Vuurwerkvloggers opgepakt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gezien illegaal vuurwerk een aanzienlijk percentage heeft in de slachtoffers en overlast die ervaren wordt door mensen, staat legaal vuurwerk onder druk. Er is als vuurwerkliefhebber dan toch niks mooiers dat dit wordt aangepakt? Alles om te zorgen dat wij kunnen blijven stoken op de 31e van december!

De mensen die een overtreding van de wet begaan weten zelf ook dat ze op de blaren moeten zitten als ze gepakt worden. Ikzelf heb ook wel eens meer dan 25 KG in huis gehad, maar was mij er van bewust dat dit een risico was. Ik vermoed dat die Youtubers zelf ook dondersgoed wisten dat wat ze deden wel eens risicovol zou kunnen zijn.

Misschien maar eens mijn kant als 'youtuber' posten. Zou wel eens interessant kunnen zijn.

Alvast kort samengevat: ik zie nu wel in dat het grote spul de traditie schaadt!

Ik lees hier en daar dat het aan de opvoeding zou liggen, Dat is de grootste kolder in de tegenwoordige tijd, hun hele leven draait om internet en de telefoon, sterker nog we doen er allemaal aan mee. Vloggers zijn populairder als BNNers.

On topic: Mij maakt het echt niet uit wat ze op Youtube zetten, Denk ook dat het in de rechtbank geen kans van slagen heeft mits er geen illegaal zwaar vuurwerk gevonden is, dan zal de officier van justitie alles gebruiken om de rechter te overtuigen.

Dus, omdat het leven draait om telefoon en internet en vloggers populairder zijn dan bnn'ers heeft het niets met opvoeding te maken? Over kolder gesproken.

Kort samen gevat, goede gang van zaken dit.... aanpakken die gasten.
Ruben Koet en metgezellen zijn pure promotors van de poolse webshops, als je met een karretje door het magazijn mag rijden en onbeperkt mag stapelen. Maar met als voorwaarde dat je alles filmpt en op je kanaaltje plaatst... dan ben je gewoon niet minder dan een promotie verlengstuk van het zware illegale vuurwerk. Niemand kende de poolse websites totdat die youtubers er wat van gingen laten zien:
Unboxvideos, tripreports en stooksessies waren geboren en de zaken gingen goed voor zowel de Youtubers met zijn vieuws, en de de poolse webshop met zijn orders.

Prima zo, opzouten met deze zooi... het brengt mijn hobby in gevaar en geeft mijn hobby een verkeerd beeld en een slechte naam.

Het gaat de leuke kant op met deze discussie.......dit topic laat maar weer eens duidelijk zien hoe we over illegaal vuur werk denken en hoe dit onze leden weer in tweeën splijt...houdt het aub wel netjes :thumbsup:

Toch is er een groot gedeelte wel van waar. Het draait namelijk maar om 1 ding tegenwoordig.
Hoeveel hits,kijkcijfers krijg ik???? Kijk eens hoe goed ik wel niet ben?
De rest is allemaal bijzaak.

'illegaal vuurwerk' is gewoon consumenten spul in het buitenland. En voor prof vuurwerk kán je een vergunning voor handen hebben. Dit kun je nooit uit een video afleiden..
De discussie lijkt te verzanden in het onderwerp van enkel de knallers die al dan niet "legaal" in Polen worden gestookt. Maar volgens mij was het bij PZ meer dan duidelijk dat er -ook- in NL gestookt werd. Echter, volgens mij tilt de politie veel zwaarder aan juist de promotie ervan en met name het zelfmaak/knutselen en gesloop. Van enkel een dikke knaller in het buitenland worden ze niet zo nerveus lijkt me.

Ik heb gisteren gesproken met een vriend van me die bij de politie werkt en hij vertelde me dat de YT kanalen nu onder een loep liggen vanwege het feit dat ze aanzetten tot illegale handeling.

