Bex Trading Geschiedenis

Ja hoor, welbekende knallers. Twintig jaar geleden aardig wat van weggestookt. Man, waar blijft de tijd? De foto's van bex zeggen mij niks, nooit geweest ook, maar bovenstaande artikel was toen aardig in omloop op school...

Klopt waren mooie knallers en als ik mij niet vergis waren de kleuren van de krep ook de kleuren van de vlam

Even een aardige schop aan dit topic geven. Gisteren was het redelijk lekker weer en aangezien ik nog een keertje op de motor wilde rijden voor deze te stallen dacht ik, wat is nou een leuke route... Een motor ritje langs wat vuurwerk geschiedenis in België. Dus begonnen bij Alpeco / Edruco en dan richting Bocholt. Op een gegeven moment kwam ik dus bij Bex uit. Het pand staat op een soort industrie terrein, links van het pand staat nu een kantoor gebouw en rechts ook maar daartussenin staat Bex. Foto's zeggen natuurlijk meer dan een 1000 woorden dus bij deze, anno 30 november 2018:

Bekijk bijlage 41316
Bekijk bijlage 41317
Bekijk bijlage 41318

Zou heel graag nog eens rondneuzen in dat pand, urbex haha

Mooie tijden waren dat, ze hadden er ook de diepte bom ofwel de bloemetjes nitraat.
Deze was iets groter dan die op de afbeelding en hadden rood/roze papier met witte bloemetjes erop en gewone parallel grijze lont en roze crepe. Deze werden destijds speciaal voor Bex vervaardigd. Op de video monitoren in de winkel werden demo's hiervan getoond, afgestoken in een volle emmer water.
Alle nitraten later op de markt vielen in het niets vergeleken met die van hun, ook deze hadden een groene preburner en volgens mij ammoniumnitraat als flash.

Even een aardige schop aan dit topic geven. Gisteren was het redelijk lekker weer en aangezien ik nog een keertje op de motor wilde rijden voor deze te stallen dacht ik, wat is nou een leuke route... Een motor ritje langs wat vuurwerk geschiedenis in België. Dus begonnen bij Alpeco / Edruco en dan richting Bocholt. Op een gegeven moment kwam ik dus bij Bex uit. Het pand staat op een soort industrie terrein, links van het pand staat nu een kantoor gebouw en rechts ook maar daartussenin staat Bex. Foto's zeggen natuurlijk meer dan een 1000 woorden dus bij deze, anno 30 november 2018:

Bekijk bijlage 41316
Bekijk bijlage 41317
Bekijk bijlage 41318

grappig. nog geen 100 meter verder heb ik een tijd gewerkt (voor NL bedrijf die daar een grote opslag had. Kwam toen vaak langs dit gebouw. Jammer dat ze toen al niet meer bestonden :)

Lucky fireworks zijn oplichters die verkopen half gevulde produkten.
die kunnen zich dan beter unlucky vuurwerk noemen.
Maar zeker mooi om deze tijden weer eens terug te lezen en te kijken, was inderdaad een wallhalla voor de liefhebber, hij had werkelijk alles. En je kon het eenvoudig krijgen...., dat kan je je nu niet meer voorstellen. Tijdens zijn veranderd, ik denk wel in positieve zin.

Back
Bovenaan