Toppers/floppers 2018-2019

Het valt me op dat veel mensen als floppers pijlen er tussen heb en staan. Met name pijlen van zena BE. Ik was er zelf totaal niet over te spreken, ook die nieuwe luypaers pijlen waren ruk.

Toch jammer aangezien ze daar voor een paar jaar terug echt top pijlen verkochten zoals de Cosmopolitan!

Zie hier weinig klachten. De funke/luypears pijlen zijn een pareltjes. De 20 grams pijlen daarvan zijn beter dan menig NL 40gr pijl en subliem afgewerkt.

Helemaal top:
Red widow waaier. Echt voor die prijs belachelijk goed.
Berlin van Vulcan. Puur genieten, dubbele finale ongekend en wat een burst!

Andere noemenswaardige is de triple trouble van wolf. Standaard effecten in waaier, maar wel ontzettend groot uitgewerkt.

Geen echte floppers dit jaar! Enige wat ik zo heb is de stars over vienna ivm fout waardoor die bijna all at once schoot wat niet zo handig is midden in een showtje. Ook was die crackle mania een enorme aanfluiting. Hoopte gewoon op simpele crackling staarten :(

Toppers
alles van vuurwerk totaal !!
Transbomber
The hit man
Dragonbox 3
rotp zo als elk jaar

Flopper
Event neon wave
Pounding napalm (schoot niet in salvo’s)

Toppers:

Light Year pijlen (wat blijven deze goed)
Transbomber (blijft een lekkere rambak)
Cruelty (heerlijke boeketten)

Floppers.

Freestyle Trics

Toppers:

- Rubro 4 Seasons.
Eerste keer dat ik deze box had en gaat er dit jaar zeker weer komen!

Floppers:

- Zena Raw Whistler.
Zo goed als ie vorig jaar was zo slecht was ie nu. Geen tails meer en was naar schel ipv hard en rauw.

- Evolution Fairytail ass.
Matige boeketten uit veel cakes dit keer.

Verder presteerde alles naar verwachting

Top:
Colorful City 2017-versie (heel mooi!)
Something Different (goede prijs kwaliteit, bijzondere effecten)
Artillery (verwachtingen waren laag, maar door mines erbij een goed gevulde lucht)
Eccentric Shots
Mega Willows (klasse!)
Cruelty 2014-versie
Shell Pack (goede budget bolpijlen!)
Space Invasion (per twee of drie geschoten erg gaaf en dat ze hoog gaan vind ik geen probleem, flinke klappen)
Monster Ride (budgettopper)

Goed:
Smashbox 2 (had ik iets meer van verwacht)
Rumble in the Jungle (2018) (2017 en eerder versie zijn mooier, zeker de laatste cake)
Redneck Revolt (volgende keer per twee of meer schieten)
Venom Box (per twee geschoten, fijn gevulde crackling lucht)
Red Widow
Viper
Return of the Phoenix

Mwoh:
Sky Streamers (leuk, maar prijs kwaliteit niet ok)
Double Demolition
Harbin

Flop:
Open Fire
On the Beat 2017-versie, schoot schot voor schot, dan blijft er weinig van over... Jaar ervoor had ik wel een goede 2017-versie en die was top, zo zie je maar in januari een zelfde versie kopen is ook geen garantie...

Top:
Smash box II (zoals ieder jaar)
Ghostbuster
Big Loud Proud
Big Momma (eindelijk een keer gekocht)

Eigenlijk was de rest ook top. Ik had werkelijk geen cake of box waarvan ik dacht....die valt tegen.

Top:

Garden party 1 2017
Brasilian box 2018
Colorfull city 2017
Secret salute
Rocket boom pijlen vulcan
Eurasian sparrowhawk rockets
Mean sirene rockets
American gangster

Flop:
Xining pijlen Zena BE

Dit jaar voor het eerst sinds jaren geen échte floppers gehad, er is echt geen een cake die mij is bijgestaan als heel slecht, productiefout, matig effect. Des te meer toppers zaten er in mijn collectie, cakes die boven verwachting presteerden of gewoon erg goed zijn. Om het overzichtelijk te houden, beperk ik mij tot een vijftal producten die ik écht goed vond.

