Wetgeving Duitsland

De basisregel is inderdaad 2 dagen stoken in Duitsland :cool:
Maar gemeenten mogen daar lokaal van afwijken, al ben ik niet bekend met waar dat dan ook gebeurt.
>>>

Ik had inderdaad op Feuerwerk.net al het een en ander doorgekregen en bevestigd van mensen die in Mönchengladbach wonen dat je in de nacht van 31-12 00:00 tot 1-1 23:59 je gang kan gaan.

de zogenaamde "nachtruhe"... of beter gezegd die Ruhezeiten, vervallen op beide dagen.

Toch nog enorm bedankt voor de aanvullende informatie!

iets waar nederland, nog eens van zou kunnen leren.

Da's dan best interessant om even over de grens te gaan de 31e. Rijdt naar Duitsland, koopt wat vuurwerk bij de discounter, ff paar uurtjes stoken en weer terug.

Ik had inderdaad op Feuerwerk.net al het een en ander doorgekregen en bevestigd van mensen die in Mönchengladbach wonen dat je in de nacht van 31-12 00:00 tot 1-1 23:59 je gang kan gaan.

de zogenaamde "nachtruhe"... of beter gezegd die Ruhezeiten, vervallen op beide dagen.

Toch nog enorm bedankt voor de aanvullende informatie!

iets waar nederland, nog eens van zou kunnen leren.

Jammer dat de grens zo ver weg is, anders gingen we daar natuurlijk naar toe om te stoken.
Voor de freaks die daar in de buurt zitten een mooie gelegenheid.

Dan moet je daar wel weco potjes van de aldi/lidl gaan afsteken om niet op te vallen; je hebt daar in vuurwerk weinig keus. Ga je daar bijv met een NL of BE cakebox staan, ben je meteen de man van de straat :-)
Nu zijn de andere vuurwerk merken o.a. Fünke ook in opkomst daar gelukkig. Heel wat meer keus bij andere aanbieders dus. Ga je een Fünke box fakkelen op nieuwjaarsdag, val je wel op daar haha
Ze zijn in Duitsland (nog) niet zo vuurwerkgek als hier in NL.

sterker nog, je hoeft gvd de deur niet eens uit om vuurwerk te halen.
wordt gewoon aan huis geleverd de laatste 3 dagen van het jaar!

Even een kleine aanvulling op de duiste regels. Je mag 10kg netto in huis hebben en dat moet dan bewaard worden in de kelder. Zelfs een pakje sterretjes mag je niet eens in je huiskamer hebben liggen. En voor eventuele vragen over afsteektijden en plekken waar het verboden is om af te steken, kan je ook altijd het lokale politiebureau mailen daar. Zij zijn altijd bereid om je de info te geven.

Even een kleine aanvulling op de duiste regels. Je mag 10kg netto in huis hebben en dat moet dan bewaard worden in de kelder. Zelfs een pakje sterretjes mag je niet eens in je huiskamer hebben liggen. En voor eventuele vragen over afsteektijden en plekken waar het verboden is om af te steken, kan je ook altijd het lokale politiebureau mailen daar. Zij zijn altijd bereid om je de info te geven.

Wat als je nou geen kelder en geen kruipruimte hebt??

Een duits politiebureau mailen met je vraag?

Liebe polizei,

Ich habe keine keller fűr meine zehn kilo keller feuerwerk. Was mache ich jetzt?

Gruße von econz

Dus als ik het goed begrijp dan mag je op de 31ste de gehele dag al vuurwerk afsteken in Duitsland?!
Dit geld nog steeds in 2019?

Ik zou dit echt uitzoeken in de gemeente waar je wil gaan stoken want er zijn steeds meer plekken waar het niet meer mag of waar alleen de rotjes verboden zijn maar het andere vuurwerk weer niet.

Ik ben ook erg benieuwd naar de exacte wetgeving. Het zou mooi zijn om net over de grens nog legaal wat knalvuurwerk en pijlen af te kunnen steken bij daglicht.

Back
Bovenaan