Politie haalt vuurwerkshops offline: 2000 Nederlandse kopers

Dan zien ze alleen wel bij de betaling dat het een prepaid visa kaart is, waardoor de rechter eerder genoegen zou nemen met het feit dat er een adres bij staat etc.

Maar inderdaad, misschien kom je er op die manier mee weg.

Enkel adres en naam ga je nooit op gepakt kunnen worden. Ik zou namenlijk simpel op de naam van een buurman (of waar/wie dan ook) en zijn adres een pakketje kunnen bestellen en dan via track en trace de bezorger opwachten (veel gebruikte truck bij webshops met afterpay bijvoorbeeld).

Een adres en naam is geen bewijs genoeg. Ze pakken je altijd op geldtransacties, daarmee kunnen ze de bestelling met adres koppelen aan een identiteit.

Ik raad het niemand aan om iets illegaals te importeren maar maar als je het doet, doe het goed....
Dus altijd met prepaid kaartje doen die je met contant geld gekocht hebt. Daarnaast verzin een naam bij de bestelling, dus niet je eigen naam, liefst ook geen bestaande naam want dat is ook weer een grijs gebied en bezoek de website via een VPN. Want als ze je IP hebben bij de bestelling word het tricky om je daaronder uit te lullen.

Oftewel doe het niet.

Enkel adres en naam ga je nooit op gepakt kunnen worden. Ik zou namenlijk simpel op de naam van een buurman (of waar/wie dan ook) en zijn adres een pakketje kunnen bestellen en dan via track en trace de bezorger opwachten (veel gebruikte truck bij webshops met afterpay bijvoorbeeld).

Een adres en naam is geen bewijs genoeg. Ze pakken je altijd op geldtransacties, daarmee kunnen ze de bestelling met adres koppelen aan een identiteit.

Ik raad het niemand aan om iets illegaals te importeren maar maar als je het doet, doe het goed....
Dus altijd met prepaid kaartje doen die je met contant geld gekocht hebt. Daarnaast verzin een naam bij de bestelling, dus niet je eigen naam, liefst ook geen bestaande naam want dat is ook weer een grijs gebied en bezoek de website via een VPN. Want als ze je IP hebben bij de bestelling word het tricky om je daaronder uit te lullen.

Oftewel doe het niet.

ze hebben toch ook de betaalgegevens dan is 1 en 1 is 2... prima dat ze bezoek krijgen, prima dat ze nu in de stress zitten.,.... maakt me niks uit, onze hobby wordt door dit soort gasten om zeep geholpen en ja dat zijn ook de Koetjes van Youtube.

Volgens Ad Nieuwdorp, vuurwerkexpert bij de politie, zorgt het vervoeren van vuurwerk voor grote risico's. "Medewerkers van distributiecentra en zogenoemde pakketpunten krijgen de pakketten in handen, zonder dat zij de explosieve inhoud kennen. Als zo'n pakket ontploft, zijn de gevolgen niet te overzien."

Volgens Nieuwsdorp is door het offline halen van de websites zo'n 80 procent van de toestroom van illegaal vuurwerk gestopt

Ad nieuwendorp adviseert daarom ook gewoon bij VWT te bestellen "is prachtig vuurwerk"

Even realistisch 2000 mensen lijkt veel. Ik heb een vermoede dat een veelvoud van dat aantal vuurwerk koopt via het internet (illegaal). Het lijkt me stug dat ze bij al die mensen langs kunnen gaan?.

lol en sommige mensen maar zeggen dat het in polen legaal is, nee is het niet. prof vuurwerk is ook daar voor de consumenten verboden, er was gewoon geen handhaving.

toen in 2014 in osinow dolny op de markt geweest, kon ik van alles krijgen ook nog een winkel in Gorzow wielkopolski geweest, de man had enkel pools consumenten vuurwerk en vroeg of die shells of zware knallers had maar dat had die niet, ik vertelde aan hem dat ik het op de markt gewoon kon krijgen en dat vondt hij ongeloofelijk omdat je in polen ook enkel met de juiste papieren prof vuurwerk mag halen, maar omdat ik helemaal uit NL kwam mochten we wel prof blokjes kopen dat wel, maar er is gewoon geen handhaving op. Wat bombashop deed was ook wel wachten op, 2 jaar geleden hadden ze al een lek volgens mij waardoor klantgegevens achterhaald konden worden, als ze dat kunnen doen weet je toch wel lijkt me dat het langzamerhand klaar is, die had toen al ze beste tijd wel gehad. En ik had het er een tijdje geleden nog is met iemand over die mij vroeg of ze dat gewoon mochten versturen, als je logisch nadenkt lijkt me het wel duidelijk, 1 europa en dan prof vuurwerk aan consus via internet verkopen, dat kan toch niet altijd goedgaan, als de overheid in nederland er europees niks mee gedaan had dan hadden ze het mischien nog wel even uitgehouden maar de kaars was langzaam opgebrand.

Waar is de tijd gebleven dat je hier kon praten over lawinepijlen met mede freaks. Nu zie ik hier staan ''Goede actie''. Biiiiiiizar en lachwekkend:bonk:

lol en sommige mensen maar zeggen dat het in polen legaal is, nee is het niet. prof vuurwerk is ook daar voor de consumenten verboden, er was gewoon geen handhaving.

toen in 2014 in osinow dolny op de markt geweest, kon ik van alles krijgen ook nog een winkel in Gorzow wielkopolski geweest, de man had enkel pools consumenten vuurwerk en vroeg of die shells of zware knallers had maar dat had die niet, ik vertelde aan hem dat ik het op de markt gewoon kon krijgen en dat vondt hij ongeloofelijk omdat je in polen ook enkel met de juiste papieren prof vuurwerk mag halen, maar omdat ik helemaal uit NL kwam mochten we wel prof blokjes kopen dat wel, maar er is gewoon geen handhaving op. Wat bombashop deed was ook wel wachten op, 2 jaar geleden hadden ze al een lek volgens mij waardoor klantgegevens achterhaald konden worden, als ze dat kunnen doen weet je toch wel lijkt me dat het langzamerhand klaar is, die had toen al ze beste tijd wel gehad. En ik had het er een tijdje geleden nog is met iemand over die mij vroeg of ze dat gewoon mochten versturen, als je logisch nadenkt lijkt me het wel duidelijk, 1 europa en dan prof vuurwerk aan consus via internet verkopen, dat kan toch niet altijd goedgaan, als de overheid in nederland er europees niks mee gedaan had dan hadden ze het mischien nog wel even uitgehouden maar de kaars was langzaam opgebrand.

Na vorig jaar was het inderdaad duidelijk dat je bij grote webshops geen bestellingen meer moest doen.
Helaas promootten grote kanalen die webshops nog steeds, "Eigen verantwoordelijkheid toch" (Koetje), "Ja, maar wij doen alles in het buitenland" (PTD). Nee, hun publiek is net oud genoeg om zelf wat te kunnen bestellen maar laat het gewoon in Nederland bezorgen en steken het aldaar af. Kinderen van 13 hebben niet een volwaardige eigen verantwoordelijkheid, sommigen kunnen niet de gevolgen bedenken.
Gelukkig heb je ook verstandige grote kanalen, die niet zwichten voor een doosje gratis vuurwerk. Prima als je vuurwerk laat zien wat niet van hier is en het afsteekt, maar laat nou niet zien waar anderen het kunnen bestellen. "Maar België dan," ik vind België een uitzondering, hier wordt minder zwaar vuurwerk verkocht. Vaak gaan jongere kinderen hier naar toe samen met hun ouders. De ouders zien meteen wat het is en wat ze kopen. Ik vind dat er niks mis is met Belgisch vuurwerk kopen en dat laten zien.

Edit: ik zie dat één van degenen die ik aanspreek in mijn bericht net heeft gereageerd. Hier benoemt hij iets waar ik het wel mee eens ben, vuurwerk wat niet van hier is hoeft niet perse verketterd te worden. Echter moet dat vuurwerk niet in de handen komen van kinderen die zonder medeweten van hun ouders dit vuurwerk bestellen.

Waar is de tijd gebleven dat je hier kon praten over lawinepijlen met mede freaks. Nu zie ik hier staan ''Goede actie''. Biiiiiiizar en lachwekkend:bonk:

Misschien sinds vuurwerk afsteken met oud en nieuw zwaar onder druk staat in Nederland door al het illegale spul. Heb je in coma gelegen de afgelopen 10 jaar?

Ik weet niet of je het door hebt maar onze hobby wordt compleet naar de klote geholpen door stumpers die niet om kunnen gaan met illegaal vuurwerk. Als jij het lachwekkend vind dat wij echte liefhebbers graag onze hobby nog lang kunnen behouden dan hoor jij niet thuis op dit forum wat mij betreft.

Ik weet niet of je het door hebt maar onze hobby wordt compleet naar de klote geholpen door stumpers die niet om kunnen gaan met illegaal vuurwerk. Als jij het lachwekkend vind dat wij echte liefhebbers graag onze hobby nog lang kunnen behouden dan hoor jij niet thuis op dit forum wat mij betreft.

We slaan weer helemaal door!
Het knalvuurwerk uit België is ook verboden en illegaal en dat wordt hier ook besproken. Nu zegt iemand iets over lawinepijl en dan hoort hij niet thuis op dit forum

Het knalvuurwerk uit België is ook verboden en illegaal en dat wordt hier ook besproken. Nu zegt iemand iets over lawinepijl en dan hoort hij niet thuis op dit forum

Ik had het niet zozeer over bespreken van illegaal vuurwerk, maar over het goed vinden van de politieactie.

net als jij die webshops promoot voor gratis vuurwerk, psychoeffect die bekend staat om hun exit scam, je naaide in principe je eigen kijkers toen al met pyrobox. ik vindt sws dat webshops eigen risico zijn hoor, maar jij kreeg gratis vuurwerk over de rug van je kijkers als je die shops maar promote, en uiteindelijk was het maar de vraag of je kijkers wel hun vuurwerk kregen omdat pyrobox ze zakken gevuld had en het mooi geweest vondt, vorm van oplichting. heb jij aan meegewerkt, en je wist het dondersgoed. intresseert me verder niks want webshops zijn alsnog gewoon hoog risico, maar erg zat dat jij t promoot. dan ben je geen helder licht, toont maar weer aan dat je alles voor de knaaken doet. kn**s

Laatst bewerkt:
Van mij mag hier alles besproken worden hoor maar dat heeft verder toch niks te maken met deze politie actie en je mening hierover? Ik vind dit ook een goede actie want iedereen weet donders goed wat ze bestellen en dat het illegaal is, ben ik dan gelijk biiiiiiizar en lachwekkend?

Als vuurwerkliefhebber ben ik enorm blij met het sluiten van dit soort webshops. Het zijn veelal kinderen die bestellen uit Polen en dan niet de twee gram flash knallers die in België te koop zijn, maar 4" titanium shells en cobra 8's. Het is daar allemaal té makkelijk te krijgen en vrij goedkoop. Besef, kinderen van 16 of jonger, met shells. Dit is een hele grote stap naar een oud en nieuw met minder overlast (vooral in de weken ervoor), minder ongevallen en dus hopelijk ook minder gezeur in de media.

ik denk dat het illegale vuurwerk nooit zal verdwijnen , zolang dat het gewoon te koop blijft op markten en winkels in polen en tsjechie zullen er altijd wel figuren zijn die zo nu en dan een ritje maken en de wagen vol gooien om hier weer te verkopen , wat mij betreft mag het nog harder aangepakt worden dat illegale spul

Prima actie natuurlijk, maar vraag me af of de politie iets kan als je geen vuurwerk (meer) in huis hebt en je zegt nergens van te weten. Ik neem aan dat die mensen niet via hun eigen IP-adres hebben besteld, dus bewijs dan maar eens als politie dat er niet iemand anders achter zit die het pakketje heeft onderschept of iets dergelijks. Hiermee wil ik uiteraard niemand op ideeën brengen, maar vraag me af of het zin heeft als ze geen vuurwerk aantreffen.

In principe, ja, je kàn er mee wegkomen, maar je moet je best doen.
Stap 1 is preventie. Zorgen dat je niet traceerbaar bent. Betalen met een prepaid creditcard die je met cash geld hebt betaald, leveren op een andere naam, desnoods ander adres (familie oid, maar dan naai je die). Zolang ze geen match hebben tussen een betaling, naam en adres kunnen ze weinig. Je zou de kaart kunnen spelen dat je het pakketje geweigerd hebt omdat het niet voor jou bestemd was. Dan ben je redelijk vrij, zolang er geen tracking code opzat.
Wel tracking code? Aangenomen en alsnog geretourneerd toen je er achter kwam dat het niet voor jou was. Verzendbewijsje? Weggegooid.

Niet zo slim geweest? Zolang ze geen bestellijst hebben, kun je alles besteld hebben. In de eerste jaren heb ik voor de gein wel eens bij BS op de site rondgeneusd. Ze hadden ook petjes, hoodies, shirts, stickers enzovoort. Word wat lastig als het om honderden euro's gaat, maar een euro of 100 kun je er wel mee verantwoorden als je je bent doet. Geen vuurwerk betekent geen sluitend bewijs. En als jij een goede, logische verklaring hebben, dan zou je wel eens mazzel kunnen hebben.

ik denk dat het illegale vuurwerk nooit zal verdwijnen , zolang dat het gewoon te koop blijft op markten en winkels in polen en tsjechie zullen er altijd wel figuren zijn die zo nu en dan een ritje maken en de wagen vol gooien om hier weer te verkopen , wat mij betreft mag het nog harder aangepakt worden dat illegale spul

Illegaal vuurwerk blijf je altijd houden, net zoals illegale prostitutie, witwassen,drugs,wapens enz. Dit zijn fenomenen van alle tijden.
En willen ze de illegale vuurwerkhandel zogenaamd "met wortel en tak" uitroeien ? Het zal eerder bij een beetje snoeien blijven haha.
Wil je geen stress zoals ik, bestel je lekker legaal.
En wil je toch hardere knal, moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten, en neem je een risico.Ik wil nml niemand betuttelen...

Back
Bovenaan