Wat te doen na 02:00 op de bewuste dag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Paar groene knuppels neem'n, Rollade naar binnen schuiven. En nog even lekker rond de vuurton hangen.

Direct de boxen en cakes aan de kant van de weg zetten. Daarna eerst eens even flink wat eten, dat is er die dag niet veel gebeurd door alle spanning. Even na praten bij de vuurkorven en genieten van de sfeer die er dan nog hangt.

En iedereen om je heen maar heel de dag oliebollen eten en andere vette hap. 'Wil je ook een oliebol? Ajoh je moet toch eten.' Neee... ik heb maar een paar uur in een jaar om vuurwerk af te steken:frusty: Eten is nu geen levensbehoefte.. :D

Topicstarter neemt countdown wel bloedserieus... Als de dag der dagen nog niet begonnen is start hij al een topic met wat we doen als de dag der dagen net voorbij is hahahaah...

Back ontopic! Hier zullen we denk ik nog wel bezig zijn met stoken, we proberen altijd rond 02:00 te stoppen alleen wordt het telkens groter en groter... Wat we gaan doen wanneer het 02:00 is ik hoop dat we klaar zijn en ik lekker kan genieten vanaf de plek waar ik tot rust kom van de dag en nog het een en ander kan volgen....

Cakes en andere grote dinge aan de kant. En dan rustig binnen wat drinken, eten en dan toch wel slapen

Naar binnen, meestal staat een concert of nieuwjaarsserie op... en napraten over het vuurwerk waar we de afgelopen weken en maanden zoveel fun en geld in hebben geduwd... vaak als iedereen naar huis gaat toch nog een laatste afsluiter afsteken en de dag erna de dag die het meest deprimerend is....

Dan ben ik al lang weer binnen :rolleyes:

Hoeveel losse cakes ik nog heb staan maakt mij niet uit, na de 'show' die tegen 00:30 aan gaat is het klaar. Het was dan zo spectaculair dat die losse cakes niet meer het gewenste effect hebben op mijn beleving en dan vind ik het zonde om ze nog af te steken.

Tegen 01:00 naar binnen toe en gezellig nog ff hapje en een drankje doen om vervolgens tegen 3 uur vaak wel op 1 oor te liggen.

Ik stook meestal 90% al op voor 0.00, dan even binnen met familie/vrienden en dan nog even een uurtje naar buiten om voornamelijk te kijken en zelf ook nog een beetje af te steken. Dit jaar nog niet echt concrete plannen, waarschijnlijk komt een vriend van me het hier vieren.

Op mijn 15e hadden we in de avond en in de nacht op de 31e een matige vorst. Na 23:00 was het al -8 en een kraakheldere lucht, met een klein zuchtje wind.

Lekker een "enorm" vuur gemaakt met meer buurtkinderen. Was een van de beste jaren qua weer.

Ik was altijd echt helemaal kapot. Meer dan 10 jaar in de vuurwerkverkoop gewerkt en dan maak je gewoon lange dagen. Dan als het eenmaal is afgelopen kan je niets anders willen dan slapen. Met een glas Champagne en een biertje of 1 á 2 dan voel je hem wel..

Ik kan om 02:00 echt nog niet slapen hoor. Meestal begin ik dan juist een beetje te pilsen! Laatste cakes wegknallen, beetje genieten van de muziek op TV, vol in de aanslag op de hapjes die er nog staan. Meestal ruim ik op rond een uur of 5/6 en dan pas ga ik naar bed.

Rondje door de buurt lopen. Kijken wat de buurtgenoten allemaal hebben afgestoken. Kijken of ik het mag meenemen voor de vuurton, brandt die ook weer wat langer:yes:

Ruim direct alle boxen en losse cakes op, goed blussen en dan stapelen in de voortuin.
Daarna nog een oliebol en wat champagne, en rond uurtje of 3 lekker naar bed :)

Kijken of ik het nog wat ga uitrekken qua tijd, maar ik ben meestal al ver voor 02.00 door m'n collectie heen. Daarna is het tijd voor eten en een klein biertje en dan bijkomen van de meest intensieve dag van het jaar :)

De laatste 3 jaar doe ik het anders, schiet voor 00.00 uur de mooiste bakken al af en dan is er ongeveer 60% van de collectie weg geschoten in een mooie heldere rookvrije lucht waar je de kleuren nog erg goed kan zien, dat is echt genieten. Om 00.00 breekt de hel los, dan staat er binnen no time een enorme rook wolk in de wijk en dan schiet ik juist mijn big 19 cakes weg en wat ander spul en dat tot een iets voor 1 uur en dan wat drinken en daarna grote spul opruimen om rond de klok van 3 uur douchen en het bed in te duiken.

Steek ook al veel in de vroege avond af. Om 00.30 steek ik de mooiste dingen af en rond 01.15 naar bed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan