Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

O oké, ja nee de lumix G series zijn echt van zeer goede kwaliteit, vooral voor het filmen een ideale cameralijn. Een goede keuze! Vooral de 4K foto functie is ideaal. Geniet ervan!

Als je vuurwerk wilt gaan filmen voornamelijk, misschien is het dan een idee om toch een lumix te kiezen die die lens stabilisatie functie ondersteunt.Is maar een suggestie, die je waarschijnlijk al onderzocht hebt.

Ik heb het al eens onderzocht maar het kan geen kwaad om het nog eens te doen haha

Ik meende dat de Panasonic lumix dmc g7 een lens stabilisatie had? Ik kan het verkeerd hebben dus ik ga er eventjes naar kijken

De 5-assige beeldstabilisatie zorgt ervoor dat bewegende beelden soepeler lopen, minder houterig. Niet een must have, maar wel chill als je vuurwerk zonder statief filmt. Maar de G7 is een prima toestel zeker voor die prijs, mooie lens erbij en je bent klaar! Benieuwd naar je filmmateriaal!

De 5-assige beeldstabilisatie zorgt ervoor dat bewegende beelden soepeler lopen, minder houterig. Niet een must have, maar wel chill als je vuurwerk zonder statief filmt. Maar de G7 is een prima toestel zeker voor die prijs, mooie lens erbij en je bent klaar! Benieuwd naar je filmmateriaal!

Ik heb alles overwogen met het kopen van de G7. Gelukkig heb ik persoonlijk best wel een stille hand dus dat is weer een meevaller haha. Ik heb nog wat cat 1 vuurwerk in huis liggen waar ik de camera kan gaan testen, en ik ga met mijn broer naar een aantal vuurwerkshows / demo's waar ik de camera ook kan gaan testen! Ik zal hier zeker een aantal video's plaatsen waarbij ik de nieuwe camera ga gebruiken maar voor nu tenminste tot Mei toch even door blijven filmen met de Samsung galaxy s7!

Ik heb zelf de Panasonic G80, maar ik heb ook de G7 overwogen. Uiteindelijk heb ik zelf toch wat meer geld neergelegd om zo een nieuwere en duurzamere body te hebben. De G7 is al best verouderd, ondanks dat het een goede camera is.
Belangrijke dingen om te overwegen wanneer je een G7 aanschaft:
- Er zit geen Sensor-shift Image Stabilization in, wat o.a. de G80 wel heeft. De G80 heeft dubbele beeld stabilisatie (lens+body) wat echt voor zeer stabiele opnames zorgt. Maar: eerlijk is eerlijk. Bij vuurwerk heb je daar weinig aan, zeker als je op statief filmt. Alleen bij uit-de-losse-hand-filmen in de straat met oud en nieuw ga je het verschil zien.
- De G7 is niet weerbestendig. Met de gure, natte december demo's is dat wel een punt om serieus op te letten.
- Door de goedkopere G7 te nemen, kun je investeren in een goede geheugenkaart (advies: 64 GB). Daarnaast is een externe microfoon echt aan te bevelen. Als je dan ook nog een statief aan moet schaffen, tikt het allemaal toch best aan!

Hey Darksouls.

Ik ga het nog even overwegen omdat ik liever toch wel een weersbestendige camera heb.

Ik heb liever gewoon een camera wat ik maar eenkeer hoef aan te schaffen,

Dat de camera weersbestendig is is het toch wel een must have! Met de beeldstabilisatie is best wel handig maar ik heb best wel een stille hand in het algemeen, maakt de kans dat ik best nog wel stabiele video's maak.

Maar al om al zal ik er goed overna denken over welke camera ik ga halen! Ik zat eerst te denken om de G7 eerst te gaan halen en in de toekomst een betere camera maar ik heb liever een camera wat ik altijd iets aan heb! Zoiets als de G80... dat is maar een eenmalige aanschaf!

Mocht ik de g7 halen dan wou ik op het eind van het jaar zeker een externe microfoon erbij gaan halen en een statief heb ik hier staan. Even een vraagje hoe is de audio in de G80 zonder externe microfoon? En hoelang kun je er mee filmen?

Als je serieus interesse hebt in het mooi vast leggen is het niet te doen zonder externe microfoon. Let ook altijd op alle andere accessoires zoals een goede tas, extra batterijen, SD kaart(jes) LET OP: Voldoende snel ook voor eventueel 4K of 50/60 fps filmen, schoonmaakspulletjes, statie(f/ven) enzovoorts nog best veel geld kosten!

Weather sealing is nice, maar in de regen ga je toch druppels op de lens krijgen en wordt het beeld meh, dus vaak als het regen film/fotografeer ik niet echt. Heb mijn G7 vaak genoeg in wat miezer of sneeuw gehad tijdens nachtfotografie, en het is echt niet dat hij met een paar druppels kapot gaat.

