[WINNAAR 2018] Beste IMPORTEUR van 2018!

[WINNAAR 2018] Beste IMPORTEUR van 2018!

• Broekhoff Vuurwerk

Stemmen: 15 1,5%
  • Cafferata Vuurwerk

Stemmen: 8 0,8%
  • China Red

Stemmen: 75 7,7%
  • Eurostar Fireworks

Stemmen: 22 2,3%
  • Evolution Fireworks

Stemmen: 408 41,8%
  • Fireworks for All

Stemmen: 7 0,7%
  • GBV-WECO Vuurwerk B.V.

Stemmen: 27 2,8%
  • Heron Fireworks

Stemmen: 8 0,8%
  • Katan Vuurwerk

Stemmen: 14 1,4%
  • Lesli Vuurwerk

Stemmen: 29 3,0%
  • Meester Vuurwerk

Stemmen: 0 0,0%
  • Mercurius Fireworks

Stemmen: 0 0,0%
  • Pangu Fireworks

Stemmen: 129 13,2%
  • Pronk Vuurwerk

Stemmen: 7 0,7%
  • Pyrostar NL

Stemmen: 1 0,1%
  • Rubro Vuurwerk

Stemmen: 426 43,6%
  • Vulcan Europe

Stemmen: 54 5,5%
  • Vuurwerkmania

Stemmen: 135 13,8%
  • Vuurwerktotaal

Stemmen: 298 30,5%
  • Welkoop Vuurwerk

Stemmen: 1 0,1%
  • Witte Vuurwerk

Stemmen: 2 0,2%
  • Wolff Vuurwerk

Stemmen: 90 9,2%
  • Zena Vuurwerk NL

Stemmen: 80 8,2%

• Totaal stemmers
    977
Als ik de laatste pagina bekijk van de laatste stemmers zie ik bijna bij ze allemaal rubro. Er valt ja iets te winnen als je de beste importeur en cakes enz goed hebt. Dus dan komen de prijsvraag mensen ook maar even stemmen. Rubro gefeliciteerd en evolution natuurlijk ook gefeliciteerd.

Wat ik dan wel grappig vind aan deze poll is dat blijkbaar rubro tov evo, maar ook andere importeurs niet zoveel voorkomt in de andere polls. En dan toch eerste. Blijkbaar zijn veel stemmers in deze poll niet gaan stemmen in de andere polls. Ik had het evo op basis van de vele nieuwe producten echt gegund. Maar democratie heeft gesproken dus gefeliciteerd rubro.. .
Greetzzz

Felicitaties gaan naar Rubro, meeste stemmen gelden, mijn stem is naar Evolution en Pangu gegaan, voor mij al jaren een top assortiment.

Dit jaar ook een aantal kleine producten van Rubro gehad en waren wel goede prijstoppers, Evo had ik het gegund maar kan er maar 1 winnen.

Komende dagen nog wat filmpjes bekijken op het forum en dan tot juli weer back to basic.

Gefeliciteerd Rubro!
Bizarre uitslag dit, maar snap het wel hoor. Rubro had zijn zaakjes dit jaar erg goed voor elkaar. zowel qua levering als qua prijs/kwaliteit..plus dat er ook weer wat mooie nieuwe boxen bij zaten en dat de oude boxen ook een stabiele kwaliteit hebben (transbomber, 4 seasons, immortal worden nog steeds als beste box genoemd bijvoorbeeld). Daarnaast is Rubro goed verspreid over het land wat ook een groot voordeel is, plus dat de importeur het goed doet in de vroege freak acties.
Wat dat betreft vind ik Evo een meer dan terechte tweede. Erg goede producten afgelopen jaar en ook Evo wordt steeds meer groter en groter.

Zelf ging ik voor Lesli, Katan en China Red, vanwege de prijs/kwaliteit, innoviteit en ludieke nieuwe producten.

Ik denk eerlijk gezegd dat er gecontroleerd moet worden op IP adressen.
Check de posts op pagina 13 eens van Mauro, Dendiesel, pindakaas en Arwin. Toevallig allemaal op dezelfde dag en ook allemaal in dezelfde periode (tijdsbestek van een paar dagen) lid geworden.

Mooie speech hoor, maar Evolution had deze prijs dit jaar gewoon verdiend. Kijk alleen al even naar met hoeveel nieuwe top producten ze dit jaar op de markt zijn gekomen.. Daar kan Rubro toch niet aan tippen?! Zeker als we kijken naar de beste importeur van het jaar 2018.

Kan je uberhaupt beste importeur worden wanneer je je alleen richt op het hoogsegment, geen compleet assortiment hebt, niks aan marketing/landelijk verkoopconcept doet en de distributie door een andere importeur laat uitvoeren?

Qua kwaliteit van de huidige producten doet EVO zeker mee met de top maar ik heb het idee dat ze de gewone consument een beetje 'voorbij lopen' terwijl Rubro juist wel alle doelgroepen zoals jong, oud, klein en groot budget het beste bereikt met hun huidige activiteiten. Daarnaast heeft Rubro een ijzersterke comeback gemaakt na hun leveringsproblemen van afgelopen jaar waar ook zeker een beloning tegenover mag staan.

