Volgend jaar kan iedere gemeente algeheel vuurwerkverbod invoeren

Boetes voor overtreding van een algemene plaatselijke verordening zijn opgenomen in dezelfde algemene plaatselijke verordening. Kijk dit na, want dit kunnen stevige bedragen / straffen zijn.

Een voorbeeld: De gemeente waterland heeft als mogelijk sancties op overtreding van de APV een standaard boete van 4150 euro of een gevangenisstraf van 3 maanden opgenomen. Ongeacht de overtreding.

Dit is dan ook de reden dat een voorstel om het oplaten van ballonnen te verbieden uiteindelijk niet is opgenomen in de APV, omdat men dit toch wat fors vond. (Noord-Hollands Dagblad 19-12-2018)

Toch benieuwd hoe dit gaat aflopen, zal het dan toch ? wanneer de gemeente het gaat verbieden zal er weinig afgestoken worden ! Dat zie je nu al de laatste jaren door terug door de 18:00 uur regel. Zo lang het niet gaat dat de gemeentes ook de keuzes hebben om vuurwerk winkels te sluiten maak ik me weinig zorgen. maar helaas zie ik ook dit gebeuren, En vooral door aboulaatklep.:frusty:

Gelukkig zitten er hier in de gemeenteraad een aantal liefhebbers,zal hier dus wel iets meevallen gelukkig.

1 persoon van D66 roept iets en dat wordt dan gelijk voor waar aangemomen?
Tja, heet nieuws en krantenkoppen verkoopt nou eenmaal..

Geniet er nog maar even van over 2 weken,
Na dit jaar zou het zo maar eens over kunnen zijn...
Vooral lekker links blijven stemmen, hulde!

1 persoon van D66 roept iets en dat wordt dan gelijk voor waar aangemomen?
Tja, heet nieuws en krantenkoppen verkoopt nou eenmaal..

Is al in gang gezet hoor, doen hun best het voor volgende jaarwisseling juridisch rond te hebben. Het is een waarheid als een koe, helaas.

Boetes voor overtreding van een algemene plaatselijke verordening zijn opgenomen in dezelfde algemene plaatselijke verordening. Kijk dit na, want dit kunnen stevige bedragen / straffen zijn.

Een voorbeeld: De gemeente waterland heeft als mogelijk sancties op overtreding van de APV een standaard boete van 4150 euro of een gevangenisstraf van 3 maanden opgenomen. Ongeacht de overtreding.

Dit is dan ook de reden dat een voorstel om het oplaten van ballonnen te verbieden uiteindelijk niet is opgenomen in de APV, omdat men dit toch wat fors vond. (Noord-Hollands Dagblad 19-12-2018)

Dat wist ik niet, dan word onderstaande toch een beetje een ander verhaal:
De boete voor gewoon afsteken is 100 euro, dat heb ik wel over voor een avondje knallen hoor, ik ga gewoon lekker voor mijn deur staan dan.

Een beetje risico durf ik nog wel te lopen, maar ruim 4000 euro gaat mij toch wat te ver. Belachelijke bedragen zeg....

Zo makkelijk om dit op deze manier in gang te zetten. Alle overige (veel grotere problemen) in dit kutland zijn niet belangrijk blijkbaar. Ik hoop dat als dit echt onze toekomst is de boel landelijk gigantisch uit de klauwen loopt.

Back
Bovenaan