Als je het geld hebt en de overige accesoires kan betalen zou ik de G80 kiezen, wellicht ook wat meer te vangen voor de verkoop over een X-aantal jaar. Dit laatste is lastig te bepalen i.v.m. dat de G80 zo ongeveer alle zelfde specs heeft als G7 dus dat de waarde met enkele jaren niet echt hoger is dan de G7.

Succes met je keuze :)

Hallo Baassie123!

Ik begrijp dat je niet filmt tijdens slecht weer en alle filmpjes worden inderdaad minder door druppels op de lens. Ik heb wel zoiets van mocht het toch gaan regenen tijden oud & nieuw zou ik toch nog wel graag willen filmen en compilaties en eventueel product video's willen maken. Zo heb ik dan ook een soort eigen data-base van de cakes en compounds dat ik heb gehaald. In 2017 had ik een Camcorder, de JVC GZ-HM550 om precies te zijn. En de beelden daarvan waren best goed! Helaaas heeft de camera het begeven na oud & nieuw in 2017 dus heb ik verder moeten gaan filmen met de Samsung galaxy S7 wat nog redelijke beelden gaf maar niet precies hie ik het hebben wou.

Ik begrijp dat een externe microfoon een must have is om de beste audio kwaliteit te krijgen tijdens het filmen. Dus die zal ik ook zeker aanschaffen dit of eventueel volgend jaar!

Over de batterijen heb ik ook nagedacht en ik ben vanplan om er 1 of 2 te gaan halen met een tas erbij.

Ik heb al een statief en de schoonmaak spulletjes en ook de SD kaartjes dus dat is niet echt een probleem.

Toch ben ik aan het na denken over welke camera ik zou gaan halen want precies zoals Darksoul zei: het is waterbestendig en heeft een dubbele beeld stabilisatie wat toch wel handig is tijdens het filmen van jouw vuurwerk.

Bedankt voor jullie reacties hier over!

Mocht ik de g7 Even een vraagje hoe is de audio in de G80 zonder externe microfoon? En hoelang kun je er mee filmen?

Het kan er mee door, ligt eraan waar je het voor gaat gebruiken. Interviews in een stille omgeving zou je het voor kunnen gebruiken, maar voor vuurwerk zou ik zeker een externe mic. kopen. Hoe lang je kan filmen hangt af van de instellingen natuurlijk, maar 4K om en nabij 45 minuten. En mocht je het willen renderen... Zorg voor een goed bewerkingsprogramma en decent hardware. Dat kan bij 4K filmpjes nogal lang duren..

Het kan er mee door, ligt eraan waar je het voor gaat gebruiken. Interviews in een stille omgeving zou je het voor kunnen gebruiken, maar voor vuurwerk zou ik zeker een externe mic. kopen. Hoe lang je kan filmen hangt af van de instellingen natuurlijk, maar 4K om en nabij 45 minuten. En mocht je het willen renderen... Zorg voor een goed bewerkingsprogramma en decent hardware. Dat kan bij 4K filmpjes nogal lang duren..

Ik wil de camera voornamelijk gaan gebruiken voor vuurwerk dus ik zal waarschijnlijk dan een externe microfoon er toch wel bij moeten halen... Ik hoop dat het eventueel dit jaar zou gaan lukken omdat ik ook nog vuurwerk wil gaan halen.

Mijn broer haalt ook aardig wat vuurwerk en hij is niet zo van het filmen dus dan maar even 300 euro minder bij het oud & nieuw! Het blijft toch een eenmalige aanschaf gelukkig haha

Ik zit te twijfelen tussen 4k en 1080p 60fps

Ik denk dat ik toch voor 4k ga want ik gebruik haast tot helemaal geen slomo.

Ik heb zelf nog nooit een externe microfoon gebruikt maar ik zit te denken aan deze twee

https://www.bol.com/nl/p/rode-video...tgh=k3wAxvwOjjz1GlnHsCZA-g.1.2.ProductPageUrl

Of deze

https://www.bol.com/nl/p/rode-video...tgh=k3wAxvwOjjz1GlnHsCZA-g.1.3.ProductPageUrl

Ik weet dat de rode videomic pro+ beter is maar ik wil dat geld liever gebruiken voor extra batterijen omdat 45 minuten niet echt al te lang is! Misschien dat ik we 1 of 2 batterijen erbij ga halen, ik heb er maar 1 nodig voor een vuurwerkshow en neem voor de zekerheid 2 mee naar een demo mocht het iets langer gaan duren.

Bij oud & nieuw ga ik het 1 om 1 opladen als ik de ene heb gebruikt dan laad ik de andere weer op en als ik er 2 bij ga halen is dat al helemaal geen probleem! Maar ik denk dat de batterijen wel verdoende zijn opgeladen na 30 - 45 minuten?

Ik heb al 4k gefilmt met de S7 en het programma dat ik gebruik is Wondershare filmora wat naar mijn mening een hele goede programma is! :)

Wat ik een groot voordeel van 4K video is dat je de beelden kunt verkleinen tot 1080, dan worden je opnames ook net iets mooier. Een leuk voordeel van de uitgebreide 4K functie van panasonic is dat je een 4K frame kunt opslaan als een foto. Qua microfoon heb ik ze beide niet getest, maar ik zou de goedkopere kiezen. RODE levert goede kwaliteit, en al een hele dikke upgrade op je audio.

Accutip: koop wat meerdere goedkopere via alibaba. Voor 2-3 merkloze accus heb je vaak 1 merkaccu.

Klopt dat heb ik wel vaker gehoord dat mensen 4k gaan verkleinen naar 1080p maar ik laat het gewoon 4k denk ik, zeker dat is inderdaad mooi! Ik ben vanplan om bliksem fotografie erbij te gaan doen in juni - juli dus dat is eventueel ook erg handig.

Merkloze accu's? Ik heb wel eens gehoord dat die accu's wel problemen kunnen gaan veroorzaken kwa opladen etc

Daar nog geen last van gehad zover?

Hallo iedereen!

Ik heb even goed rondgekeken en veel overwogen en ik ben er wel over uit welke camera en welke accessoires ik ga halen!

De Panasonic g7 is echter een hele goede camera en je hebt bijna alle functies die je ook met de G80 kunt gebruiken.. Maar ik ga toch voor de Panasonic G80 omdat het weerbestendig is zoals Darksoul al zei en de dubbele beeldstabilisatie is toch wel handig bij oud & nieuw zelf, omdat ik er van houd om tijdens het stoken toch de camera in de hand te gaan houden en ondanks mijn stille hand ben ik toch wel iets ongerust over de beelden. Ik ben ook van plan om gewoon door te stoken en te filmen tijdens slecht weer en daarom ben ik best blij dat de camera weerbestendig is en kan ik het ook goed gebruiken voor bliksemfotografie!

De accessoires wat ik erbij ga halen zijn als volgt:

1. RODE videomic pro of de RODE videomic rycote
2. 1 sandisk SDXC Extreme pro 64 of 128gb 95mb/s v30 Ik zal eens kijken of 128gb erin past.

Ik heb al een statief en schoonmaak spullen zijn er ook al die ik heb aangeschaft voor mijn vorige camera.

Bedankt voor iedereen die mij geholpen heeft bij het maken van mijn keuze!

Hallo iedereen!

Ik heb even goed rondgekeken en veel overwogen en ik ben er wel over uit welke camera en welke accessoires ik ga halen!

De Panasonic g7 is echter een hele goede camera en je hebt bijna alle functies die je ook met de G80 kunt gebruiken.. Maar ik ga toch voor de Panasonic G80 omdat het weerbestendig is zoals Darksoul al zei en de dubbele beeldstabilisatie is toch wel handig bij oud & nieuw zelf, omdat ik er van houd om tijdens het stoken toch de camera in de hand te gaan houden en ondanks mijn stille hand ben ik toch wel iets ongerust over de beelden. Ik ben ook van plan om gewoon door te stoken en te filmen tijdens slecht weer en daarom ben ik best blij dat de camera weerbestendig is en kan ik het ook goed gebruiken voor bliksemfotografie!

De accessoires wat ik erbij ga halen zijn als volgt:

1. RODE videomic pro of de RODE videomic rycote
2. 1 sandisk SDXC Extreme pro 64 of 128gb 95mb/s v30 Ik zal eens kijken of 128gb erin past.

Ik heb al een statief en schoonmaak spullen zijn er ook al die ik heb aangeschaft voor mijn vorige camera.

Bedankt voor iedereen die mij geholpen heeft bij het maken van mijn keuze!

Ik heb ook de g80 en ik zou voor een micro sd kaart gaan. Deze bijvoorbeeld(heb ik zelf ook en geen problemen met 4k opnemen): https://tweakers.net/pricewatch/763053/samsung-evo-plus-128gb.html
Veel goedkoper dan een grote sd-kaart en werkt volgens mij hetzelfde. Let wel op dat je niet een te grote kaart koopt(meer dan 128gb) , want die werken niet.

Ik wil de camera voornamelijk gaan gebruiken voor vuurwerk dus ik zal waarschijnlijk dan een externe microfoon er toch wel bij moeten halen... Ik hoop dat het eventueel dit jaar zou gaan lukken omdat ik ook nog vuurwerk wil gaan halen.

Mijn broer haalt ook aardig wat vuurwerk en hij is niet zo van het filmen dus dan maar even 300 euro minder bij het oud & nieuw! Het blijft toch een eenmalige aanschaf gelukkig haha

Ik zit te twijfelen tussen 4k en 1080p 60fps

Ik denk dat ik toch voor 4k ga want ik gebruik haast tot helemaal geen slomo.

Ik heb zelf nog nooit een externe microfoon gebruikt maar ik zit te denken aan deze twee

https://www.bol.com/nl/p/rode-video...tgh=k3wAxvwOjjz1GlnHsCZA-g.1.2.ProductPageUrl

Of deze

https://www.bol.com/nl/p/rode-video...tgh=k3wAxvwOjjz1GlnHsCZA-g.1.3.ProductPageUrl

Ik weet dat de rode videomic pro+ beter is maar ik wil dat geld liever gebruiken voor extra batterijen omdat 45 minuten niet echt al te lang is! Misschien dat ik we 1 of 2 batterijen erbij ga halen, ik heb er maar 1 nodig voor een vuurwerkshow en neem voor de zekerheid 2 mee naar een demo mocht het iets langer gaan duren.

Bij oud & nieuw ga ik het 1 om 1 opladen als ik de ene heb gebruikt dan laad ik de andere weer op en als ik er 2 bij ga halen is dat al helemaal geen probleem! Maar ik denk dat de batterijen wel verdoende zijn opgeladen na 30 - 45 minuten?

Ik heb al 4k gefilmt met de S7 en het programma dat ik gebruik is Wondershare filmora wat naar mijn mening een hele goede programma is! :)

Ik heb afgelopen jaarwisseling circa 75 minuten beeld vastgelegd op 4K (dat is 50 GB aan data). Dit heb ik gedaan met de bijgeleverde accu van de G80. Deze accu heb ik tussendoor hooguit twee keer een half uurtje bijgeladen, maar de accu was niet helemaal opgeladen aan het einde. Toen de jaarwisseling over was, was de accu nog niet helemaal leeg. Opladen als je even een oliebol eet is dus wel voldoende :wink:

Over de microfoons is wel genoeg geschreven een paar pagina's terug. Je kunt al een acceptabele microfoon kopen voor 60 euro (Rode Videomicro).

@pyropinoy: ik zal zeker wat beelden gaan plaatsen zodra ik de camera heb! Ik weet niet precies waar of hoe ik het hier ga plaatsen maar je zult het zeker zien! Helaas moet ik wachten tot mei voordat ik de camera kan gaan kopen

@Jorisman: ik heb helaas geen micro SD kaart converter dus ik ben helaas genootzaakt een grote sd kaart te gaan halen! Maar ik ben wel blij om te horen dat een 128gb SD kaart er nog op werkt! Il zal zeker voor een 128 gb sd kaart gaan of minimaal 64gb! Ik neem aan dat 80mb/s ook voldoende moet zijn voor 4k? Of zou ik toch voor de 95mb/s gaan?

@Darksoul: Ik ga zeker voor de RODE micro videomic! Ik heb jouw beelden gezien als een voorbeeld met het geluid en het is gewoon top voor dat prijs! En met het opladen snap ik helemaal! Maar voor de zekerheid ga ik wel een accu erbij halen voor het geval dat :)

@pyropinoy: ik zal zeker wat beelden gaan plaatsen zodra ik de camera heb! Ik weet niet precies waar of hoe ik het hier ga plaatsen maar je zult het zeker zien! Helaas moet ik wachten tot mei voordat ik de camera kan gaan kopen

@Jorisman: ik heb helaas geen micro SD kaart converter dus ik ben helaas genootzaakt een grote sd kaart te gaan halen! Maar ik ben wel blij om te horen dat een 128gb SD kaart er nog op werkt! Il zal zeker voor een 128 gb sd kaart gaan of minimaal 64gb! Ik neem aan dat 80mb/s ook voldoende moet zijn voor 4k? Of zou ik toch voor de 95mb/s gaan?

@Darksoul: Ik ga zeker voor de RODE micro videomic! Ik heb jouw beelden gezien als een voorbeeld met het geluid en het is gewoon top voor dat prijs! En met het opladen snap ik helemaal! Maar voor de zekerheid ga ik wel een accu erbij halen voor het geval dat :)

Voor een micro sd kaart heb je niks anders nodig dan met een normale sd kaart. De micro sd kaart wordt al geleverd in een converter. Hier duidelijk op de afbeelding te zien:
https://www.dataio.nl/samsung-evo-plus-128gb-micro-sd-geheugenkaart-100mbs/
Zolang er U3 op het kaartje staat kun je zonder problemen 4k filmen. Heb zelfs ook 2 kaartjes U1 waarbij het ook kan.

Back
Bovenaan