1. Mega Willows - Evolution Fireworks. Wat een bak! Dichterbij prof kan bijna niet verwacht ik.
2. Spinners 2 Colorz - Vuurwerktotaal. Heerlijk effect, zeer groots uitgevoerd en een loeiharde burst.
3. Wicked Whistle - Vuurwerktotaal. Na vorig jaar een productiefout te hebben gehad, eindelijk genoten van deze topper. Kleurenspektakel en herrie!
4. Gold mine to color - Cafferata. Wat een dreunen bij het lanceren van de mines en wat een prachtige gouden muur!
5. Eccentric Shots & The Junk - Evolution Fireworks & Vuurwerkmania. Prachtige singleshots die gaaf lanceren en een gigantisch effect hebben!

Floppers: zoals gezegd geen echt tegenvallende producten, maar wel een aantal producten waar ik persoonlijk iets meer van had verwacht. Ze presteerden echter zeker niet slecht!
1. Collision Thunder - Vuurwerkmania. Gave bak met een erg brede schietrichting, echter de lange pauzes tussen de cakes doen afbreuk aan het geheel én niet alle effecten waren even vol/mooi.
2. Sky Crowns - Royal Fireworks. De cake met het (bekende) verkeerde label. Helaas voor het 2e jaar op rij een Crowns met een Palms effect.

Heb zelf ook geen floppers gehad dit jaar, was meer dan tevreden met alle artikelen die ik had.

Echte toppers voor mij:

Red Maroon - Vuurwerkmania
Noisekick - Vuurwerktotaal
Massive Blinkerz - Vuurwerktotaal
Glitter willow to colorz - Vuurwerktotaal
Transbomber - Rubro
Secret Salute - Rubro
Heavy legend 16 - Rubro

Deze lijst had veel langer kunnen zijn, maar dit zijn artikelen die zonder twijfel terug komen in de collectie van dit jaar.

Afgelopen jaar geen floppers gehad!

Ik had heel bewust alleen toppers gekocht, dus bij dezen de vermelding van dit gehele lijstje, indrukken hiervan staan in het linkje:

Skyline on Fire - Evolution, reactie in producttopic
Acatenango - Evolution, reactie in producttopic
Winternight - Evolution, reactie in producttopic
Coco Blue - Evolution, reactie in producttopic
Brasillian Box - Pangu, reactie in producttopic
Garden Party 1 - Pangu, reactie in producttopic
Waikiki - Pangu, reactie in producttopic

Ik had niet veel, slechts wat cakes van mijn mannetje gekregen, omdat ik niet zo veel afsteek. Maar er zaten wel twee floppers tussen :

Rings of fire - Wolff
Sky full of Love - Cafferata

Topper : Merkur / Cosmos - Wolff

Toppers:

-Blattertanz Funke
Wat blijven die leaves lang hangen, niet normaal!

-Stars over Barcelona.
Leuke cakes, vooral de effecten en kleuren maken hem in zijn opzich uniek!

-Transbomber.
Applaus gegarandeerd!

-Heavy legend16.
Salutes waren heel hard voor een nederlands budget potje!

Floppers

- Piroshop arentz Salute cake.
Plofjes allemaal helaas..
Gratis gekregen bij een andere cake,
Maar toch sonde! Hopelijk kunnen ze die flink optunen :)

Flop
*Break Fast
Deze viel uit, na 2de keer aansteken nog 1 rij tubes die weigert
*White Red Rebel
Leek wel een All at once cake?
*Gravity
Had er meer van verwacht, niet mijn cake
*One Loud Cloud en The Bullet
vielen me toch tegen, kwam bij mij niet zo over als de internetfilmpjes

Distraxion
Evo show tails
Red Maroon
The Templar Box
Extacy of Gold
Golden Medals
Rumble In The Jungle
RAMBAM 3.0
Transbomber
Primal Instinct
1.2'' Gold Brutality
1.2'' Spinnerz 2 Colorz
1.2'' Glitter Willow 2 Colorz
Full Traction Box

Psycho, Twister en Gangster van Pangu waren echt leuke potjes voor in de vooravond!

Ik heb afgelopen jaarwisseling bijna alleen maar toppers gehad!:D

Degene die er echt uitsprongen waren:
- Monster Ride van Mania: Voor mij de beste budgetcake die er op dit moment te verkrijgen is.
- Zena Triumph: Voor het geld 1 van de beste cakeboxen! Enorm goed tempo en burst en grote effecten.
- Glitter Willow 2 Colorz van VWT: Dikke compound met grote willow effecten en een harde burst.
- Heavy Legend 16 van Rubro: Ook dit blijft gewoon een budgettopper. Grote boeketten met harde salutes.
- Feuerblitz van Zena NL: Enorm grote 19 shots cake met een harde burst en grote crackling effecten.
- Zombie Zone van Mania: Zelfde als de Daisy Beam. Heerlijke fluiters en een heel goed tempo!
- Eccentric Shots van EVO en Zena Shell Kit: Heerlijke single shots! Moeten er veel meer van komen.

Andere toppers:
- Zena Cakebox: Gewoon een hele mooie 144 shots compound. Afwisselende effecten en prima burst.
- Demonia van Mania: Klein maar fijn cakeje van Vuurwerkmania. Blijft erg leuk voor het geld.
- White Red Rebel van VWT: Heerlijke salvo's met rood, witte blinkereffecten. Burst is niet echt hard.
- Der Hammer van VWT: Gewoon een goeie 500 grams beuker. Ik vond m niet echt heel bijzonder.
- Double Demolition van Mania: Beetje traag, maar heeft grote boeketten en echt een harde burst.

Natuurlijk waren er zeker nog meer goede producten maar dan wordt het wel een lang lijstje.:wink:

Flop
*Break Fast
Deze viel uit, na 2de keer aansteken nog 1 rij tubes die weigert
*White Red Rebel
Leek wel een All at once cake?
*Gravity
Had er meer van verwacht, niet mijn cake
*One Loud Cloud en The Bullet
vielen me toch tegen, kwam bij mij niet zo over als de internetfilmpjes

Distraxion
Evo show tails
Red Maroon
The Templar Box
Extacy of Gold
Golden Medals
Rumble In The Jungle
RAMBAM 3.0
Transbomber
Primal Instinct
1.2'' Gold Brutality
1.2'' Spinnerz 2 Colorz
1.2'' Glitter Willow 2 Colorz
Full Traction Box

Psycho, Twister en Gangster van Pangu waren echt leuke potjes voor in de vooravond!

Wat viel je tegen aan The Bullet?
Was deze echt slecht of voor een goed prijsje OK.

Eigenlijk alleen maar toppers gehad BEHALVE een gratis cakeje, was goed leuk maar niet top. Had dan ook zoals zovele de nodige uren besteed aan de selectie.

Top:
Fairy tail
Buurt Assortiment
Mega Pangu Box 1
Titanium salute
Return of the phoenix
Golden Age

Flop
Misschien toch wel de blue willow mania. Ging erg snel, zou hem niet meer specifiek bestellen, had deze met de Espada palm box besteld

Die Espada was trouwens ook een topper!

Laatst bewerkt:
Limited edition 1,2,3
EVO bomber
Corolla
Serinty
Mega willows
Sky line on fire
Dumdum salute cakes
Strong obelix,niet verwacht maar heel mooi ding.
Matten van zena waren ook weer erg goed.er is maar weinig dat mij is tegen gevallen van NL vuurwerk eigenlijk(1e x zins jaren weer)

Back
Bovenaan