Rubro heeft veel meer relatief kleinere boxen voor een kleinere prijs, die het hier op het forum gewoon goed doen. Kijk bijvoorbeeld naar de Transbomber en Primal Instinct. Deze boxen passen in de meeste budgetten en worden gewoon vaak aangeschaft. Lang niet iedereen hier heeft een waslijst aan producten in z’n collectie.
Evo heeft een aantal hele mooie boxen op de markt gebracht en alleen al op basis daarvan, verdienen ze het naar mijn idee om importeur van het jaar te zijn. Feit is alleen dat veel van die boxen niet voor iedereen betaalbaar zijn. De Evo Bomber is goedkoper en scoort ook gelijk goed in de categorie cakebox van het jaar.

Al met al denk ik dus dat al deze verkiezingen grotendeels samenvallen met het volume in sales. De Transbomber is lang niet de mooiste box op de markt, maar wint wel al 3 jaar op rij. Waarom? Het halve forum heeft een Transbomber in de collectie zitten en voor alle budgetten tot rond de €300,- is het al snel de mooiste/beste box in de collectie.

Update:

Als ik specifieker ga kijken naar de uitslagen van de polls, dan raak ik verder overtuigd van m’n eigen gedachtegang. Cakes als de Monsterride, Heavy Legend 16 en der Hammer scoren erg hoog en ‘toevallig’ zijn dat allemaal budgetcakes.
Evo is extreem goed vertegenwoordigd in de categorie beste nieuwkomer en beste cakebox, maar winnen nergens. Evo mist naar mijn idee een ruim assortiment in het goedkope segment en veel volume bij de duurdere boxen, waardoor geen enkele categorie wordt gewonnen. Echt iedereen was lyrisch over de Mega Willows, maar als er een veelvoud aan Transbombers is verkocht, leg je het uiteindelijk onderaan de streep gewoon af.

Het geeft naar mijn idee een wat vertekend beeld. Als ik de top 10 van alle categorieën cakes en boxen bekijk, dan is Evo in de breedte veel populairder dan Rubro.

Laatst bewerkt:
Check de posts op pagina 13 eens van Mauro, Dendiesel, pindakaas en Arwin. Toevallig allemaal op dezelfde dag en ook allemaal in dezelfde periode (tijdsbestek van een paar dagen) lid geworden.

Ik ging het even terugkijken en 4 accounts zijn aangemaakt tussen 8 en 11 december 2010. Dit moet inderdaad even opgepakt worden. De uitslag zal er niet anders van worden (verschil Rubro en Evo zal dan van 18 naar 14 gaan), maar misschien dat het nog uitmaakt in andere categorieën?

De grote jongens lesli en broekhoff komen er bekaaid af, terwijl toch algemeen verkrijgbaar.

Dat is inderdaad gek. Want de verkrijgbaarheid is voor velen de reden om op Rubro te stemmen. Daarnaast ook de verkrijgbaarheid en prijzen in Freakacties, hetgeen natuurlijk niet aan de importeur ligt maar aan de winkel. Rubro is eigenlijk de importeur die juist de freakkortingen beperkt wil zien tot 30 ipv 45 of 40 %. De winkels bepalen de freakacties en de importeurs zijn er eigenlijk niet blij mee.

Je ziet spoken, check ook even wat ze hebben gestemd hebben op nadere catergorien, als je ze verdenkt van rubro accounts dan is het niet echt logisch dat ze in andere categorien op China red en VWT producten stemmen.

Ik vraag me af of sommigen van jullie zo kritisch naar de stemmen had gekeken als evolution wel had gewonnen.

Mods hebben zich al uitgesproken dat manipulatie is uitgesloten dus wat is het volgende? Mods beschuldigen van manipulatie?:bonk:

Snap dat jullie evo een warm hart toe dragen maar dit is een beetje flauw aan het worden inclusief de reactie van EVO zelf.

Je ziet spoken, check ook even wat ze hebben gestemd hebben op nadere catergorien, als je ze verdenkt van rubro accounts dan is het niet echt logisch dat ze in andere categorien op China red en VWT producten stemmen.

Ik vraag me af of sommigen van jullie zo kritisch naar de stemmen had gekeken als evolution wel had gewonnen.

Mods hebben zich al uitgesproken dat manipulatie is uitgesloten dus wat is het volgende? Mods beschuldigen van manipulatie?:bonk:

Snap dat jullie evo een warm hart toe dragen maar dit is een beetje flauw aan het worden inclusief de reactie van EVO zelf.
Wat zou jij doen als het niet op moet vallen? Ik geloof niet in zoveel toevalligheden eerlijk gezegd.
Overigens zeg ik dit niet omdat ik vind dat Evo had moeten winnen hoor. Ik beschuldig verder ook niemand maar ik zou het even uitzoeken als ik mod was.