Ze zijn daadwerkelijk strafbaar als ze promotiecodes cq kortingscodes verstrekken van webshops die illegale zaken verkopen. Ongeacht waar deze gevestigd zitten.

Justitie ziet hen dan hetzelfde als dat vrouwtje dat de hoogste straf heeft gekregen in de "blokkeerfriezen" zaak. Zij heeft ook een straf gekregen voor opruiing en het aanzetten tot strafbare feiten.

Justitie heeft i.s.m. YT een plan van aanpak gemaakt waar de policies en de wet langs elkaar gelegd zijn. Dit heeft dus geresulteerd in sluiting van Social Media accounts. Wat ik daarnaast uit bronnen heb begrepen is dat door het aanpakken van handelaren via Instagram Poolse Zebra's meerdere malen voorkwam als tussenhandelaar en dat ze daardoor waarschijnlijk ook gepakt zijn. DIt zijn echter geruchten, dus of dat echt waar is weet ik niet. Al denk ik wel dat er een kern van waarheid in zit als je zag hoeveel instagram kanalen de laatste tijd gesloten zijn.

Ik ben van mening dat een vuurwerkkanaal prima is, maar laten zien hoe en waar je het kan bestellen enz en dit verheerlijkt is in mijn ogen hetzelfde als een handelaar. Zo'n Koet is niets anders dan een muilezel die zich voor het karretje liet spannen om die webshops te promoten en daardoor veel geld te verdienen aan likes!

Ik heb gisteren gesproken met een vriend van me die bij de politie werkt en hij vertelde me dat de YT kanalen nu onder een loep liggen vanwege het feit dat ze aanzetten tot illegale handeling.

Ze zijn daadwerkelijk strafbaar als ze promotiecodes cq kortingscodes verstrekken van webshops die illegale zaken verkopen. Ongeacht waar deze gevestigd zitten.

Justitie ziet hen dan hetzelfde als dat vrouwtje dat de hoogste straf heeft gekregen in de "blokkeerfriezen" zaak. Zij heeft ook een straf gekregen voor opruiing en het aanzetten tot strafbare feiten.

Justitie heeft i.s.m. YT een plan van aanpak gemaakt waar de policies en de wet langs elkaar gelegd zijn. Dit heeft dus geresulteerd in sluiting van Social Media accounts. Wat ik daarnaast uit bronnen heb begrepen is dat door het aanpakken van handelaren via Instagram Poolse Zebra's meerdere malen voorkwam als tussenhandelaar en dat ze daardoor waarschijnlijk ook gepakt zijn. DIt zijn echter geruchten, dus of dat echt waar is weet ik niet. Al denk ik wel dat er een kern van waarheid in zit als je zag hoeveel instagram kanalen de laatste tijd gesloten zijn.

Ik ben van mening dat een vuurwerkkanaal prima is, maar laten zien hoe en waar je het kan bestellen enz en dit verheerlijkt is in mijn ogen hetzelfde als een handelaar. Zo'n Koet is niets anders dan een muilezel die zich voor het karretje liet spannen om die webshops te promoten en daardoor veel geld te verdienen aan likes!

Bedankt voor de opheldering.

Hopelijk halen ze koetje dan ook uit de lucht.

Kort samen gevat, goede gang van zaken dit.... aanpakken die gasten.
Ruben Koet en metgezellen zijn pure promotors van de poolse webshops, als je met een karretje door het magazijn mag rijden en onbeperkt mag stapelen. Maar met als voorwaarde dat je alles filmpt en op je kanaaltje plaatst... dan ben je gewoon niet minder dan een promotie verlengstuk van het zware illegale vuurwerk. Niemand kende de poolse websites totdat die youtubers er wat van gingen laten zien:
Unboxvideos, tripreports en stooksessies waren geboren en de zaken gingen goed voor zowel de Youtubers met zijn vieuws, en de de poolse webshop met zijn orders.

