snel te beïnvloeden. Gelukkig hebben we het nu zo op kunnen lossen met dit compromie. De eerste plannen waren namelijk een compleet stil vuurwerk

Ja in dat geval was het een mooi compromie, echter een compromie moeten sluiten om iets wat toegestaan is gaat mij te ver. Je mag met vergunning dit toch doen? Daarom mogen er ook maar zoveel vergunningen per plaats afgegeven worden per jaar? (correct me if i'm wrong) Dat is op zichzelf al een compromie om overlast te verminderen.

Bij mij is ieder jaar een grote wielerronde voor amateurs, je wilt niet weten hoe mijn straat uitziet zodra die weer vertrokken zijn. Mijn straat wordt namelijk omgetoverd tot parkeer terrein. Ik heb hier een dikke 3 dagen overlast van; zoals het niet meer weg kunnen met mijn auto, geluidsoverlast en rommel wat over de heg heen mijn terrein op wordt gegooid etc. Maar ik vind dit allemaal prima want ik gun die mensen dat ook, en ben blij dat de gemeente het bij 1 keer jaar houdt. Ga me dan niet ook nog inzetten om op die dag zelf compromis te sluiten over wat wel en niet mag...

Maarja ik dwaal weer af en probeer mijn frustratie van mij af te schrijven, of beter gezegd het verdriet wat ik er van heb :p

Nogmaals prachtige show neergezet met de beschikbare middelen!

Laatst bewerkt:
Ja in dat geval was het een mooi compromie, echter een compromie moeten sluiten om iets wat toegestaan is gaat mij te ver. Je mag met vergunning dit toch doen? Daarom mogen er ook maar zoveel vergunningen per plaats afgegeven worden per jaar? (correct me if i'm wrong) Dat is op zichzelf al een compromie om overlast te verminderen.

Bij mij is ieder jaar een grote wielerronde voor amateurs, je wilt niet weten hoe mijn straat uitziet zodra die weer vertrokken zijn. Mijn straat wordt namelijk omgetoverd tot parkeer terrein. Ik heb hier een dikke 3 dagen overlast van; zoals het niet meer weg kunnen met mijn auto, geluidsoverlast en rommel wat over de heg heen mijn terrein op wordt gegooid etc. Maar ik vind dit allemaal prima want ik gun die mensen dat ook, en ben blij dat de gemeente het bij 1 keer jaar houdt. Ga me dan niet ook nog inzetten om op die dag zelf compromis te sluiten over wat wel en niet mag...

Maarja ik dwaal weer af en probeer mijn frustratie van mij af te schrijven, of beter gezegd het verdriet wat ik er van heb :p

Nogmaals prachtige show neergezet met de beschikbare middelen!

Dank voor de complimenten :)

Het idee van dit stille vuurwerk kwam primair van uit Brussel. Waar men eerder vorig jaar een voorbeeld showde door een Nederlands vuurwerk bedrijf op aanvoering van een dierenactivisten organisatie. Met dit zogenaamde "stille" vuurwerk heeft dit bedrijf ("bedankt" he! :mad: ) bijna een complete vuurwerkbranche de nek omgedraaid.

Het gevolg was dat bijna elk (wij DBK dus ook) vuurwerkbedrijf in België telefoontjes kreeg van gemeentes en andere opdrachtgevers met vragen over dit. Het verdere gevolg was dus ook dat ook Merksem dit dus in eerste instantie wilde. We hadden toen al een offerte uitgezet naar hun voor de reguliere show. Vlak voor de toekenning van deze show kwam dus de vraag voor zo een stil vuurwerk. Hierop hebben wij Merksem uitgelegd wat consequenties zijn van zo een show.. 1 het is veel duurder, je zal met meer producten moeten werken om het nog iets of wat op te vullen en mooi te krijgen. 2 Het vuurwerk van Merksem heeft in al die jaren een zekere reputatie opgebouwd. Alles geluidsarm of geluidsloos te krijgen gaat dus die reputatie om zeep helpen.

Hier was de gemeente Merksem gelukkig gevoelig voor. Nog steeds een mooi vuurwerk met de nodige knallen, maar de totale geluidsdruk is één derde minder. De Burgemeester blij (hopen we..) en de vuurwerkliefhebbers blij. :)

Laatst bewerkt:
Wat een drama een jaar later. Gisteren wezen kijken daar in Merksem. Normaal een vaste prik om langs te gaan. Jarenlang genoten van de show geschoten door DFP/DBK.
Maar dit jaar schoot Vangallabeek, en dat was niet best. Blijkbaar mocht er alleen cakes gebruikt worden, en ook alleen stil vuurwerk. Zet er nog lasers bij en vlammenwerpers, en het drama is compleet.

Hier krijg je toch tranen van in je ogen :sad: :cry:

Echt een hele slechte ontwikkeling dit. Maar goed alles voor de centen, dit heeft niks meer met een vuurwerkshow te maken. Vangelabbeek dan weet je al weer genoeg.

Echt pijn aan mn ogen dit. Weer een mooie jaarlijkse show naar de knoppen.

Pfieuw… misschien wel de slechtste show die ik ooit heb gezien. Alles wat er fout aan kan zijn is ook daadwerkelijk fout. Het perfecte voorbeeld voor hoe het niet moet.

Ook wezen kijken was echt behoorlijk slecht, muziek wat je achteraan niet hoorde,rare aankondiging,stille vuurwerk ipv hele mooie shells, mensen gingen al weer weg. 75 jaar dan verwacht je toch wat erg mooie stukje show veel vuurwerk dit was gewoon erg slecht. Laat jack en zijn team (DFP/DBK) maar terug komen die doen het tenminste wat betere show neer te zetten. Erg boos op deze show

Back
Bovenaan