Wat is er precies gezegd door Marchel? Las gister al het een en ander in de chat omtrent de reactie, maar kan het nergens meer vinden, ben wel benieuwd eigenlijk:p

Rubro, van harte. Prima winnaar wat mij betreft. In de breedte gewoon alles beschikbaar en daarbij ook echt uitschieters voor liefhebbers, maar ook het gewone publiek. Die breedte vind ik persoonlijk belangrijk voor deze trofee.

Daarmee is niet gezegd dat anderen niet goed bezig zijn. Evolution is dat namelijk ook zeker. Als ik de reacties zie van de liefhebbers hier, chapeau. Geweldig dat ze zo bezig met een goede kwaliteit vooral in hun boxen. Voor Pangu geldt eigenlijk hetzelfde al is dat in kleinere omvang. Ik ken ze wel aardig en draag ze een warm toe, maar eerlijk is eerlijk dit jaar is er weinig gebeurd. Niet erg, maar wel verbazingwekkend dat ze desondanks 4e eindigen.

Persoonlijk vind ik ook Wolff nog altijd echt een goede importeur. Met hun nieuwe compounds, hun budget lijn en ook de familie lijn zijn ze in de breedte reuzenstappen de goede richting aan het maken. Van mij krijgen ze een eervolle vermelding :)

Over stemgedrag valt echter niet te twisten. Alle winnaars hebben het daarom verdiend. Felicitaties aan de hele top 3.

Rubro heeft veel meer relatief kleinere boxen voor een kleinere prijs, die het hier op het forum gewoon goed doen. Kijk bijvoorbeeld naar de Transbomber en Primal Instinct. Deze boxen passen in de meeste budgetten en worden gewoon vaak aangeschaft. Lang niet iedereen hier heeft een waslijst aan producten in z’n collectie.
Evo heeft een aantal hele mooie boxen op de markt gebracht en alleen al op basis daarvan, verdienen ze het naar mijn idee om importeur van het jaar te zijn. Feit is alleen dat veel van die boxen niet voor iedereen betaalbaar zijn. De Evo Bomber is goedkoper en scoort ook gelijk goed in de categorie cakebox van het jaar.

Al met al denk ik dus dat al deze verkiezingen grotendeels samenvallen met het volume in sales. De Transbomber is lang niet de mooiste box op de markt, maar wint wel al 3 jaar op rij. Waarom? Het halve forum heeft een Transbomber in de collectie zitten en voor alle budgetten tot rond de €300,- is het al snel de mooiste/beste box in de collectie.

Update:

Als ik specifieker ga kijken naar de uitslagen van de polls, dan raak ik verder overtuigd van m’n eigen gedachtegang. Cakes als de Monsterride, Heavy Legend 16 en der Hammer scoren erg hoog en ‘toevallig’ zijn dat allemaal budgetcakes.
Evo is extreem goed vertegenwoordigd in de categorie beste nieuwkomer en beste cakebox, maar winnen nergens. Evo mist naar mijn idee een ruim assortiment in het goedkope segment en veel volume bij de duurdere boxen, waardoor geen enkele categorie wordt gewonnen. Echt iedereen was lyrisch over de Mega Willows, maar als er een veelvoud aan Transbombers is verkocht, leg je het uiteindelijk onderaan de streep gewoon af.

Het geeft naar mijn idee een wat vertekend beeld. Als ik de top 10 van alle categorieën cakes en boxen bekijk, dan is Evo in de breedte veel populairder dan Rubro.

Punt is inderdaad dat de vraagstelling niet is wie het beste vuurwerk heeft. Want dat is een heel ander vraagstuk.

Als je consumenten vraagt welke autoimporteur de beste is zal daar ook niet uitkomen de importeur met het beste materiaal. De meeste zullen stemmen op de auto die voor de deur staat en dus zal mercedes het afleggen tegen hyundai

Je ziet spoken

Ik (en volgens mij Samenvuurwerkkopen ook) zie juist verschillende accounts die allen aangemaakt zijn in dezelfde week, allemaal in 2010. Voor de rest zijn die accounts niet actief, maar toevallig deze stemronde zijn ze actief. Dat zijn duidelijk geen spoken. Ik weet 99% zeker dat als je gaat checken via welk ip-adres deze mensen hebben gestemd (of via welk ip-adres het account is aangemaakt) dat je er achter komt dat er hier wel degelijk gemanipuleerd is. Ik vind eerlijk gezegd jouw spoken-opmerking een beetje naïef, alsof alles wel goed zit zo. Wees Samenvuurwerkkopen dankbaar dat hem dat opvalt en dat hij er even een puntje van maakt. Dit is op z'n minst het uitzoeken waard :) Iedereen wil toch een eerlijke uitslag? :)

Ik heb trouwens zelf niet op Rubro of Evolution, mocht je daar nog een punt van willen maken.

Ik heb ook op Evo gestemd, dat Rubro het uit eindelijk is geworden verbaasd me niets.
Iedereen om mij heen had een Transbomber en vrijwel niets van Evo.
Kan alleen maar zeggen, Rubro van harte:handsup:

Oehhh, nét niet!! :p

Van harte gefeliciteerd, met zoveel stemmen kan het niet anders dan terecht zijn!

Back
Bovenaan