Prima zo, opzouten met deze zooi... het brengt mijn hobby in gevaar en geeft mijn hobby een verkeerd beeld en een slechte naam.
Nu is het ook nog verboden om een webshop te promoten blijkbaar? Een webshop die producten verkoopt die in het land waar het verkocht word legaal is. Net als je naar amerika gaat en daar een filmpje maakt over een wapen winkel, omdat wapens natuurlijk in Nederland verboden zijn, zou je dus ook nooit een filmpje mogen maken over Amerikaanse wapenwinkels.

Vind het een domme zet van de politie, al koop ik zelf enkel legaal spul ik denk nog steeds hoe meer je iets verbied des te meer men het wil das met drugs niet anders...

Nu is het ook nog verboden om een webshop te promoten blijkbaar? Een webshop die producten verkoopt die in het land waar het verkocht word legaal is. Net als je naar amerika gaat en daar een filmpje maakt over een wapen winkel, omdat wapens natuurlijk in Nederland verboden zijn, zou je dus ook nooit een filmpje mogen maken over Amerikaanse wapenwinkels.

Niet als de Amerikaanse wapenwinkel die je promoot vervolgens de in Nederland verboden wapens per post opstuurt nee.

En daarnaast is het spul niet legaal blijkens de politieinval, inbeslagname van 80.000 kg vuurwerk en de arrestatie van diverse personen, in Polen, door de Poolse politie, i.v.m. strafbare feiten volgens de Poolse wet....

Niet als de Amerikaanse wapenwinkel die je promoot vervolgens de in Nederland verboden wapens per post opstuurt nee.

En daarnaast is het spul niet legaal blijkens de politieinval, inbeslagname van 80.000 kg vuurwerk en de arrestatie van diverse personen, in Polen, door de Poolse politie, i.v.m. strafbare feiten volgens de Poolse wet....

Die webshops zijn echt puur gericht op het verstrekken van illegale handel (in polen is dit ook gewoon illegaal sinds 2017) dus ja het is strafbaar. Als jij in Polen bij een vuurwerkwinkel gewoon daar legaal vuurwerk koopt en je steekt het daar af doe je niks strafbaars.

Hetzelfde als jij tijdens Fallas daar vuurwerk koopt en je steekt dat op een normale manier af is er niks aan de hand

Vind het een domme zet van de politie, al koop ik zelf enkel legaal spul ik denk nog steeds hoe meer je iets verbied des te meer men het wil das met drugs niet anders...

Goed verhaal! Ben blij dat jij de regels hier niet bedenkt.

Door alle promotie en makkelijk bereikbare online shops van Pools illegaal vuurwerk uit de lucht te halen, pak je zeker wel een kern van het probleem aan. De associatie en toegankelijkheid verdwijnt en zal tot minder slachtoffers en overlast moeten zorgen. Snap daarom echt niet hoe je deze ontwikkeling als dom kan betitelen.

Goed verhaal! Ben blij dat jij de regels hier niet bedenkt.

Door alle promotie en makkelijk bereikbare online shops van Pools illegaal vuurwerk uit de lucht te halen, pak je zeker wel een kern van het probleem aan. De associatie en toegankelijkheid verdwijnt en zal tot minder slachtoffers en overlast moeten zorgen. Snap daarom echt niet hoe je deze ontwikkeling als dom kan betitelen.

Drugs wordt ook niet gepromoot en er zijn ook geen makkelijk bereikbare webshops, en is dat succesvol?

Drugs wordt ook niet gepromoot en er zijn ook geen makkelijk bereikbare webshops, en is dat succesvol?

Haha meen je dit? Drugs hoeft in grote lijnen niet gepromoot te worden, want verslaafden rennen iedere dag vanzelf naar hun dealer of coffeeshop. Mocht je een naaste hebben die er onverhoopt zo enorm verslaafd aan is geraakt, dan kan hij of zij je zo vertellen op welke hoek van de straat het te krijgen is. Vraag gelijk even naar de inhoud van zijn of haar sms inbox. Sommige dealers promoten hun waar wel degelijk...

Appels met peren vergelijken draagt ieder geval niks bij aan deze hele discussie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan